ERP dla handlu i dystrybucji

musi być perfekcyjnie dopasowanym narzędziem, wspierającym działania biznesowe, pozwalającym rozwijać skrzydła i trwale podnosić przewagę konkurencyjną. Takim narzędziem jest system Teneum X.

Korzyści programu handlowego, które nasi klienci cenią najbardziej:

    Prosta obsługa złożonych procesów handlowych

    Wszystkie informacje związane ze sprzedażą, gospodarką magazynową i zaopatrzeniem są gromadzone przez system, co pozwala na analizy i błyskawiczne reagowanie na potrzeby klientów.

    Cyfrowa transformacja handlu

    System Teneum X pozwala elastycznie digitalizować proces relacji z klientem, od nawiązania współpracy, przez realizację zleceń, aż po obsługę posprzedażową.

    Zapewnienie dostępności towaru i realizacji obietnic

    Rozwiązanie dostarcza wiarygodnych informacji o stokach magazynowych, zleceniach w toku i dostawach. Zamówienia, blokady i rezerwacje pomagają zapanować nad towarem oraz kontrolować czy i do kogo może trafić dany produkt.

    Reklamacje i zwroty pod kontrolą

    System Teneum X umożliwia sprawne przyjęcie zwrotów i reklamacji, zarówno od klientów, jak i spedytorów. Dzięki zaprojektowanym w systemie rozwiązaniom, pracownicy mogą szybko zidentyfikować zwrócony towar.

    Spedycja w pełni zintegrowana

    Dokumenty spedycyjne wysyłane są elektronicznie do systemów informatycznych spedytorów, a etykiety na paczki drukowane natychmiast. Pozwala to na wysyłkę towaru do klienta jeszcze tego samego dnia i eliminuje pomyłki.

    Obsługa sprzedaży wielokanałowej

    Rozwiązanie wspiera obsługę zamówień pochodzących z rożnych źródeł - sprzedaży bezpośredniej, platformy B2B czy marketplace. Dane na temat dostępności towarów są zawsze aktualne, a obsługa sprzedaży wielokanałowej maksymalnie uproszczona.

... a ponadto:

Chcesz się dowiedzieć, jakie funkcje i moduły zawiera system Teneum X w obszarze Handel i dystrybucja?

Sprawdź funkcjonalność

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu

Handel i dystrybucja – FAQ

Czym jest system dla firmy handlowej?

System dla firmy handlowej to nic innego jak oprogramowanie pozwalające na efektywne zarządzanie dystrybucją. Celem ERP jest zapewnienie klientowi takiego rozwiązania, które zapewni mu szeroki wachlarz możliwości do polepszenia swoich wyników. Rozwiązanie dla branży handlowej integruje wszystkie działania wewnątrz przedsiębiorstwa. Dzięki niemu możliwe jest zarządzanie różnymi obszarami firmy w jednym miejscu. Tego rodzaju program magazynowy jest w stanie monitorować i ulepszać wszystkie etapy w procesie dostarczania usług i produktów. Dedykowane rozwiązanie umożliwia nadzorowanie stanów produktów na magazynie, zarządzanie zapasami, ale także sprawne dostarczenie towaru do odbiorcy. Co więcej, przyczynia się ono do wzrostu sprzedaży, dzięki zwiększaniu ilości realizowanych zamówień, sprawnemu zarządzaniu personelem, skróceniu czasu realizacji wszystkich operacji, prowadzeniu zaawansowanego raportowania w jednym miejscu, a także rejestracji i rozliczania wszystkich zleceń na czas.

Czym charakteryzuje się oprogramowanie dla branży handlowej?

Oprogramowanie dla branży handlowej musi charakteryzować się przede wszystkim szybkością, dokładnością, a swoimi funkcjonalnościami dostosować się do każdego charakteru pracy. Firmy z branży handlowej są nastawione na ciągłe zmiany oraz doskonalenie się i dlatego dedykowane rozwiązanie ERP powinno spełnić wszystkie ich oczekiwania. Co więcej, ze względu na specyfikę działania, oprogramowanie musi radzić sobie nawet z tymi najbardziej skomplikowanymi analizami czy procesami zachodzącymi w branży dystrybucyjnej.

Na tej podstawie system ERP dla firmy handlowej umożliwia m.in.:

  • kontrolowanie stanów magazynowych i sortowanie ich według odpowiednich parametrów,
  • ciągłą optymalizację czynności magazynowych,
  • kompletowanie zamówień nawet dla kilku dostawców w jednym czasie,
  • prowadzenie dokumentacji,
  • rozwiązywanie bieżących problemów.

Co wyróżnia system ERP Sente dla firm z branży handlowej?

System ERP Sente stworzony w oparciu o nowoczesną technologię Neos to dedykowane rozwiązanie dla branży handlowej, która pomaga firmie zminimalizować straty i wykorzystać swój potencjał do wzrostu istotnych czynników procesu sprzedaży. To co wyróżnia system wśród konkurencji to m.in.:

  • Mobilność i nieograniczony dostęp – technologia Neos pozwala na tworzenie jednolitych aplikacji zarówno deskopowych,WWW jak i mobilnych. Dzięki wspólnemu kodowi możliwe jest spójne działanie systemu w wielu środowiskach tj. komputera stacjonarnego, terminala oraz przeglądarek internetowych.
  • Wielofirmowość i wielojęzyczność – system dla branży handlowej jest przygotowany w taki sposób, by mógł obsługiwać organizacje wielofirmowe działające na różnych rynkach. Co więcej, oprogramowanie umożliwia tłumaczenie interfejsu na wiele języków i tym samym nie jest wykluczone korzystanie z niego przez pracowników z całego świata.
  • Nowatorski workflow – został on zaprogramowany w taki sposób, by umożliwiał wykonywanie wszystkich zadań oraz spraw w jednym miejscu.
  • Błyskawiczny dostęp do informacji – za pomocą jednej przeglądarki, operator jest w stanie wyszukać każdy dokument, raport czy zadanie. Od sukcesu dzieli go tylko jedno kliknięcie myszki.
  • Automatyzacja i integracja – w systemie ERP dla firm handlowych możliwa jest komunikacja między innymi oprogramowaniami IT, dlatego nielimitowany dostęp do informacji pozwala na zarządzanie dystrybucją.
  • Indywidualny UX – każdy interfejs jest zaprojektowany pod konkretnego klienta, gdyż zdajemy sobie sprawę z tego, że idealnie dopasowany wygląd ma znaczenie w efektywności i wygodzie pracy.

Jak wygląda proces wdrożenia systemu Teneum w firmie handlowej?

Przed rozpoczęciem wdrożenia systemu Teneum w firmie handlowej zostaje utworzony zespół wdrożeniowy, w którego skład wchodzą wybrani pracownicy z różnych działów z niezbędną wiedzą na temat procesów zachodzących w firmie. Pomaga on przy definiowaniu celów firmy, rozwiewaniu wszelkich niejasności, a także do podjęcia konkretnych kroków w celu wprowadzenia systemu do organizacji.

Pierwszy etap dotyczy zdefiniowania potrzeb i wymagań klienta. Musi on zadać sobie pytania: ,,Jakie mam problemy i jaki jest mój cel?” oraz ,,Czy system dla firmy handlowej rozwiąże wszystkie te kwestie?”. W tej części analizowane są konkretne ścieżki przepływu informacji pomiędzy wybranymi departamentami.

Kolejnym krokiem do wdrożenia systemu zarządzania dystrybucją jest rozpoczęcie prac projektowych. Ten etap dzieli się na kilka mniejszych, co pomaga klientowi ocenić czy wszystkie elementy ERP dla branży handlowej spełniają jego wymagania.

Następnie zespół wdrożeniowy w środowisku testowym przedstawia wszystkie funkcjonalności, o których wcześniej były prowadzone ustalenia z klientem. Przedstawia się mu propozycje rozwiązań po czym szczegółowo są one omawiane. Na tej podstawie klient określa czy zaproponowana koncepcja jest dla niego wystarczająca.

Podczas dalszych prac odpowiedzialne za to jednostki zaczynają budować system ERP pod dedykowane rozwiązania dla klienta. Jeśli jest to możliwe zostaje przeprowadzona migracja danych z poprzedniego systemu dla firmy handlowych, aby klient miał możliwość dokonania weryfikacji rozwiązań na rzeczywistych danych. Obowiązkowe jest wykonanie testów akceptacyjnych, które pozwalają sprawdzić każdą funkcjonalność systemu ERP.

Finalnie klient otrzymuje dostosowane do swoich potrzeba rozwiązanie i jest możliwe uruchomienie systemu ERP. Zanim to jednak nastąpi, zespół wdrożeniowy przeprowadza szkolenia dla personelu, które mają na celu naukę konkretnych czynności w nowym systemie.

Warto jednak pamiętać, że współpraca na wdrożeniu w Sente się nie kończy. Po wprowadzeniu nowego oprogramowania do organizacji cały czas czuwa zespół wsparcia, który dzięki systematycznemu audytowi pomaga rozwiązywać problemy na bieżąco.

Czy programy sprzedażowe są dla każdego?

Program sprzedażowy będący częścią Teneum to nie tylko system, które optymalizuje procesy organizacji, ale także całe rozwiązanie, które składa się z wielu części. Są to np. moduł do prowadzenia dokumentacji, program magazynowy umożliwiający sprawne poruszanie się po hali czy też obsługa sprzedaży wielokanałowej. Tym samym każda firma z branży handlowej odniesie wiele korzyści dzięki wdrożeniu systemu ERP do swojej organizacji, bez względu na skalę działalności. Przy każdym projekcie procesy oraz zyski są wprost proporcjonalne do wielkości firmy, a rozwiązanie jest zawsze dopasowywane do potrzeb klienta.

Oprogramowanie dla handlu – korzyści

Oprogramowanie dla handlu jest niezwykle ważne do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem. W realizowanych procesach niezbędne są szybkość, dokładność oraz zdolność przystosowania się do ciągle zmieniających się warunków w handlu i dystrybucji. Przedsiębiorcy stosujący spersonalizowane rozwiązania informatyczne mogą liczyć na szereg korzyści.

Głównymi zaletami oprogramowania dla handlu jest:

  • jeden system, który pozwala na zintegrowanie wszystkich modułów,
  • możliwość automatycznie i na bieżąco uzupełniania towaru oraz realizacja planu sprzedażowego,
  • digitalizowanie procesu relacji z klientem za pomocą cyfrowej transformacji handlu kontrolowanie reklamacji oraz zwrotów.

Jak działa program handlowy?

Program handlowy to wachlarz korzyści oraz rozwiązań, które przedsiębiorca może wykorzystać w swojej firmie. Program jest oparty o rejestry zamówień, które odpowiadają poszczególnym etapom, w jakich znajdują się zamówienia. Wspiera tym samym osoby zajmujące się procesami handlowymi w firmie. Są to działania takie jak tworzenie ofert, przygotowywanie propozycji dla klientów czy negocjowanie warunków umów. Wszystkie te czynności mogą być realizowane w jednym miejscu i bezpośrednio wpływają na jakość świadczonych usług.

Obsługa procesów handlowych z wykorzystaniem oprogramowania dla handlu

Wszystkie procesy sprzedażowe realizowane z wykorzystaniem oprogramowania dla handlu to znacznie większe możliwości. Dzięki wielu modułom przedsiębiorca jest w stanie w szybki i łatwy sposób zrealizować wieloetapowe zamówienia i poradzić sobie z niezbędnymi formalnościami. Wpływa to na skrócenie ogólnego czasu wykonania zlecenia, a tym samym na zadowolenie konsumenta. Warto dodać, że obsługa procesów handlowych ze specjalnie przygotowanym pod nie systemem to konieczność w dzisiejszych czasach. Jako duża firma, chcąc spełnić wszystkie oczekiwania rynku, musimy zaopatrzyć się w spersonalizowane rozwiązanie wpływające na poziom świadczonych przez nas usług.