System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
AutoPartner to firma specjalizująca się w hurtowej sprzedaży i produkcji akcesoriów montażowych do układów wydechowych samochodów osobowych. Klientami firmy są sklepy, hurtownie motoryzacyjne, warsztaty. AutoPartner działa zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicą. Firma poszukiwała partnera do realizacji projektu wdrożeniowego w obszarze WMS.
AutoPartner duży nacisk kładzie na rozwój swojej oferty i możliwość jeszcze lepszego spełniania oczekiwań klientów. W tym celu firma zdecydowała się zmienić lokalizację, aby powiększyć posiadaną powierzchnię magazynową. Kolejnym krokiem, który pozwoli na wzrost efektywności procesów związanych z zarządzaniem gospodarką magazynową oraz logistyką będzie wdrożenie systemu Sente S4.
Firmie AutoPartner zależało na współpracy z partnerem, który zapewni rozwiązanie informatyczne realnie usprawniające pracę magazynu, uwzględniając specyfikę działalności. Decyzja o realizacji projektu z Sente została podyktowana doświadczeniem w przeprowadzaniu wdrożeń w obszarze zarządzania magazynem wysokiego składowania w podobnych firmach.
Konsultanci Sente przeprowadzili spotkania analityczne z przedstawicielami firmy AutoPartner, których celem było omówienie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Efektem tych rozmów jest decyzja o rozszerzeniu wdrożenia i realizacji projektu w zakresie obsługi Sprzedaży i Logistyki oraz wspomnianego już obszaru WMS. Przed zespołem wdrożeniowym stoi teraz wyzwanie polegające na zaprojektowaniu i implementacji optymalnego rozwiązania, które będzie uwzględniać specyfikę procesów.
System Sente S4 w obszarze WMS będzie wspierał główne czynności magazynowe związane z przyjęciem towaru, zatowarowaniem marketu, kompletacją oraz zbiórką i wydaniem. Rozwiązanie będzie też posiadało moduł służący do obsługi fulfillmentu paletowego wraz z witryną dla Klientów firmy AutoPartner. Celem biznesowym stawianym przed projektem jest usprawnienie procesów magazynowych i sprzedażowych oraz redukcja liczby błędów. AutoPartner postawił sobie za cel strategiczny istotny rozwój firmy w najbliższych latach, dlatego zaimplementowane rozwiązanie będzie musiało być przygotowane do dalszego rozwoju po uruchomieniu zaplanowanych obszarów.
Prace analityczne w projekcie rozpoczęły się w listopadzie w ubiegłego roku. Wdrożenie będzie realizowane jest w metodyce zwinnej, dzięki czemu pracownicy firmy AutoPartner już za kilka tygodni będą mogli korzystać z pierwszych gotowych elementów systemu. Poszczególne fazy projektu zostały rozłożone w czasie tak, aby wspierały zaplanowane zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Zakończenie prac wdrożeniowych planowane jest na pierwszy kwartał 2019 roku.
Pozostałe artykuły