Ważnym i zauważalnym trendem w ubiegłym roku był rozwój AI. Upowszechnienie się narzędzi takich jak Chat GPT pozwoliło na ułatwienie pracy w wielu branżach. Co prawda AI generowało także wiele problemów związanych z prawami autorskimi, jednak niewątpliwie jest to rewolucja w technologii i biznesie. Wiele przedsiębiorstw zaczęło wdrażać lub rozwijać elementy sztucznej inteligencji w swoich rozwiązaniach, a kilka dni temu powstał nawet Rabbit r1 – urządzenie pośredniczące między użytkownikiem i jego smartfonem. Inteligentny asystent startupu Rabbit jest w stanie wykonywać różne zadania, takie jak np. zamawianie jedzenia czy rezerwowanie przejazdu. Celem jego powstania było porzucenie telefonu na rzecz AI. Na razie sprzedano ok. 10 tysięcy sztuk, jednak trudno powiedzieć, czy popularność gadżetu się zwiększy.
Wróćmy jednak do trendów biznesowych w 2024. Rozwój sztucznej inteligencji w biznesie to przede wszystkim personalizacja doświadczeń. Na czym to polega? Na przykład oprogramowanie może nauczyć się preferencji użytkownika systemu – tego, w jaki sposób używa danej komendy lub funkcji. Następnie sugeruje wykonanie kolejnych czynności na podstawie historii użytkowania, lub sugeruje wygenerowanie konkretnego raportu. Z perspektywy klienta AI w biznesie to produkty proponowane w oparciu o informacje o wcześniejszych zakupach.
Rozwój sztucznej inteligencji to także wprowadzenie czatbotów w B2B, które obecnie są popularne w kanale B2C. Jednak ze względu na ich użyteczność, coraz więcej firm oferujących asortyment innym organizacjom, decyduje się na wdrożenie takiego rozwiązania. To narzędzie może pomóc odciążyć Twoich konsultantów z BOK-u, ponieważ nie będą musieli odpowiadać na proste i powtarzalne pytania klientów. Tymi sprawami zajmie się automat. Odpowiednio zaprogramowany czatbot odpowie na pytania związane z przesyłką czy doradzi w zakresie wyboru produktu, z kolei Twój pracownik będzie mógł zająć się sprawami, które wymagają ingerencji człowieka, a także rozwojem relacji z klientem.