Wdrożenie systemu Sente S4 w Mennicy Wrocławskiej

Kolejną firmą, która zdecydowała się skorzystać z rozwiązań informatycznych ERP oferowanych przez Sente jest Mennica Wrocławska.

Mennica Wrocławska prowadzi działalność o unikatowej specyfice na polskim rynku. Specjalizuje się w dystrybucji metali szlachetnych, w postaci sztabek i monet lokacyjnych, skupem metali szlachetnych oraz sprzedażą asortymentu o charakterze numizmatycznym i kolekcjonerskim.

Mennica prowadzi sprzedaż za pośrednictwem 11 oddziałów w całej Polsce i za pomocą sklepu internetowego stworzonego w oparciu o rozwiązania IAI.

W Polsce obrót złotem inwestycyjnym jest zwolniony z podatku VAT, natomiast srebro, platyna, pallad czy diamenty objęte są stawką VAT w wysokości 23%. To między innymi powoduje, że obrót metalami szlachetnymi w naszym kraju jest bardzo złożony i jego dystrybutorzy stoją przed wieloma wyzwaniami związanymi z wystawianiem dokumentów i ich obiegiem.

Ze względu na ogólnopolski charakter działalności, rozproszenie terytorialne i funkcjonowanie w skomplikowanym otoczeniu prawnym,  zarządzanie dokumentacją księgową, obiegiem dokumentów i rozliczeniami fiskalnymi stanowiło skomplikowany proces, który wymagał dużego zaangażowania kadry administracyjnej. Stan ten powodował także zbytnie angażowanie sprzedawców do prac biurowych na rzecz mniej efektywnej obsługi klienta i sprzedaży.

ERP zarządzający obrotem metalami szlachetnymi

W odpowiedzi na stały rozwój firmy i zwiększające się obciążenia administracyjne Mennica zdecydowała się wdrożyć w swoich strukturach nowy system informatyczny klasy ERP. O wyborze firmy Sente zadecydowało indywidualne podejście do wprowadzanych usprawnień oraz możliwość zastosowania rozwiązań, które ze względu na stopień komplikacji nie występują w żadnym innym systemie ERP (np. takich jak uproszczenie i automatyzacja wystawiania paragonów czy faktur dla dwóch podmiotów jednocześnie).

Rozwiązanie opracowane dla Mennicy Wrocławskiej zostało zbudowane na bazie najnowszego produktu Sente – systemu Sente S4,  opartego o najnowocześniejszą technologię tworzenia aplikacji biznesowych – platformę Neos. Podczas analizy przedwdrożeniowej rozpoczętej we wrześniu 2013 r. ostatecznie ustalono docelowy kształt systemu. Obszary jakie objął nowy system informatyczny to Sprzedaż i CRM, Logistyka, Finanse i Księgowość, Controlling i Informacja Zarządcza, eCommerce oraz Workflow i Dokumenty.

System funkcjonuje od początku 2014 roku. W styczniu firma pracowała równolegle na dotychczasowym i nowym systemie, z początkiem lutego obsługa całości procesów została przeniesiona do nowego oprogramowania.

Powrót do listy artykułów