Dedykowany system zarządzania magazynem zintegrowany z rozwiązaniem ERP staje się zatem olbrzymią przewagą firm handlowo-usługowych, ponieważ mogą zostać w nim zaimplementowane zaawansowane mechanizmy dostosowane do specyfiki konkretnego biznesu. Przykładem takiego rozwiązania są automatyczne promocje dla tysięcy klientów. Aby zwiększyć obrót firmy, można polegać na systemach ERP w zakresie dobierania właściwych promocji. Dedykowane rozwiązanie może analizować parametry, na których szczególnie nam zależy w odpowiednio zdefiniowany sposób. Możemy na bieżąco śledzić, na jakie promocje reaguje każdy z klientów, jakie towary lubi i kupuje, a jakich nie należy mu przedstawiać w ofercie, aby maksymalnie zwiększyć jego zainteresowanie współpracą z naszą firmą. Dzięki takim mechanizmom uwalniamy miejsce na magazynie, pozbywamy się z magazynu towarów nierotujących, a to ułatwia nam cały ciąg zdarzeń logistycznych, nie wspominając już o ograniczeniu strat związanych z nietrafioną ofertą do klientów.
Kolejne rozwiązanie optymalizujące zarządzanie logistyką to automatyczne zamawianie towarów, wraz z decyzją o sposobie transportu. Jest to bardzo ważny element systemu, który przy kilkudziesięciu tysiącach produktów pozwala zidentyfikować dokładnie te, które będą interesowały naszych klientów. System może również zdecydować czy towar ma do nas przypłynąć statkiem, przyjechać pociągiem, samochodem czy przylecieć samolotem, jeśli grozi nam luka w ofercie. Większość decyzji w odpowiednio skonfigurowanym do naszych potrzeb systemie może zostać zautomatyzowana. Tylko sytuacje wyjątkowe są prezentowane właściwym osobom do oceny i podjęcia decyzji.
Coraz częściej również klienci decydują się na wykorzystanie modelu dropshipping i inwestują w systemy integracji z dostawcami i spedytorami, aby realizować wysyłki bezpośrednio od dostawców do konsumentów. Nawet wtedy odpowiednio zaprojektowany system pozwala na automatyczną realizację niemal wszystkich zamówień w taki sposób, jakby były wysłane w ten sam dzień z ich magazynu.