Teneum X

Innowacyjny system ERP wyposażony w elementy sztucznej inteligencji.

Samodoskonalące się oprogramowanie

Pierwszy system ERP, który sam dopasuje się do potrzeb firmy

Wdrażanie oprogramowania biznesowego to długi i kosztowny proces. W wielu projektach pojawiają się problemy, a system nawet po wdrożeniu nie spełnia wymagań użytkowników i nie realizuje celów biznesowych. Budżet i czas projektu czasami są przekraczane, co powoduje niezadowolenie, zarówno klienta, jak i dostawcy rozwiązań IT. Dodatkowo szybko postępujące zmiany w sposobie prowadzenia biznesu sprawiają, że oprogramowanie nie nadąża za rozwojem organizacji i stale jest nieaktualne.

A co gdyby system klasy ERP mógł samoczynnie dostosowywać się do wymagań i zachowań użytkownika? W Sente postawiliśmy sobie wyzwanie, aby to sprawdzić. Tak powstał Teneum X – pierwszy system ERP, który sam dopasuje się do potrzeb firmy.

Projekt „Samodostosowanie oprogramowania biznesowego do wymagań użytkownika w oparciu o analizę zachowań i algorytmy sztucznej inteligencji” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020

 

projekt

Teneum X

Elastyczny system

W ramach projektu zbadaliśmy możliwość innowacyjnej realizacji projektów IT, zakładającej rozpoczynanie wdrożenia od udostępnienia użytkownikom wersji ogólnej programu, z bardzo szerokimi możliwościami, ale nie dostosowanej do szczegółowych wymagań (tak jak działają np. arkusze kalkulacyjne, program pocztowy, itp).

Inteligentne rozwiązanie

Następnie zweryfikowaliśmy, czy i w jaki sposób sztuczna inteligencja podłączona do oprogramowania może samodzielnie gromadzić statystyki z zachowania użytkowników, analizować je i decydować, jak zmodyfikować interfejsy użytkownika, aby uczynić je bardziej ergonomicznymi i użytecznymi.

Projekt badawczo-rozwojowy

Innowacyjne podejście do projektowania rozwiązań ERP

Rezultatem projektu jest system Teneum X, wyposażony w inteligentne rozwiązania, m.in. w obszarze Workflow, które pozwalają na samodzielne dostosowywanie się oprogramowania do rzeczywistych potrzeb poszczególnych użytkowników.

Teneum X to pierwszy krok w rozwoju inteligentnego systemu ERP. Rozwiązanie pozwoli na tworzenie oprogramowanie dedykowanego konkretnym firmom i potrzebom, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, poświęcania znacznej ilości czasu konsultantów i użytkowników.

Tworzenie i implementacja rozwiązań IT w taki właśnie sposób to innowacja, która w niedalekiej przyszłości ma duże szanse stać się przełomowa. Dlatego już teraz, wraz z premierą systemu Teneum X postanowiliśmy oddać do użytku pierwsze inteligentne moduły w kluczowych obszarach biznesowych, które wraz z rozwojem nowego systemu będą uzupełniane o kolejne.

Premiera Teneum X jest zaplanowana na wrzesień 2021 roku.

 

Czym wyróżnia się Teneum X?

Inteligentny workflow

Inteligentny moduł Workflow pozwala na samodostosowanie oprogramowania do zachowań użytkowników. Jest to możliwe dzięki automatycznemu monitorowaniu i analizowaniu zachowań użytkowników poprzez algorytmy sztucznej inteligencji. Na tej podstawie oprogramowanie automatycznie modyfikuje interfejsy użytkowników, dostosowując je do potrzeb zidentyfikowanych przez sztuczną inteligencję. System zauważa powtarzające się schematy w działaniu użytkowników i dostosuje interfejs w sposób, który pozwoli w przyszłości takie czynności wykonywać szybciej i łatwiej.

Efekty zastosowania inteligentnego modułu Workflow:

  • ograniczenie konieczności modyfikacji oprogramowania przez dostawcę IT,
  • elastyczność i szybkie dostosowywanie się oprogramowania do zmieniających się procesów biznesowych,
  • dostosowanie do indywidualnych zachowań każdego z użytkowników zamiast tej samej aplikacji dla wszystkich.

Biuro Obsługi Klienta (BOK)

Obsługa sprzedaży wielokanałowej w firmach handlowych niesie za sobą wiele wyzwań. Zamówienia spływające z kilku kanałów, w różnej formie, wymagają żmudnej i czasochłonnej weryfikacji przez pracowników. W odpowiedzi na te wyzwania zaprojektowaliśmy moduł BOK (Biuro obsługi klienta). Rozwiązanie pozwala na skrócenie czasu obsługi zamówień o 50% poprzez realizację 80% zleceń bezobsługowo, dzięki regułom automatycznego przetwarzania zamówień. Jednocześnie moduł zapewnia podniesienie jakości obsługi pozostałych zamówień, poprzez angażowanie pracowników tylko do tych zleceń, które tego z konkretnych przyczyn wymagają.

Rozwiązanie dostarcza pełnej wiedzy na temat tego, jakich kryteriów nie spełnia zamówienie, które nie mogło zostać zrealizowane w sposób automatyczny. Operator prowadzi wszystkie działania związane z obsługą klienta z poziomu jednego panelu. Rozwiązanie wspiera również pracę handlowca, który z poziomu modułu BOK ma dostęp do wszystkich informacji na temat realizacji zamówień klienta. Moduł BOK jest zintegrowany z Workflow, co dodatkowo usprawnia przepływ informacji na temat realizowanych zamówień.

Planowanie zaopatrzenia (SPM)

Utrzymanie optymalnego poziomu zapasów, pozwalającego na płynną realizację zleceń oraz unikanie złogów magazynowych, wymaga nieustannej analizy dużych zbiorów danych. W Teneum X zaprojektowaliśmy moduł planowania zaopatrzenia (SPM), który automatyzuje proces prognozowania sprzedaży i kontraktowania zakupów. Rozwiązanie w oparciu o specjalnie zaprojektowane algorytmy bada aktualną sytuację przedsiębiorstwa (poziom zapasów poszczególnych towarów, liczbę i zakres zamówień do zrealizowania, planowane dostawy) i samodzielnie tworzy plan zaopatrzenia do aktualnych potrzeb. Wszystko odbywa się automatycznie, a inteligentne mechanizmy dynamicznie dostosowują plany zakupowe do aktualnego tempa sprzedaży, działając z czasem coraz precyzyjniej.

Moduł obsługi reklamacji

Reklamacje produktów to codzienność firm handlowych. Jednocześnie stanowią one obszar problematyczny, wymagający zaangażowania pracowników z różnych działów i wieloetapowej komunikacji. Moduł obsługi reklamacji powstał w Teneum X po to, aby dostarczyć pracownikom intuicyjne narzędzie, pozwalające na koordynację w jednym panelu wszelkich czynności potrzebnych do szybkiej i sprawnej obsługi reklamacji. Rozwiązanie pozwala na zarządzanie zgłoszeniami reklamacyjnymi na wszystkich etapach ich procesowania, wgląd w ich stan, we wszystkie dokumenty z nimi związane oraz sposób ich rozwiązania. Moduł usprawnia proces rozpatrzania reklamacji, przyspieszając ich weryfikację oraz upraszczając wymianę informacji na ich temat wewnątrz firmy, jak i w komunikacji ze zgłaszającym reklamację klientem. Ponadto moduł pozwala na obsługę wydawania zamienników, naprawy produktów, jak i zgłaszania reklamacji do dostawców.

Inteligentny system WMS z wsparciem dla Androida

Rozwiązanie WMS Teneum kompleksowo zarządza pracą magazynu wysokiego składowania i automatyzuje procesy, zwiększając ich efektywność i wydajność. System jest rozbudowywany o nowe funkcje w trybie ciągłym, w odpowiedzi na potrzeby Klientów i nowe wyzwania biznesowe, z którymi się mierzą. Wraz z premierą Teneum X rozwiązanie WMS będzie w pełni dostępne również na urządzeniach z system Android. Dzięki temu, bez względu na rodzaj i charakterystykę sprzętu wykorzystywanego w magazynie, wszystkie procesy mogą być zarządzane i obsługiwane z poziomu WMS.

Zintegrowane centrum zarządzania sprzedażą w B2B

Rozwiązania, które oddajemy do użytku naszych Klientom wraz z premierą Teneum X, mają na celu całościowe wsparcie obsługi sprzedaży wielokanałowej dla firm handlowych i dystrybucyjnych. Oprócz wymienionych wyżej elementów, Teneum X będzie również w pełni gotowy na integrację z wszystkimi najpopularniejszymi narzędziami, wykorzystywanymi w sprzedaży online i offline:

  • platformami e-Commerce (PrestaShop, Magento, IAI),
  • integratorami sprzedaży (Baselinker, Plentymarkets),
  • spedytorami (Raben, UPS, Fedex, InPost, Schenker, DPD, Paczka w Ruchu, DHL i inne).