Cyfrowa transformacja producenta i dystrybutora sprzętu oświetleniowego przy wsparciu rozwiązań ERP i WMS od Sente

40

liczba operatorów korzystających z systemu

3

liczba magazynów

6400

liczba lokacji magazynowych

Najważniejsze wyzwania

Zintegrowanie w jednym systemie wszystkich obszarów działania firmy, za pomocą kompletnego systemu ERP i WMS z elementami rozwiązań B2B.

Zintegrowanie w jednym systemie wszystkich obszarów działania firmy, za pomocą kompletnego systemu ERP i WMS z elementami rozwiązań B2B.

Usprawnienie pracy magazynu przez wdrożenie systemu WMS.

Usprawnienie pracy Działu Obsługi Klienta dzięki pobieraniu zamówień z EDI w czasie rzeczywistym i realizowaniu ich na bieżąco.

Usprawnienie pracy Działu Obsługi Klienta dzięki pobieraniu zamówień z EDI w czasie rzeczywistym i realizowaniu ich na bieżąco.

Usprawnienie pracy magazynu przez wdrożenie systemu WMS.

Co wdrożyliśmy

Pobierz pełne case study

Panel handlowca

Rozwiązanie, które umożliwia zbieranie i przetwarzanie poszczególnych zamówień. Wcześniej zlecenia były przyjmowane mailowo, a pracownicy przekazywali je między sobą, co nie było efektywnym rozwiązaniem. Po wdrożeniu każde zamówienie wpisane do Panelu handlowca przez pracownika zespołu sprzedaży będącego w terenie automatycznie pojawia się w systemie ERP. Ponadto od razu widzi on saldo/zadłużenie poszczególnych klientów.

Wsparcie procesu inwentaryzacji

Rozwiązanie umożliwiło szybkie przeprowadzanie inwentaryzacji bieżących bez zaburzania pracy magazynu. Proces może odbywać się w tle, a narzędzie czuwa nad tym, aby przebiegał bezbłędnie. Inwentaryzacje bieżące wymuszają stałe porządkowanie lokacji i właściwe korygowanie ilości towarów na tych lokacjach. W efekcie w znaczący sposób przyspieszony zostaje proces zbiórki towaru.

System WMS

Rozwiązanie pozwoliło na zwiększenie wydajności pracy i poprawy jakości realizowanych zleceń, dzięki czemu magazyn pracuje efektywniej, a klienci szybciej otrzymują swoje zamówienia. WMS wspiera realizację wszystkich procesów: od przyjęcia towarów, przez ich rozlokowanie, aż po kompletację (zamówień całopaletowych, jak i drobnicowych, jedno- i wielopozycyjnych) oraz wysyłkę paczek.

Automatyczny przepływ zamówień

Rozwiązanie automatycznie weryfikuje każde zamówienie. W wyniku weryfikacji trafia do odpowiedniego działu: logistyki, windykacji lub obsługi klienta w przypadku gdy zamówienie wymaga dodatkowej manualnej obsługi.

Panel pakowania

Moduł przyśpiesza i porządkuje proces pakowania, a także zapewnia jego wysoką jakość. Jest drugim punktem kontroli poprawności zamówień i miejscem styku magazynu i spedycji. Korzystanie z niego pomaga wyeliminować błędy na końcowym etapie realizacji zamówienia tak, by do klienta trafiły dokładnie te produkty, które zamówił, spakowane w sposób, w jaki tego oczekiwał. W jednym panelu są rejestrowane wszystkie parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru uwzględniająca opakowanie i wypełniacze zabezpieczające produkty oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne.

Integracja ze spedytorami

Rozwiązanie w procesie pakowania towarów łączy się bezpośrednio z WebApi odpowiedniego spedytora, nadając przesyłkę wraz z usługami dodatkowymi, następnie odbiera i drukuje etykiety spedycyjne. Zautomatyzowanie tego procesu pozwoliło uniknąć błędów przy ręcznym wprowadzaniu danych podczas nadawania przesyłek za pomocą dedykowanych platform dostarczonych przez firmy kurierskie. Funkcja ta została rozszerzona o możliwość dołączania do zamówień etykiet spedycyjnych dostarczanych przez klientów wraz z zamówieniem. Etykiety te, podobnie jak etykiety pobrane z WebApi spedytora, drukują się na zakończenie pakowania. Rozwiązanie to ułatwiło przepływ informacji spedycyjnych w firmie oraz pozwoliło przekierować pracowników zaangażowanych w ten proces do innych zadań.

Obsługa zamienników

Rozwiązanie automatycznie obsługuje dodawanie zamienników do zamówienia, w sytuacji, gdy w magazynie nie ma danego towaru, ale dostępny jest inny, który może zostać wysłany do klienta. Dzięki niemu zlecenia są realizowane szybciej, bez konieczności oczekiwania na oryginalnie zamówiony towar.

Integracja z EDI

Narzędzie umożliwia elektroniczną wymianę danych o zamówieniach, pozwala na komunikację pomiędzy firmami i automatyczne przekazywanie dokumentów. Klienci Candellux Lighting zintegrowani z EDI, składają zamówienie w swoim systemie, który automatycznie przekierowuje je do firmy. Kiedy pojawiają się nowe zlecenia, zostają przetworzone w systemie Teneum. Dzięki komunikacji EDI możliwe jest też automatyczne wysłanie komunikatu o awizacji wysyłki oraz faktury sprzedaży powiązanej z zaimportowanym zamówieniem.

Rozwiązania Sente zostały polecone przez firmę Allwins, z którą realizowaliśmy proces transformacji cyfrowej, do którego przeprowadzenia niezbędne są odpowiednie narzędzia informatyczne. Po analizie i porównaniu z innymi dostawcami okazało się, że Sente posiada najbardziej rozbudowany system pod względem wszystkich obszarów działalności firmy, czyli produkcji, magazynu, handlu, księgowości, co dało możliwość objęcia całokształtu działalności jednym narzędziem.

Adam Kielak

Prezes Zarządu Candellux Lighting

Poznaj szczegóły projektu:

Powrót do listy projektów

Porozmawiajmy o twoim biznesie

Skontaktuj się