Rozwiązanie dla branży projektowo-wykonawczej

Cyfryzacja procesów zarządzania kosztami i zadaniami w branży projektowo-wykonawczej zwiększa efektywność i precyzję działań, umożliwiając lepsze zarządzanie zasobami, minimalizowanie błędów i optymalizację procesów operacyjnych.

Pełna cyfryzacja i digitalizacja obiegu dokumentów

Zarządzanie projektami poprzez bieżącą kontrolę dokumentów kosztowych

W firmie zarządzającej projektami duża liczba dokumentów kosztowych może prowadzić do chaosu i utraty kontroli nad kosztami. System Tenetum X to zintegrowane rozwiązanie automatyzujące obieg faktur sprzedażowych i kosztowych. System pobiera faktury ze skrzynki mailowej, rozdziela je do odpowiednich działów lub osób w celu weryfikacji i opisu, przypisuje do właściwych koszyków projektowych oraz automatyzuje proces księgowania dokumentów. Dzięki temu wyeliminowany jest problem zagubionych lub błędnie przypisanych faktur, a także możliwy jest precyzyjny monitoring i zapis ich obiegu. Funkcjonalność zapewnia pełną kontrolę nad dokumentacją oraz szybką identyfikację braków, przestojów i niedociągnięć.

Skontaktuj się z naszym ekspertem >>

Wsparcie i kontrola procesu współpracy z podwykonawcami

Zautomatyzowany proces wprowadzania uzgodnień z podwykonawcami sprawia, że protokoły negocjacji automatycznie przekształcają się w umowy. Treści umów oraz protokoły są generowane automatycznie na podstawie szablonu w Wordzie, uwzględniając takie dane jak nazwa firmy oraz dane rejestrowe. Dzięki temu eliminowane są pomyłki przy przypisywaniu wartości kontraktów. Podwykonawcy otrzymują do wypełniania protokoły wykonania prac w systemie, co pozwala na pełną kontrolę nad kosztami i marżą. W rezultacie umowy są tworzone szybciej i łatwiej, dane są dokładne i spójne, koszty są monitorowane na bieżąco, zarządzanie sprzedażą jest bardziej efektywne, a kontrola nad marżą jest precyzyjna.

Kontrola budżetu

Rozwiązanie na bieżąco pokazuje porównanie kosztów do zakładanego budżetu w ramach zdefiniowanych w każdym projekcie koszyków kosztowych, z możliwością prowadzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. Dzięki temu dział realizacji ma na bieżąco informację, jaki jest poziom wykorzystania budżetu. System umożliwia również prognozowanie przyszłych kosztów i przychodów, co pozwala na lepsze zarządzanie finansami projektu. Dodatkowo, oferuje narzędzia do monitorowania cashflow, co umożliwia kontrolowanie przepływów pieniężnych i ułatwia utrzymanie stabilności finansowej firmy.

Połączenie w jednym rozwiązaniu wszystkich procesów

Obsługa wielu spółek

System umożliwia obsługę wielu oddzielnych spółek z poziomu jednego rozwiązania, co ułatwia zarządzanie przepływem dokumentów. Intuicyjny interfejs pozwala na łatwe przenoszenie faktur między oddziałami. W rezultacie zarządzanie jest bardziej efektywne, a produktywność znacząco wzrasta.

Skontaktuj się z naszym ekspertem >>

Narzędzia kadrowe

Inżynierowie w firmie mają dostęp do wirtualnych profili pracowników, gdzie mogą rejestrować czas pracy z podziałem na projekty, weryfikować wnioski urlopowe oraz przesyłać dane do działu rozliczeń. W efekcie eliminowane jest ręczne wypełnianie list, rozliczanie kosztów projektów jest usprawniane, a różne typy umów są skutecznie obsługiwane.

Rozwiązanie wspierające dział logistyki

System udostępnia narzędzie, za pomocą którego pracownicy wprowadzają zapotrzebowanie, powiązane z poszczególnymi pozycjami budżetu. Informacja zostaje przekazana do działu zakupów, a cały proces odbywa się automatycznie wraz z generowaniem zamówień (faktury rozliczające koszty przechodzą przez Workflow). Na bieżąco monitorowany jest poziom zamówionych materiałów / usług w projekcie.
.

Funkcjonalności w obszarze Projektowo-Wykonawczym

WORKFLOW

System workflow oferuje szeroki zestaw narzędzi do zarządzania pracą indywidualną, przepływem zadań w grupach roboczych oraz w całej organizacji. Użytkownicy mogą planować pracę, tworzyć projekty, przypisywać czynności do konkretnych osób oraz dodawać komentarze i załączniki. Moduł zawiera wbudowany terminarz w postaci agendy, a także możliwość ustawiania alertów mailowych dla zadań i projektów.

EWIDENCJA DOKUMENTÓW W SYSTEMIE WORKFLOW

Jest to moduł, który umożliwia właściwe zarządzanie produkcją i ułożenie odpowiedniej kolejności wykonywania operacji produkcyjnych. Dzięki zastosowaniu heurystyk umożliwia poradzenie sobie z takimi problemami jak dostępność maszyn i wykwalifikowanych pracowników czy też surowców do produkcji. Dzięki zastosowaniu macierzy przezbrojeń możliwa jest również optymalizacja ich czasów i kosztów. Jest to szczególnie istotne w przypadku linii produkcyjnych gdzie wykorzystuje się maszyny z długim czasem rozruchu, lub gdy przy uruchamianiu maszyny występują kosztowne straty materiałów i narzędzi. Moduł działa w oparciu o zdeklarowane czasy wykonania poszczególnych operacji i informuje planistę na bieżąco o powstałych odchyleniach od harmonogramu produkcji. Dzięki przyjaznej dla użytkownika prezentacji w formie wykresu Gantta umożliwia edycję naliczonych terminów realizacji oraz szybką symulację dotyczącą możliwości realizacji nowego priorytetowego zlecenia, bez naruszania innych terminów wykonania zleceń.

INTEGRACJA Z OCR

Teneum X posiada możliwość integracji z technologią OCR, która wspomaga optyczne rozpoznawanie znaków na różnych typach dokumentów.

FAKTURA KOSZTOWA

Mechanizm ten umożliwia rozbudowę standardowych struktur Workflow o specjalistyczne pola i funkcje przeznaczone do ewidencji faktur kosztowych w firmie. Dzięki rejestracji dodatkowych informacji możliwa jest automatyczna dekretacja dokumentów. Wykorzystanie tego rozwiązania znacząco skraca czas potrzebny na wdrożenie procesów związanych z obiegiem faktur kosztowych.

ROZLICZENIE CZASU PRACY

Funkcjonalność ta pozwala na definiowanie grafików pracy zarówno przez bezpośrednich przełożonych, jak i pracowników działu kadr. Umożliwia kontrolę pracy pod kątem przestrzegania 11/35-godzinnych przerw oraz poprawności liczby dni świątecznych w planowanym okresie. Obsługuje również wiele innych scenariuszy, w tym rozliczanie prawidłowo nadgodzin.

ANALIZY I KONTROLING FINANSOWY

System Teneum X umożliwia nieograniczone tworzenie analiz danych z dowolnych obszarów biznesowych. Dane można zestawiać i porównywać w różnych zakresach czasowych oraz dziedzinowych, aby dostosować je do potrzeb konkretnej firmy, działu lub osoby. Analizy mogą być generowane automatycznie w regularnych odstępach czasu lub na żądanie zgodnie z bieżącymi potrzebami. Dostęp do wyników analiz można przypisać pracownikom określonych działów, menedżerom oraz kadrze zarządzającej. Wyniki mogą być prezentowane w formie wykresów lub tabel.

DASHBOARDY I KOKPITY MENADŻERSKIE

Teneum X posiada nowoczesny sposób prezentacji informacji zarządczych, za pomocą kokpitów menadżerskich, zwanych również dashbordami. Umożliwia on operatorowi konfigurację paneli, na których samodzielnie układa zestawy danych do bieżącego wglądu. W jednym oknie można jednocześnie śledzić aktualne wyniki analiz sprzedaży, wiadomości e-mail, terminarz, powiadomienia systemowe oraz monitory pracy firmy. Układ prezentowanych informacji można dowolnie dostosować, używając tabel, wykresów czy tabel przestawnych. Bezpośrednio z kokpitu można wykonywać wszelkie operacje związane z oglądanymi danymi, takie jak modyfikacja, rozbudowa zakresu itp. Dzięki temu dostęp do kluczowych informacji jest niezwykle prosty i efektywny.

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Sente

Skontaktuj się

Przykłady projektów

REXER

Cyfryzacja procesów zarządzania i rozliczania projektów w branży budowlanej

50%

większy wolumen sprzedaży

Mennica Wrocławska

Dystrybucja metali szlachetnych, w postaci sztabek i monet lokacyjnych, skup metali szlachetnych oraz sprzedaż asortymentu o charakterze numizmatycznym i kolekcjonerskim.

3x

krótszy czas obsługi stałego klienta

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Sente

Skontaktuj się