System WMS dla firmy handlowej pozwala na obsługę dowolnej metody kompletacji zamówień. Niezależnie, czy są one drobnicowe, całopaletowe, wielopozycyjne, czy też B2B lub B2C – można dopasować go do każdego rodzaju handlu. Jednym ze sposobów zbiórki jest multipicking, szczególnie przydatny przy zamówieniach jednopozycyjnych. Innymi metodami są m.in. kompletacja pod sorter, stosowaną przy powtarzającym się asortymencie, lub zbiórka podstawowa, kiedy jeden magazynier kompletuje jedno zamówienie. Algorytm samodzielnie przypisuje metodę, która jest najlepsza w danym momencie i minimalizuje liczbę błędów przy realizacji zleceń.
Rozwiązanie WMS odpowiada za jak najbardziej efektywne wykorzystanie powierzchni. Rozlokowuje towar w optymalny sposób, w zależności od specyfiki magazynu lub asortymentu. Dostęp do produktów szybkorotujących jest ułatwiony. To oznacza, że magazynierzy nie będą mieli trudności w zbiórce zamówienia. Z uwagi na to, że to system wyznacza ich trasę kompletacji, pracownik nie robi zbędnych kilometrów. W ten sposób jest w stanie zrealizować więcej zleceń w tym samym czasie.
Jeżeli posiadasz platformę e-Commerce, możesz zintegrować ją z systemem WMS, aby zautomatyzować proces przekazywania danych o zamówieniu. Pozwoli to na wyeliminowanie powtarzalnych czynności, podczas których pracownik przenoszący dane dotyczące zlecenia może się pomylić. Automatyzacja sprawi, że do takiej sytuacji nie dojdzie. Rozwiązanie przynosi również korzyści klientom – mają oni dostęp do informacji o stanie magazynowym i czasie dostawy. W wielu przypadkach są one decydujące dla kupującego. Widząc, że zostały tylko 2 lub 3 sztuki produktu, będzie chciał złożyć zamówienie właśnie teraz – szczególnie jeśli Twoja oferta wyróżnia się na tle konkurencji, np. pod względem ceny.