Niewątpliwie największą zaletą e-Commerce w branży spożywczej jest wygoda. Klienci mogą robić zakupy bez wychodzenia z domu, a Twoi przedstawiciele handlowi mają mniej pracy związanej z wypełnianiem formularzy zakupowych. Po obu stronach przekłada się to na oszczędność czasu. Ponadto dzięki platformie e-Commerce masz możliwość prezentacji swojej pełnej oferty. Przedstawiciele handlowi nie zawsze mają możliwość, aby opowiedzieć o niej klientom, przez co część produktów może znaleźć się poza zasięgiem ich zainteresowania (a w efekcie będą zalegać w magazynie). Na stronie internetowej łatwiej je dostrzec, a jeśli chcesz szczególnie wyeksponować dane towary, możesz je lepiej pozycjonować, np. wyżej od innych. Klienci chętniej zamawiają również ciężkie produkty i lubią kupować je w dużych ilościach. Są wtedy zadowoleni, ponieważ nie muszą dźwigać ciężkich toreb – kurier dostarcza je pod wyznaczony adres, np. pod same drzwi mieszkania.
Oczywiście e-Commerce w branży spożywczej posiada także wady. Zazwyczaj zakupy online wiążą się z dodatkowymi kosztami, których klienci nie ponoszą w przypadku modelu stacjonarnego. Obsługa, dostawa, a także minimalna kwota zamówienia sprawiają, że czasem klienci rezygnują. Z kolei samo wdrożenie i utrzymywanie platformy e-Commerce to koszty dla przedsiębiorcy. Ponadto kupujący czasem obawiają się skorzystać z usług e-Grocery z uwagi na to, że nie są pewni jakości produktów, których nie można dotknąć. W takim wypadku warto szybko reagować na wszelkie reklamacje, które mogą się pojawić, aby wizerunek firmy na tym nie ucierpiał.