Rosnąca dynamika sprawia, że wiele firm działających w sektorze e-commerce nie radzi sobie wystarczająco sprawnie i popełnia błąd, jakim jest unikanie integracji kanałów sprzedażowych, czyli omnichannel.
Innowacja w sprzedaży online jest potrzebna szczególnie teraz – czas pandemi koronawirusa zrewolucjonizował bowiem sposób, w jaki dokonujemy zakupów. Według badania Gemius “E-commerce w Polsce 2020” ponad 73% Internautów dokonuje zakupów w Internecie, a aż 60% z nich stanowią Millenialsi. Są to przedstawiciele grupy w wieku 23-40 lat, a więc ludzie szczególnie otwarci na nowości technologiczne, a jednocześnie na tyle dojrzali i samodzielni, by być czynnymi uczestnikami rynku i wpływać na wypracowywanie wzorów zachowań konsumenckich. Jednocześnie są uzależnieni od nowości, wysokiej jakości przeżyć i wyjątkowo wyczuleni na dobrze skonstruowany, tak zwany User Experience (UX), czyli tworzenie z klientami interakcji opartej na pozytywnych doświadczeniach. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom grupy tak bardzo nastawionej na unikalne doświadczenie, konieczne jest wyjście poza utarte do tej pory schematy i zapewnienie spójnego doświadczenia zakupowego, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online oraz we wszystkich innych punktach styku z marką.