Przewodnik: Jak przeprowadzić cyfrową transformację w firmie handlowej?

Polski rynek e-Commerce B2B dynamicznie rośnie – dla firm to zarówno szansa, jak i wyzwanie. By mu podołać, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na cyfrową transformację swoich firm. Jaki jest stopień jej wdrożenia w firmach handlowych i dystrybucyjnych? Postanowiliśmy to zbadać.

Co blokuje wdrożenie cyfrowej transformacji w polskich firmach dystrybucyjnych i handlowych?

Z przeprowadzonego przez nas badania na temat stopnia wdrożenia cyfrowej transformacji w polskich firmach dystrybucyjnych i handlowych wynika, że 69% przedsiębiorstw planuje wdrożenie kolejnych rozwiązań z zakresu cyfrowej transformacji w przeciągu najbliższych 2 lat. Aż 42% z nich ma takie plany na najbliższy rok. Badanych zapytaliśmy o to, co uważają za największe bariery we wdrażaniu cyfrowej transformacji.

Działania w tym obszarze blokują obawy, takie jak: wysokie koszty, brak czasu oraz brak wiedzy na temat dostępnych rozwiązań. Jesteśmy przekonani, że wskazane przez przedsiębiorców bariery to wyzwania, z którymi można sobie poradzić, korzystając z odpowiednich technik, narzędzi i rozwiązań.

Na podstawie wniosków z badania stworzyliśmy przewodnik, adresujący obawy i wątpliwości, blokujące firmy przed wdrożeniem cyfrowej transformacji pt.: Jak przeprowadzić cyfrową transformację w firmie handlowej?

Wyzwania na drodze do cyfrowej transformacji

Głównym celem, który przyświecał nam podczas przygotowywania publikacji, było zaadresowanie obiekcji, które blokują firmy przed wdrożeniem cyfrowej transformacji oraz zwiększenie wiedzy na temat sposobów jej wprowadzania w przedsiębiorstwach handlowych.

W przewodniku swoją wiedzą na ten temat podzielili się eksperci w następujących rozdziałach:

  • Przemysław Skrzek i Maciej Gawlik (Leanspin) – Jak priorytetyzować pomysły? Jak generując pomysły na cyfrową transformację zachować skupienie strategiczne?
  • Piotr Stohnij – Jak zarządzać obawami pracowników w obliczu cyfrowej transformacji?
  • Marek Kich (X-Coding) – Jak podejść do wyboru platformy B2B?
  • Bartosz Majewski (Casbeg) – Jak przeprowadzać zmiany w organizacji pracy zespołów handlowych, aby działały efektywniej?
  • Krzysztof Wieczorek (Astra S.A.) – Jak zorganizować procesy magazynowe i back-office w firmie handlowej w obliczu cyfrowej transformacji?
  • Marcin Kowalski (Human Partner) – Jak finansować projekty cyfrowej transformacji?
  • Michał Dusiński (AgileForce) – Jak rozbijać projekt na części, aby szybciej zweryfikować jego założenia i obniżyć koszty?
  • Jakub Czyżkowski (Sente) – Jak rozwiązania IT wspierają cyfrową transformację?

Materiał do pobrania znajduje się > tutaj <

Powrót do listy artykułów