System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Jakiś czas temu informowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z polskim liderem internetowej sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi w Polsce – Rotopino.pl. Od tego momentu upłynęło już wystarczająco dużo czasu, żeby móc głośno powiedzieć o sukcesie projektu.
Wspomniana spółka giełdowa jest właścicielem sieci sklepów nie tylko w Polsce, ale na terenie całej Europy. Stabilna pozycja rynkowa pozwoliła naszemu partnerowi na wprowadzenie rozwiązań, które ugruntowały jego przewagę konkurencyjną.
Wysoka jakość produktów, która idzie w parze z dbałością o obsługę klienta, przełożyła się na rosnącą liczbę zamówień i poszerzenie kanałów sprzedaży. W związku z tym Rotopino.pl zaczęło szukać rozwiązania, które kompleksowo wsparłoby procesy zachodzące w firmie. Indywidualne podejście do potrzeb oraz konkretne działania zaproponowane wobec wyzwań, przed którymi stanęła spółka, zadecydowały o rozpoczęciu współpracy z Sente.
Wdrożenie objęło kluczowe dla przedsiębiorstwa handlowego obszary: Sprzedaż i CRM, Finanse i Księgowość, Personel, Workflow i Dokumenty oraz integrację z obecnym autorskim systemem eCommerce oraz z aplikacją obsługującą magazyn.
Na początku wspólnego działania zostały postawione dwa główne cele: zwiększenie efektywności głównych procesów operacyjnych i wyeliminowanie funkcjonujących dotąd w firmie systemów pomocniczych.
Projekt przebiegł sprawnie, a jakie były jego efekty? Jeden z nich to rezygnacja z wielu różnorodnych rozwiązań systemowych, co pozwoliło na ujednolicenie technologii informatycznych. Przełożyło się to m.in. na zaoszczędzenie czasu pracowników działu IT.
Dzięki rozwiązaniom opracowanym przez Sente możliwe było wprowadzenie Homebankingu i automatycznych rozliczeń płatności. Przełożyło się to na sprawniejszą pracę działu księgowości: około 300 płatności dziennie rozliczanych jest bez aktywności pracowników. Bez ich większego zaangażowania odbywa się także proces wystawienia i wysyłki faktur do klientów. Zautomatyzowana została też obsługa zamówień, dzięki czemu 80% z nich odbywa się bez udziału osób zatrudnionych w BOK.
Ponieważ Rotopino.pl korzysta także z usług zewnętrznego magazynu, został on zintegrowany z systemem, dając dostęp do bieżącej kontroli stanów magazynowych i rzetelnej informacji na temat jego wartości. Z kolei dla usprawnienia współpracy z zewnętrznymi dostawcami został wprowadzony dropshipping.
To tylko najważniejsze ze zmian, jakie nastąpiły w Rotopino dzięki współpracy z Sente. I choć już teraz rezultaty są satysfakcjonujące dla obu stron, to z czasem wyniki z pewnością staną się jeszcze bardziej wyraziste. Najważniejsze jest to, że dzięki rozwiązaniom zaproponowanym przez Sente, lider sprzedaży narzędzi będzie mógł skupić się na rozwijaniu swojego biznesu nie obawiając się, że zatrzymają go w tym technologie informatyczne.
Pozostałe artykuły