System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Pełna kontrola nad przepływem gotówki, stały dostęp do informacji o klientach, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych – to przyszłe korzyści z trwającego wdrożenia programu controllingowego, CRM i eCRM Mobile marki Sente w spółce Everest Finanse. Uruchomienie systemu zaplanowano do końca 2009 roku.
Celem wdrożenia jest pełniejsza informatyzacja spółki udzielającej pożyczek gotówkowych u klienta, a tym samym usprawnienie pracy przedstawicieli handlowych. Controlling finansowy pomoże planować wysokość zaliczek gotówkowych i sprawować kontrolę nad realizacją tygodniowych planów przepływu pieniędzy między przedstawicielami handlowymi, a klientami firmy. Dzięki modułowi analiz wielowymiarowych, kierownicy handlowi będą mogli kontrolować liczbę zawieranych umów i badać procent spłat pożyczek w określonym czasie. Oprócz tego, będą oni mogli opracowywać szczegółowe statystyki finansowe, dotyczące danej sekcji handlowej.
– Największym wyzwaniem jest dla nas opracowanie modułu analiz wielowymiarowych, z uwagi na ich wysoki poziom skomplikowania. Trudność polega na tym, że będą one musiały w tym samym momencie przetwarzać nawet kilkanaście milionów rekordów – wyjaśnia Mariusz Kukawski, szef projektu wdrożeniowego w Sente Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
Z kolei aplikacja Sente CRM oprócz automatycznego przypisywania zadań z systemu kierownikom, będzie docelowo zintegrowana z zewnętrznym programem służącym do wysyłania wiadomości SMS przez klientów. Na bazie otrzymanej informacji system utworzy automatycznie zadanie dla danego handlowca. Program będzie także zintegrowany z centralą telefoniczną wyposażoną w moduł GSM oraz funkcję wykrywania rozmów przychodzących i wychodzących. Umożliwi to szczegółowe raportowanie efektów prac działu infolinii.
Ciekawym rozwiązaniem, nad którym obecnie pracują konsultanci jest moduł akcji marketingowych, zintegrowany z systemem wiadomości SMS. W tym przypadku muszą oni opracować funkcjonalność obsługującą raporty dostarczenia wiadomości tekstowych wysyłanych przez firmę do klientów.
Natomiast Sente eCRM Mobile dzięki integracji z urządzeniami mobilnymi (PocketPC) umożliwi kilkudziesięciu kierownikom zdalne planowanie, raportowanie i kontrolę nad realizacją zadań definiowanych przez program CRM. Będą mogli także sprawdzać i aktualizować on-line w bazie danych systemu, podstawowe informacje dotyczące klientów.
Aplikacja umożliwi także przygotowywanie i wyświetlanie liczbowych statystyk finansowych oraz wgląd m.in. w historię obrotów finansowych danego przedstawiciela i prezentowanie ich w postaci kolorowych wykresów.
– Zdecydowaliśmy się na oprogramowanie tej marki, ze względu na nasze wcześniejsze dobre doświadczenia z tym twórcą i dostawcą systemów ERP. Podstawą rozszerzenia naszej współpracy było zrozumienie naszych potrzeb informacyjnych, a także fachowe doradztwo i sprawność działania konsultantów – mówi Andrzej Dworczak, Dyrektor Finansowy i Główny Księgowy w Everest Finanse.
Pozostałe artykuły