System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
40
liczba operatorów korzystających z systemu
3
liczba magazynów
6400
liczba lokacji magazynowych
Najważniejsze wyzwania
Zintegrowanie w jednym systemie wszystkich obszarów działania firmy, za pomocą kompletnego systemu ERP i WMS z elementami rozwiązań B2B.
Zintegrowanie w jednym systemie wszystkich obszarów działania firmy, za pomocą kompletnego systemu ERP i WMS z elementami rozwiązań B2B.
Usprawnienie pracy magazynu przez wdrożenie systemu WMS.
Usprawnienie pracy Działu Obsługi Klienta dzięki pobieraniu zamówień z EDI w czasie rzeczywistym i realizowaniu ich na bieżąco.
Usprawnienie pracy Działu Obsługi Klienta dzięki pobieraniu zamówień z EDI w czasie rzeczywistym i realizowaniu ich na bieżąco.
Usprawnienie pracy magazynu przez wdrożenie systemu WMS.
Rozwiązanie, które umożliwia zbieranie i przetwarzanie poszczególnych zamówień. Wcześniej zlecenia były przyjmowane mailowo, a pracownicy przekazywali je między sobą, co nie było efektywnym rozwiązaniem. Po wdrożeniu każde zamówienie wpisane do Panelu handlowca przez pracownika zespołu sprzedaży będącego w terenie automatycznie pojawia się w systemie ERP. Ponadto od razu widzi on saldo/zadłużenie poszczególnych klientów.
Rozwiązanie umożliwiło szybkie przeprowadzanie inwentaryzacji bieżących bez zaburzania pracy magazynu. Proces może odbywać się w tle, a narzędzie czuwa nad tym, aby przebiegał bezbłędnie. Inwentaryzacje bieżące wymuszają stałe porządkowanie lokacji i właściwe korygowanie ilości towarów na tych lokacjach. W efekcie w znaczący sposób przyspieszony zostaje proces zbiórki towaru.
Rozwiązanie pozwoliło na zwiększenie wydajności pracy i poprawy jakości realizowanych zleceń, dzięki czemu magazyn pracuje efektywniej, a klienci szybciej otrzymują swoje zamówienia. WMS wspiera realizację wszystkich procesów: od przyjęcia towarów, przez ich rozlokowanie, aż po kompletację (zamówień całopaletowych, jak i drobnicowych, jedno- i wielopozycyjnych) oraz wysyłkę paczek.
Rozwiązanie automatycznie weryfikuje każde zamówienie. W wyniku weryfikacji trafia do odpowiedniego działu: logistyki, windykacji lub obsługi klienta w przypadku gdy zamówienie wymaga dodatkowej manualnej obsługi.
Moduł przyśpiesza i porządkuje proces pakowania, a także zapewnia jego wysoką jakość. Jest drugim punktem kontroli poprawności zamówień i miejscem styku magazynu i spedycji. Korzystanie z niego pomaga wyeliminować błędy na końcowym etapie realizacji zamówienia tak, by do klienta trafiły dokładnie te produkty, które zamówił, spakowane w sposób, w jaki tego oczekiwał. W jednym panelu są rejestrowane wszystkie parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru uwzględniająca opakowanie i wypełniacze zabezpieczające produkty oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne.
Rozwiązanie w procesie pakowania towarów łączy się bezpośrednio z WebApi odpowiedniego spedytora, nadając przesyłkę wraz z usługami dodatkowymi, następnie odbiera i drukuje etykiety spedycyjne. Zautomatyzowanie tego procesu pozwoliło uniknąć błędów przy ręcznym wprowadzaniu danych podczas nadawania przesyłek za pomocą dedykowanych platform dostarczonych przez firmy kurierskie. Funkcja ta została rozszerzona o możliwość dołączania do zamówień etykiet spedycyjnych dostarczanych przez klientów wraz z zamówieniem. Etykiety te, podobnie jak etykiety pobrane z WebApi spedytora, drukują się na zakończenie pakowania. Rozwiązanie to ułatwiło przepływ informacji spedycyjnych w firmie oraz pozwoliło przekierować pracowników zaangażowanych w ten proces do innych zadań.
Rozwiązanie automatycznie obsługuje dodawanie zamienników do zamówienia, w sytuacji, gdy w magazynie nie ma danego towaru, ale dostępny jest inny, który może zostać wysłany do klienta. Dzięki niemu zlecenia są realizowane szybciej, bez konieczności oczekiwania na oryginalnie zamówiony towar.
Narzędzie umożliwia elektroniczną wymianę danych o zamówieniach, pozwala na komunikację pomiędzy firmami i automatyczne przekazywanie dokumentów. Klienci Candellux Lighting zintegrowani z EDI, składają zamówienie w swoim systemie, który automatycznie przekierowuje je do firmy. Kiedy pojawiają się nowe zlecenia, zostają przetworzone w systemie Teneum. Dzięki komunikacji EDI możliwe jest też automatyczne wysłanie komunikatu o awizacji wysyłki oraz faktury sprzedaży powiązanej z zaimportowanym zamówieniem.
Rozwiązania Sente zostały polecone przez firmę Allwins, z którą realizowaliśmy proces transformacji cyfrowej, do którego przeprowadzenia niezbędne są odpowiednie narzędzia informatyczne. Po analizie i porównaniu z innymi dostawcami okazało się, że Sente posiada najbardziej rozbudowany system pod względem wszystkich obszarów działalności firmy, czyli produkcji, magazynu, handlu, księgowości, co dało możliwość objęcia całokształtu działalności jednym narzędziem.
Adam Kielak
Prezes Zarządu Candellux Lighting
Poznaj szczegóły projektu:
Porozmawiajmy o twoim biznesie
Skontaktuj sięPozostałe artykuły