Jeżeli rozważasz implementację nowego systemu w firmie, zastanów się, jakie cele wdrożenia systemu ERP chcesz osiągnąć. Ustalenie ich oraz określenie mierników realizacji to najważniejsza czynność, którą należy wykonać w pierwszej kolejności. Czy to rozwiązanie jest Ci potrzebne tylko po to, aby usprawnić działanie wewnątrz firmy, czy też, żeby dogonić konkurencję? Warto wziąć przykład z innych firm, ponieważ dzięki temu oprogramowaniu są bardziej konkurencyjne na rynku. Bez ERP Twoja firma nie zrealizuje tyle zamówień, ile by mogła, oraz nie wyśle ich tak szybko, jak inne przedsiębiorstwo. Klient zawsze wybierze ofertę, która jest dla niego korzystniejsza.
Ustalenie celów zwiększa szansę na powodzenie projektu i ułatwia porównanie oferty dostawców. Poza tym bez tej informacji nie zweryfikujesz tego, czy wdrożenie systemu faktycznie będzie wsparciem dla firmy i da efekty, których oczekujesz. Ustalenie z góry potrzeb, które ma zrealizować oprogramowanie, pozwoli zidentyfikować potencjalne problemy i przygotować odpowiednie rozwiązanie
Mierniki realizacji celów to rezultaty, które są mierzalne i weryfikowalne. Jeżeli precyzyjnie je określisz, to będziesz w stanie skorzystać z pełni potencjału wdrożenia systemu ERP. Pod uwagę należy wziąć rezultaty długofalowe, bezpośrednie, lub produktowe. Długofalowe to takie, które definiują zmiany możliwe do osiągnięcia w perspektywie np. kilku miesięcy lub lat. Bezpośrednie rezultaty opisują efekty, które uzyskasz dzięki skorzystaniu z rozwiązania ERP (np. redukcja czasu rozliczania faktury). Z kolei pod pojęciem „produktowe” kryje się wszystko, co powstanie dzięki implementacji oprogramowania (np. szybszy przepływ dokumentów w organizacji).