System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
45%
więcej dokumentów obsłużonych tym samym zespołem
50%
większy wolumen sprzedaży
100%
kontroli nad dokumentami
Najważniejsze wyzwania
Wdrożenie rozwiązania dopasowanego do wyzwań branży HVAC i połączenie go z pracą z klientami spółek – inwestorami, generalnymi wykonawcami.
Wdrożenie rozwiązania dopasowanego do wyzwań branży HVAC i połączenie go z pracą z klientami spółek – inwestorami, generalnymi wykonawcami.
Wsparcie procesu logistycznego w zamawianiu urządzeń i materiałów (z poziomu budowy poprzez zapotrzebowanie) wraz z ich rozliczaniem i kontrolą kosztów budżetu.
Ewidencja czasu pracy pracowników przy różnych projektach prowadzonych równolegle.
Automatyzacja tworzenia dokumentacji i zleceń.
Obieg faktur (kosztów) i automatyczne przypisywanie ich do poszczególnych projektów w taki sposób, aby konkretny wydatek był przypisywany do odpowiedniego budżetu.
Automatyzacja tworzenia dokumentacji i zleceń.
Obieg faktur (kosztów) i automatyczne przypisywanie ich do poszczególnych projektów w taki sposób, aby konkretny wydatek był przypisywany do odpowiedniego budżetu.
Wsparcie procesu logistycznego w zamawianiu urządzeń i materiałów (z poziomu budowy poprzez zapotrzebowanie) wraz z ich rozliczaniem i kontrolą kosztów budżetu.
Ewidencja czasu pracy pracowników przy różnych projektach prowadzonych równolegle.
Rozwiązanie zostało dostosowane do automatycznego przyjmowania faktur ze skrzynki mailowej, obejmując zarówno dokumenty sprzedażowe, jak i kosztowe.
Rozwiązanie umożliwia obsługę z jednego miejsca trzech oddzielnych spółek, co stanowi znaczące ułatwienie dla osób zarządzających przepływem dokumentów.
W dziale realizacji został wprowadzony mechanizm, umożliwiający inżynierom dostęp do wirtualnych profili pracowników. Dzięki temu mogą oni rejestrować godziny pracy z podziałem na projekty (definiując przy tym koszyki związane z konkretnie wykonywanymi pracami), weryfikować wnioski urlopowe, a następnie przesyłać te dane do działu rozliczeń.
Rozwiązanie, które na bieżąco pokazuje porównanie kosztów do zakładanego budżetu w ramach zdefiniowanych w każdym projekcie koszyków kosztowych, z możliwością prowadzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. Dzięki temu dział realizacji ma na bieżąco informację, jaki jest poziom wykorzystania budżetu.
Narzędzie, za pomocą którego pracownicy mogą wprowadzać zapotrzebowanie, powiązane z poszczególnymi pozycjami budżetu. Informacja zostaje przekazana do działu zakupów, a cały proces odbywa się automatycznie wraz z generowaniem zamówień (faktury rozliczające koszty przechodzą natomiast przez Workflow).
Rozwiązanie pozwoliło na zautomatyzowanie procesu wprowadzania umów z podwykonawcami.
Narzędzie wykorzystuje szablon i dane z systemu i na tej podstawie samodzielnie generuje dokumenty Word z treściami z systemu.
Po analizie rynku systemów ERP wiedzieliśmy, że nie ma gotowego systemu, dostosowanego do naszej branży i potrzeb. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Sente, ponieważ zamiast odpowiedzi: „nie posiadamy takiej funkcjonalności”, słyszeliśmy: „możemy stworzyć taką funkcjonalność przy współpracy z Państwem”. Właśnie takiego otwartego podejścia oczekiwaliśmy – wiedzieliśmy, że na bazie standardowych rozwiązań Sente jesteśmy w stanie zbudować system dopasowany do wszystkich naszych potrzeb. Stworzyć niejako „nowy system” – połączyć możliwości IT, jakie posiada Sente i inżynierskie know-how REXER. Tak się właśnie stało i dziś działamy w sposób w pełni scyfryzowany. Zgodnie z planami Grupy obrót wzrósł o 50% podczas wdrożenia, a my jesteśmy w stanie obsługiwać procesy w sposób kontrolowany zatrudniając jedynie 20% więcej kadry w stosunku do okresu przedwdrożeniowego. Tym samym nasza efektywność działania wzrosła, a możliwości rozwoju biznesu o kolejne 20-25% (przy zachowaniu obecnej kadry, jak i systemu) są nadal ogromne.
Radosław Gruszecki
Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny w firmie REXER
Poznaj szczegóły projektu:
Porozmawiajmy o twoim biznesie
Skontaktuj sięPozostałe artykuły