System WMS zintegrowany z rozwiązaniami ERP, CRM, POS czy BOK tworzy technologiczny ekosystem, którego zadaniem jest holistyczne dbanie o najwyższą jakość obsługi klienta. W całym procesie magazyn bierze udział przede wszystkim w procesie realizacji zamówienia (kompletacja i wysyłka), ale również ma znaczenie na etapie sprzedaży (udostępnianie aktualnych stanów magazynowych) oraz obsługi posprzedażowej (zwroty, reklamacje).
Inteligentne rozwiązania zarządzania magazynem są stale optymalizowane i doskonalone. Wszystko po to, aby zawarte w nich algorytmy i reguły pozwalały systematyczne podnosić efektywność procesów, dążąc do ich perfekcyjnej organizacji. Skuteczność poszczególnych rozwiązań zależy od charakteru zamówień (jedno, wielopozycyjne), wielkości magazynu, specyfiki towaru (obrót całopaletowy drobnica). Są jednak funkcje, których wdrożenie w odpowiedni sposób, przyniesie korzyść w większości firm handlowych. Dziś na czynniki pierwsze rozłożymy 2 zagadnienia: multipicking i obsługę zwrotów i reklamacji.