Rozwój e-Commerce podczas pandemii Covid-19 bez wątpienia wiąże się także z namnożeniem sieci automatów paczkowych. Samych maszyn InPostu jest już w całej Polsce ponad 15 tysięcy, a firma buduje kolejne. W ślad za nią ruszyły platformy zakupowe i inne firmy kurierskie, inwestując we własne punkty – Allegro, AliExpress i inni. Rozwiązaniu przyglądają się również kolejni gracze, a popularność automatów paczkowych stale rośnie.
Nieustannie rośnie także liczba stacjonarnych punktów obsługi paczek – można je już odbierać i nadawać w coraz większej liczbie supermarketów i dyskontów, które zyskują funkcję placówki pocztowej.
Jednocześnie rozwój e-Commerce w czasie pandemii Covid-19 przyspieszył też dynamiczny wzrost dostępności płatności odroczonych, które są alternatywą dla kart kredytowych. Ostatnie lata to czas dominacji na tym rynku marek takich, jak PayPo i Twisto. Własny system tego typu uruchomiło też Allegro, a kolejne firmy zapowiadają także swoje rozwiązania.