System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Elementy rozwiązania dla firm z branży retail
Rozwiązanie dla branży retail dostarcza szeroki wachlarz funkcji, wspierających zarządzanie rozproszoną siecią handlową. System pozwala na obsługę zarówno własnych punktów sprzedaży, jak i franczyzowych.
Zwroty i reklamacje, które trafiają do sieci handlowych, mają bardzo zróżnicowane pochodzenie, zwłaszcza w modelu omnichannel. System Teneum X zapewnia jednorodne środowisko do obsługi zwrotów pochodzących z różnych kanałów. Klienci mogą zwracać produkty kupione online w punktach stacjonarnych i na odwrót. Rozwiązanie pomaga w identyfikacji źródła zwrotu, który trafia na magazyn centralny oraz wspiera zarządzanie nim w taki sposób, aby jak najszybciej trafił ponownie do sprzedaży.
Prowizje i programy premiowe dla pracowników i kierowników naliczane są na podstawie danych gromadzonych w czasie rzeczywistym na Tablicy Wyników. System wspiera nagradzanie osób, które pracują najefektywniej. Pracownicy i kierownicy mają bieżący dostęp do danych, co działa motywacyjnie i przekłada się na poprawę wyników.
Rozliczenia gotówkowe pomiędzy sklepami a centralą odbywają się na podstawie raportów kasowych. Mechanizm rejestracji wydatków sklepowych pozwala na ewidencjonowanie okazjonalnych zakupów na potrzeby sklepu i ich automatyczne rozliczanie z centralą.
Rozwiązanie stanowi wsparcie dla obsługi programów lojalnościowych w modelu omnichannel, zapewniając synchronizację zasad programów pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży. Dzięki temu klienci korzystając z różnych opcji zakupu doświadczają tych samych zasad dotyczących systemów lojalnościowych.
System dla sieci retail można zintegrować z dowolnym narzędziem marketingowym służącym tworzeniu programów lojalnościowych. Rozwiązanie pozwala na obsługę wszelkich form programów: akcji promocyjnych, wyprzedaży, kuponów na dane produkty i profilowanych dla poszczególnych użytkowników. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą dodatkowo skorzystać z preferencyjnych warunków zwrotów.
System Teneum X zapewnia zgodność z RODO, dzięki czemu dane osobowe uczestników programów lojalnościowych są bezpieczne.
System dla branży retail pozwala na zarządzanie cenami sprzedaży produktów we wszystkich kanałach. Analizy sprzedaży pozwalają na synchronizację cen pomiędzy sklepami – te same produkty mogą otrzymywać różne ceny w poszczególnych punktach sprzedaży.
Moduł pozwala na obsługę różnego rodzaju promocji gratisowych (np. 3 rzecz za złotówkę). Schematy promocji mogą być dowolnie definiowane. Podczas sprzedaży zgodnej z warunkami promocji system automatycznie nalicza zdefiniowane rabaty.
Moduł umożliwia obsługę przyjęć wraz z weryfikacją ich poprawności, co zapewnia kontrolę poziomów stanów magazynowych pomiędzy centralą a sklepami. System obsługuje proces metkowania i przemetkowywania związany z wprowadzaniem nowego asortymentu, zmianą cen oraz promocjami – automatycznie podpowiada pracownikowi podczas przyjęcia towaru, które sztuki wymagają przygotowania nowych metek, a które zmiany aktualnych cen.
Rozwiązanie Sente dla sieci handlowych pozwala na zarządzanie stanami magazynowymi na powierzchniach buforowych. Informacje dotyczące sprzedaży poszczególnych sztuk towaru są automatycznie aktualizowane, co ułatwia planowanie zatowarowywania dla poszczególnych sklepów.
Instrukcje marketingowe dotyczące rozlokowania towarów są tworzone i zarządzane w systemie Teneum X. Dzięki synchronizacji z informacjami na temat poziomu sprzedaży danych produktów w poszczególnych placówkach możliwe jest generowanie profilowanych instrukcji, uwzględniających popyt w danym punkcie. Instrukcje uwzględniają ponadto informacje dotyczące wprowadzania nowych produktów do oferty oraz aktualnych promocji. Pracownicy sklepu otrzymują dokładne wytyczne dotyczące miejsca rozlokowania i sposobu ekspozycji towaru zgodnie z wyżej wymienionymi wskaźnikami.
Rozwiązanie zawiera moduł dedykowany służący do zarządzania pracą w sieciach handlowych. System pozwala na harmonogramowanie pracy i ustalanie grafików w rozproszonej sieci w sposób prosty i szybki. Moduł pozwala na przeprowadzanie okresowych badań ankietowych, monitorujących zadowolenia pracowników w dowolnie zdefiniowanych obszarach.
Zmiany w cenach są profilowane dla każdego ze sklepów, biorąc pod uwagę towar, który aktualnie znajduje się na stanie. Dzięki temu pracownicy w systemie widzą dokładne wytyczne, wskazujące, które z produktów należy przemetkować.
Raporty dotyczące realizacji planów sprzedaży naliczane są w czasie rzeczywistym i generowane automatycznie z podziałem na regiony i poszczególne placówki.
System obsługi punktów sprzedaży umożliwia obsługę wszystkich procesów związanych z obsługą klientów w sieci sklepów stacjonarnych. System POS pozwala na szybki zwrot towarów, obsługę reklamacji oraz może zostać zintegrowany z dowolnym programem lojalnościowym. Dzięki temu klienci dokonujący zakupów w sklepach stacjonarnych mogą być obsługiwani szybko i wygodnie. Programy lojalnościowe są zarządzane w sposób jednolity we wszystkich kanałach sprzedaży, co wspiera realizację koncepcji omnichannel.
Tablica wyników to narzędzie, które w czasie rzeczywistym prezentuje skuteczność sprzedaży w danym sklepie. Tablica pokazuje wartości dla sklepu dzień po dniu oraz dla każdego sprzedawcy w ramach danego dnia. Jest zintegrowana z bramkami zliczającymi wejścia klientów do sklepu, co pozwala obliczać rzeczywistą skuteczność sprzedaży.
Tablica służy kierownikom regionalnym i kierownikom poszczególnych sklepów jako źródło wiarygodnej informacji zwrotnej na temat wyników. Dzięki temu narzędziu kierownicy sklepów i kierownicy regionalni mają bieżący dostęp do danych na temat codziennych wyników i realizacji miesięcznych planów sprzedaży. Informacje gromadzone na tablicy są podstawą naliczania premii dla pracowników zgodnie z obowiązującym w danej sieci regulaminem. Z tego względu tablica wyników pełni funkcje motywacyjne.
W rozwiązaniu dla branży retail został opracowany dedykowany system WMS, odpowiadający na specyficzne potrzeby sieci handlowych. Moduł obsługuje zarówno zatowarowywanie sklepów, jak i kanał eCommerce, korzystając z tych samych stanów magazynowych. Dzięki temu system WMS wspiera wykorzystanie koncepcji omnichannel, realizując procesy magazynowe dla obu kanałów w sposób wydajny i efektywny.
System wspiera dział zakupów w zarządzanie zaopatrzeniem. Bezpośrednio z systemu możliwe jest planowanie zakupów i zamawianie towarów. Procesy zaopatrzenia mogą być zautomatyzowane, w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa. Wówczas to w systemie zdefiniowane są odpowiednie reguły, które analizują sprzedaż i stany magazynowe oraz generują zamówienia na towary.
System pozwala na obsługę magazynów, w których gromadzone są surowce wykorzystywane w procesie doprodukowywania towarów. System zarządza stanami magazynowymi oraz monituruje sprzedaż poszczególnych produktów. Dzięki temu możliwe jest podjęcie w odpowiednim momencie decyzji o dodatkowej produkcji towarów. Takie rozwiązanie jest szczególnie ważne dla firm, które handlują towarami importowanymi. Proces doprodukowywania na miejscu małych partii najbardziej chodliwych towarów zajmuje znacznie mniej czasu niż sprowadzanie ich np. z Azji.
W detalicznej sprzedaży internetowej, w szczególności tej na większą skalę, znaczna liczba firm korzysta z ogólnodostępnych lub dedykowanych rozwiązań sprzedaży eCommerce. Wymagana jest wówczas niezawodna i kompleksowa integracja systemu ERP z sklepem internetowym. Kolektory do takich platform jak Magento, PrestaShop, IAI są gotowe jako moduły oprogramowania e-commerce. Obejmują one integrację zarówno w obszarze oferty (katalogi produktowe, zdjęcia, cenniki, które są zarządzane w systemie Sente S4 zostają eksportowane do systemu eCommerce), jak i w zakresie zarządzania zamówieniami. System Sente S4 łatwo integruje się również z dedykowanymi systemami eCommerce. Celem jest, aby operatorzy wewnątrz firmy mieli jedno środowisko do efektywnej pracy i nie musieli korzystać z paneli administracyjnych sklepów do realizacji pracy bieżącej. Istnieje również możliwość udostępnienia API do systemu Teneum X, aby zrealizować integrację z zewnętrznymi narzędziami.
Sieci handlowe będące częścią grupy kapitałowej mogą prowadzić swoje ewidencje w jednej bazie danych. Taka organizacja umożliwia użytkownikom systemu dostęp do wszystkich informacji w jednym rozwiązaniu. Mechanizmy wielojęzyczności danych i interfejsu użytkownika są bezpośrednio wspierane przez technologię Neos.
Oprogramowanie dla branży retail to narzędzia i funkce dostosowane do specyfiki tego typu firm. Powstało ono jednak na bazie systemu Teneum X, dlatego oprócz dedykowanej warstwy zaprojektowanej specjalnie dla sieci handlowych, stanowi wsparcie we wszystkich obszarach, jakie oferuje oprogramowanie klasy ERP, WMS i CRM. Rozwiązanie wspiera zarządzanie finansami i księgowością, personelem oraz obiegiem dokumentów.
Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Sente
Skontaktuj sięPrzykłady projektów
Quiosque
W nowej szacie informatycznej – kompletny system obsługi retail i omnichannel
200%
wzrost tempa pracy w magazynie outletowym
Mennica wrocławska
Zarządzanie sprzedażą i dystrybucją metali szlachetnych
2x
krótszy czas obsługi klienta
Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Sente
Skontaktuj sięPolecane artykuły
Zobacz wszystkie