System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
70%
wzrostu wydajności obsługi kanału B2B
100%
wzrostu wydajności obsługi kanału B2C
100%
zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek
Najważniejsze wyzwania
obsługa różnorodnych procesów w jednym magazynie centralnym
obsługa różnorodnych procesów w jednym magazynie centralnym
obsługa pełnych pakietów produktów
zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu pod tym kątem
zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu pod tym kątem
obsługa pełnych pakietów produktów
Rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień w jednym magazynie. Ponadto stworzone zostały dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów.
W pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym, procesy logistyczne odbywają się szybciej, wydajniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu.
W drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Majówka, Black Friday, okres świąteczny).
Wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online.
Pozwoliło to na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo jedynie o brakujące elementy, zamiast wymiany całego rozwiązania.
Dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkim zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień.
Po analizie dostępnych na rynku systemów wybraliśmy Sente jako firmę, która wdrażała już podobne rozwiązania w innych firmach oraz robiła integracje z systemami IAI w e-commerce i COMARCH-ERP, których Moodo nie chciała wymieniać. Z perspektywy Moodo do najważniejszych efektów wdrożenia należą: ułatwienie pracy w magazynie, przez co zwiększyła się wydajność pracy o 50 do 100% w zależności od procesu, dużo łatwiejsze planowanie pracy i kontrola jakości pracy pracowników magazynu, poprawa wiedzy o stanach magazynowych, a także niższe koszty pracy magazynu.
Arkadiusz Szyszko
Współwłaściciel firmy Moodo
Poznaj szczegóły projektu:
Porozmawiajmy o twoim biznesie
Skontaktuj sięPozostałe artykuły