System ERP dopasowany do potrzeb producenta karniszy i mebli drewnianych

75%

skrócenie czasu planowania

50%

skrócenie czasu realizacji zamówień

2-3h

dziennie mniej na opracowanie arkuszy i zestawień

Najważniejsze wyzwania

Różnice w procesach produkcyjnych dwóch spółek wchodzących w skład grupy.

Różnice w procesach produkcyjnych dwóch spółek wchodzących w skład grupy.

Optymalizacja zarządzania surowcami.

Bezbłędne ewidencjonowanie rozchodów materiałów.

Automatyzacja i usprawnienie procesów logistycznych.

Usprawnienie procesu wymiany elektronicznych dokumentów biznesowych.

Automatyzacja i usprawnienie procesów logistycznych.

Usprawnienie procesu wymiany elektronicznych dokumentów biznesowych.

Optymalizacja zarządzania surowcami.

Bezbłędne ewidencjonowanie rozchodów materiałów.

Co wdrożyliśmy?

Pobierz pełne case study

Handel i dystrybucja

System w tym obszarze wspiera realizację wszystkich procesów handlowych od zarządzania gospodarką magazynową, aż po rozpatrywanie reklamacji i koordynowanie spedycji. Przekłada się to na szybszą i dokładniejszą obsługę klientów.

Finanse i księgowość

Rozwiązanie wspiera pracowników odpowiedzialnych za prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych w szybkiej i sprawnej realizacji działań. System automatyzuje powtarzalne procesy księgowe i pomaga wyłapywać błędy oraz redukować opóźnienia.

Zarządzanie produkcją

Narzędzie obsługuje pełną paletę procesów produkcyjnych, od precyzyjnego planowania zapasów materiałowych, przez realizację zleceń, aż po raportowanie. Rozwiązanie optymalizuje gospodarkę surowcową poprzez pełne wykorzystanie zasobów i redukcję powstawania strat. Poprawa efektywności i precyzyjne planowanie przekłada się natomiast na skrócenie terminu realizacji zleceń i zwiększenie mocy produkcyjnych.

Elektroniczna Wymiana Danych (EDI)

Rozwiązanie wdrożone w 2017 roku standaryzuje metodę wymiany elektronicznych dokumentów biznesowych. Tym samym usprawnia proces komunikacji między partnerami. Dokumenty (faktury, zamówienia, awizacja wysyłek) przesyłane poprzez EDI są automatycznie importowane do systemów informatycznych kontrahentów, m.in. w ramach integracji z Comarch i Infinite.

Optymalizacja wykorzystania surowców

System analizuje ilość surowca potrzebnego do realizacji zleceń, uwzględniając specyfikę materiałów. Należą do nich drewno, które z uwagi na swoją charakterystykę może być nieprzewidywalne i częściowo podlegać utylizacji. Dzięki precyzyjnemu monitorowaniu procesów system prognozuje ilość surowca na podstawie wcześniejszych zdarzeń oraz posiadanych zapasów. Planowanie obejmuje zlecenia produkcyjne oraz estymacje sprzedaży i produkcji na kolejne osiem tygodni. Choć mogą one ulegać zmianom, zapewniają dostępność materiałów, pozwalając na precyzyjne zarządzanie zapasami i optymalizację zaopatrzenia, co minimalizuje marnotrawstwo i zwiększa efektywność produkcji. Rozwiązanie powstało w latach 2022- 2023.

Wdrożenie obsługi zamówień za pomocą terminali HandHeld (standardowo używanych jedynie w magazynie

W MARDOM HOME wdrożenie terminali HandHeld znacząco usprawniło realizację zamówień. Pracownicy skanują kody zamówień i produktów, rozpoczynając pakowanie paczek. System rejestruje zamknięcie paczki, nadając jej kod SSCC, a etykieta jest drukowana automatycznie. Paczki przekazywane są do magazynu, gdzie skanowane są numery SSCC, eliminując potrzebę ręcznej weryfikacji. W magazynie kody służą do naklejania etykiet spedycyjnych, generowanych w dziale logistycznym a drukowanych bezpośrednio w magazynie. Proces obejmuje zamówienia do sklepów i sieci wielkopowierzchniowych. Rozwiązanie powstało w 2020 roku.

Integracja z oprogramowaniem do nestingu

Rozwiązanie wdrożone w 2022 roku uwzględnia automatyczne przesyłanie zleceń dotyczących wykrojów i obróbki surowców, a następnie koordynuje przygotowanie raportów z tego procesu. Automatyzacja w tym obszarze znacznie zwiększa efektywność produkcji i redukuje ryzyko błędów. Dodatkowo umożliwia lepsze zarządzanie i optymalizację wykorzystania materiałów.

Narzędziownia

Rozwój systemu ERP pozwolił na uruchomienie w 2023 wydzielonego, dedykowanego magazynu z narzędziami i częściami zamiennymi. Ułatwia to precyzyjne zarządzanie nimi, monitorowanie wydań i inwentaryzację za pomocą terminali HandHeld.

Integracja z Baselinker

Rozwiązanie pozwala na automatyczną wymianę danych o zamówieniach, statusach, towarach, cennikach i promocjach między systemem ERP i wieloma platformami sprzedaży online (m.in. Allegro, Amazon). Pozwala to zaoszczędzić czas i zapewnia aktualność danych, a ciągłe monitorowanie integracji gwarantuje szybkie reagowanie na problemy. Rozwiązanie zostało wdrożone w 2022 roku.

MES

W latach 2022-2023 na wydziałach produkcyjnych wdrożono rejestrację operacji produkcyjnych. Z dokładnością do jednej sztuki ewidencjonowane są rozchody materiałów, wyprodukowane dobre produkty oraz odłożone braki. W czasie rzeczywistym raportowane jest rozpoczęcie i zakończenie operacji produkcyjnych, jak i okołoprodukcyjnych, takich jak przezbrojenie, regulacja czy awaria.

Jak mówił grecki filozof, „Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Podobnie jest w firmie Mardom, która cały czas zmienia się i rozwija. Pracując tu wiele lat, stawałem przed wieloma wyzwaniami informatycznymi, które musiały nadążyć za tymi zmianami. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy z firmą Sente, która wielokrotnie udowadniała, że w informatyce nie ma rzeczy niemożliwych. Czasami są tylko ekonomicznie nieuzasadnione. Warte podkreślenia jest to, że osoby pracujące w Sente, podobnie jak my w Mardomie kochają swoją pracę, wyzwania i ciągły rozwój. Jestem przekonany, że w przyszłości nadal będziemy współpracować i cieszyć się z owoców tej współpracy.

Grzegorz Sosiński

Kierownik działu IT

Poznaj szczegóły projektu:

Powrót do listy projektów

Porozmawiajmy o twoim biznesie

Skontaktuj się