System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Zainteresowanie zintegrowanymi systemami ERP systematycznie rośnie. Mimo zastoju gospodarczego coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw inwestuje w informatyzację – twierdzą eksperci wrocławskiej firmy Sente Systemy Informatyczne Sp. z o.o. Powód? To proste i elastyczne rozwiązania ułatwiające zarządzanie firmą.
Spółka Sente Systemy Informatyczne ma już ponad ośmioletnie doświadczenie w tworzeniu zintegrowanych systemów ERP. Z jej oprogramowania korzystają głównie małe i średnie przedsiębiorstwa handlowe, produkcyjne i usługowe. Wykorzystując własne doświadczenie eksperci firmy stwierdzili, że mimo trudnego czasu w gospodarce przedsiębiorstwa z sektora MSP coraz częściej wybierają zintegrowane systemy wspomagające zarządzanie.
– Przedsiębiorcy informują nas, że tzw. rozwiązania pudełkowe przestają zaspokajać coraz większe wymagania jakie stawia przed nimi rynek. Odpowiedzią na stale rosnące potrzeby użytkowników systemów komputerowych są właśnie systemy zintegrowane, które dodatkowo nieustannie rozwijamy o nowe funkcje – mówi Jakub Czyżkowski, prezes firmy Sente Systemy Informatyczne Sp. z o.o.
Dlaczego firmy wybierają systemy ERP? Zdaniem specjalistów Sente systemy te pozwalają przedsiębiorstwu uzyskać bardziej wiarygodny obraz sytuacji w jakiej obecnie się znajduje, co może pomóc w jego sprawniejszym zarządzaniu. Pomagają także przygotować firmę przed wieloma nieprzewidzianymi sytuacjami. Dla przykładu: – W firmach logistycznych pozwalają uwolnić spory kapitał ze środków obrotowych przedsiębiorstwa. Zapewniają lepsze planowanie zapasów magazynowych, precyzyjne planowanie dostaw, dzięki czemu firma zwiększa rotację towarów, a w efekcie zmniejsza koszty magazynowania. Z kolei firmy produkcyjne wybierają aplikacje, dzięki którym mogą precyzyjnie harmonogramować cały proces wytwarzania produktów – wyjaśnia Jakub Czyżkowski.
Na tym nie koniec. Małe i średnie przedsiębiorstwa wybierają również aplikacje CRM, które dostarczają pełniejszej wiedzy o klientach, pozwalają ocenić historię kontaktów i podjąć decyzję o dalszej współpracy z nimi. Dzięki czemu firma może skuteczniej walczyć o wiarygodnego klienta. Nadal wzrasta znaczenie nowoczesnych systemów ułatwiających ewidencję obiegu dokumentów. Zintegrowane aplikacje, które łączą czynności operacyjne, poprawiając m.in. logistykę i dystrybucję w przedsiębiorstwie mogą mu pomóc w planowaniu oszczędności. Systemy te ułatwiają również wcześniejsze identyfikowanie tych potrzeb klientów, które wpływają na kondycję samej firmy (np. polityka rabatowa i udzielania kredytów kupieckich).
Pozostałe artykuły