Wdrożenie systemu CRM w handlu i innych branżach

przynosi istotne zwiększenie efektywności procesu obsługi klienta. Poznaj nasze realizacje, aby przekonać się, w jaki sposób współpracujemy z Klientami, jakie efekty osiągamy oraz jak wspieramy rozwój ich biznesu.

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu

Dowiedz się więcej o wdrożeniach CRM

System CRM (ang. Customer Relationship Management), to rozwiązanie, które automatyzuje i usprawnia procesy zarządzania relacjami z klientami, dostawcami i partnerami, którzy są w jakiś sposób powiązani z naszym przedsiębiorstwem. System ułatwia nie tylko przechowywanie danych, ale również zarządzanie całą korespondencją z kontrahentami, czy organizowanie pracy działu sprzedaży. Wdrożenie CRM to zatem szereg korzyści i możliwości dla firmy.

Cel wdrożenia systemu CRM

Podstawowym celem wdrożenia systemu CRM jest usprawnienie procesów sprzedażowych oraz skuteczne i zarządzanie relacjami z klientami. Takie podejście pozwala na budowanie trwałych relacji biznesowych.

Firmy, które zdecydowały się na wdrożenie systemu Teneum X z modułem CRM zyskują możliwość lepszego poznania i odpowiadania na potrzeby swoich klientów. Rozwiązanie pomaga im analizować i gromadzić wszystkie niezbędne informacje i na ich podstawie dopasowywać ofertę.

Jakich korzyści z wdrożenia systemu CRM możesz się spodziewać?

  • Bardziej efektywna obsługa klientów – pozyskiwanie nowych kontrahentów i utrzymanie obecnych to jedno z głównych wyzwań, z jakimi mierzą się współczesne przedsiębiorstwa. Aby mu podołać, potrzebujesz narzędzi, które Cię w tym wesprą. System CRM to rozwiązanie, które pomaga sprawnie i profesjonalnie zarządzać relacjami z klientami.
  • Budowanie trwałych relacji z klientami – CRM umożliwia zaprojektowanie i wdrożenie, a następnie kompleksową obsługę programów lojalnościowych, z których pomocą wzmocnisz lojalność swoich klientów.
  • Spersonalizowane podejście do klienta – oferując swoim klientom indywidualne podejście, sprawisz, że będą oni mieli okazję doświadczyć obsługi dopasowanej do ich potrzeb. Oferty, które stworzysz w systemie CRM, pozwolą Ci zaproponować im ofertę bazującą na dotychczasowej historii zakupów i ich preferencjach.
  • Efektywniejsze pozyskiwanie nowych klientów – CRM wspiera efektywne pozyskiwanie klientów dzięki integracji z systemami presellingowymi. Rozwiązanie dostarcza wszystkich danych i informacji, niezbędnych do zdefiniowania, a następnie przeprowadzenia skutecznych kampanii generujących zainteresowanie potencjalnych kontrahentów.
  • Automatyzacja codziennej pracy – system CRM odciąża pracowników działu obsługi klienta, automatyzując powtarzalne czynności. Dzięki temu zarządzanie obsługą dużych grup klientów staje się łatwiejsze i szybsze.

Z jakimi kosztami wiąże się wdrożenie systemu CRM?

Na końcowy koszt wdrożenia systemu CRM, poza wyceną samego projektu, wpływa bardzo wiele czynników. Są to m.in.:

  • Sposób wdrożenia systemu – Saas (Software as a Service) lub On-premise.
  • Liczba dostępów oraz typ licencjonowania – zakup, wynajem lub leasing.
  • Dodatkowe usługi – np. zdalne wsparcie techniczne.
  • Zakup niezbędnej infrastruktury informatycznej i dodatkowych urządzeń.

Jeśli chcesz poznać przybliżony koszt wdrożenia systemu CRM w Twojej firmie, wypełnij formularz-kalkulator.

Co przynosi wdrożenie systemu CRM w firmie handlowej?

Znajomość oczekiwań klientów, pozwala na lepsze odpowiadanie na ich potrzeby. Odpowiednio dopasowany CRM pomoże analizować i gromadzić wszystkie informacje związane z naszymi klientami, tak by doskonale poznać te potrzeby. Wdrożenie CRM to zatem korzyści nie tylko dla pracownika, ale i dla klienta. Dzięki trafnej analizie jego oczekiwań firma jest w stanie idealnie dopasować swoją ofertę.

Zdobywanie lojalności

Odpowiednia obsługa, a także uwzględnianie indywidualnych preferencji kontrahenta, to czynniki, które wpływają na budowanie lojalności klientów wobec marki. Dane zgromadzone w systemie CRM umożliwiają realizowanie działań dopasowanych idealnie do potrzeb klientów, a tym samym zdobywanie ich sympatii.

Obsługa klienta na najwyższym poziomie

Efektywna obsługa naszych kontrahentów jest możliwa dzięki doskonałej znajomości ich preferencji oraz dopasowaniu oferty do indywidualnych potrzeb każdego klienta. CRM pozwala na stworzenie bazy zawierającej dane klientów, między innymi z historią kontaktów. Dzięki temu dział sprzedaży jest w stanie przygotować indywidualną ofertę dla danego klienta i zwiększyć szansę na pomyślną finalizację transakcji.

Sprawna komunikacja

Rozwiązanie CRM pomaga usprawniać komunikację wewnątrz firmy. Płynna wymiana danych oraz informacji o klientach następuje zarówno w obrębie jednego zespołu, jak i kilku działów.

Efektywne analizy

Dzięki łatwemu dostępowi do danych CRM daje szybki dostęp do informacji mających kluczową rolę podczas podejmowania ważnych dla firmy decyzji. Możliwość analizowania efektywności, a także raportów sprzedażowych ułatwia rozpoznawanie aktualnych trendów, i ocenę wyników biznesowych.

Wdrożenie systemu CRM – dla kogo?

System klasy CRM to rozwiązanie, które okaże się przydatne zarówno dla dużych, jak i mniejszych firm. Jego moduły i funkcje moga zostać dopasowane do indywidualnych wymagań przedsiębiorstwa. System CRM nie jest koniecznością, aby prowadzić dobrze prosperującą firmę. Warto jednak pamiętać, że często zysk, jaki można osiągnąć dzięki korzystaniu z rozwiązań informatycznych, jest wielokrotnie wyższy od kosztów, jakie należy podnieść podczas wdrożenia.

Jak wybrać system CRM?

O czym warto pamiętać, wybierając rozwiązanie dla swojej firmy?
– możliwość integracji z używanym oprogramowaniem,
– możliwość aktualizacji i dopasowania do zmian prawnych, np. wynikających z rozporządzeń dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych,
– możliwość dostępu do narzędzia z różnych platform.

Wdrożenie systemu CRM niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla pracowników, jak i klientów. Rozwiązanie stanowi kompleksowe narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, co pozytywnie wpływa na wizerunek marki w oczach potencjalnie zainteresowanych jej ofertą. Dzięki wdrożeniu CRM pracownicy zyskują możliwość poprawiania efektywności i jakości obsługi.

CRM w handlu – jakie przynosi korzyści?

Implementacja rozwiązania CRM w handlu przynosi wiele korzyści, co mogą zauważyć zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Wdrożenie systemu CRM w firmie handlowej przede wszystkim przyczynia się do wzrostu efektywności obsługi klienta i zarządzania bazą klientów. Pozwala to na przygotowywanie spersonalizowanych ofert pod konkretnego konsumenta, bez konieczności ręcznego ich przygotowywania.

Kolejną korzyścią wynikającą stricte z zastosowania CRM w handlu jest lepsza organizacja pracy. Z pomocą automatyzacji procesów w firmie pracownicy łatwiej i efektywniej potrafią zarządzać swoim czasem pracy, poświęconym na kontakty z konsumentami. Rozwiązanie CRM w handlu ułatwia poznanie klienta i jego potrzeb. Co więcej,  dedykowany system CRM dla firmy handlowej monitoruje i analizuje efektywność pracy działu handlowego.  W ten sposób możliwe jest szybkie wykrycie wszelkich nieprawidłowości i wdrożenie działań naprawczych.

CRM dla firmy handlowej – jakie ma funkcje?

Podstawową funkcją, jaką można wyróżnić w rozwiązaniu CRM dla firmy handlowej, jest integracja z systemem ERP. Dzięki niej możliwy jest dostęp do danych, które na bieżąco są aktualizowane. Z programu handlowego udostępniane są takie informacje jak: bazy danych, faktury, dokumenty zamówień i przekazywane są do systemu CRM. Z kolei w drugą stronę wysyłane są m.in. dokumenty zamówień. Cały ten mechanizm pozwala na oszczędzenie czasu i uniknięcie znacznej liczby pomyłek, które pojawiały się w przypadku przepisywania danych ręcznie.

Inną, ale równie ważną funkcją w systemie CRM dla handlu są raporty sprzedażowe. Jest to niezbędne narzędzie dla handlowców, którzy dzięki takiemu modułowi są w stanie prześledzić zarówno swoje wyniki, jak i porównać ze sobą klientów.

Co więcej, system CRM dla firmy handlowej pozwala na zarządzanie całościową dokumentacją dotyczącą procesu sprzedażowego. Użytkownik ma możliwość wglądu zarówno do ofert, jak i faktur czy zamówień konkretnego kontrahenta. Ułatwia to na segmentację klientów czy też skalowanie procesu sprzedaży.