System ERP dla branży dystrybucji armatury sanitarnej


System ERP dla branży dystrybucji armatury sanitarnej

Konieczność optymalizacji całego łańcucha logistycznego, elastycznego definiowania umów, sprawnej obsługi dużych sieci handlowych i klientów B2B – to jedynie kilka wyzwań organizacyjnych, które firmy z branży dystrybucji armatury sanitarnej napotykają podczas działalności. Wraz ze wzrostem skali działania organizacji pojawia się potrzeba zwiększania efektywności realizowanych procesów. Odpowiedzią na tę potrzebę jest ich automatyzacja. W jaki sposób system ERP pomaga firmom zajmującym się armaturą optymalizować pracę i zwiększać efektywność? O tym opowiadamy w poniższym artykule.

Korzyści z wdrożenia ERP dla branży dystrybucji armatury sanitarnej

Rozwiązanie ERP wspiera dystrybutorów we wszystkich procesach biznesowych. Dostarcza aktualne informacje na temat stanów magazynowych, pomaga optymalizować procesy logistyczne i optymalizować zapasy. Ponadto usprawnia sprzedaż i pracę magazynu. Wdrożenie systemu umożliwia skalowanie działalności i zwiększanie efektywności, a w efekcie tego – przychodów.

ERP dla branży dystrybucji armatury sanitarnej pomaga usprawnić sprzedaż

Usprawnienie procesu sprzedaży niesie za sobą szereg wartości dla organizacji, przede wszystkim ekonomicznych. Wykorzystanie rozwiązań IT pozwala zyskać lepszą kontrolę nad wykonywaną pracą, jej płynnością i posiadanymi zapasami. Dzięki temu możliwa jest minimalizacja nieplanowanych przestojów. Bieżąca weryfikacja posiadanych zasobów pozwala na szybszą obsługę klienta, dzięki wiarygodnej informacji na temat braków i stanów magazynowych.

Automatyzacja obsługi klientów z systemem ERP dla branży dystrybucji armatury

Wdrożenie ERP dla branży dystrybucji armatury umożliwia odciążenie pracowników, dzięki automatyzacji procesów obsługi klienta. System może zostać zintegrowany z  intuicyjnym rozwiązaniem e-Commerce B2B, dzięki któremu klient może dokonać zakupów online, bez konieczności udziału handlowca. Proces jest szybki, intuicyjny i wygodny dla użytkownika, a pracownicy mogą odzyskać czas na realizację innych zadań. 

Dzięki kolejnemu z rozwiązań klient może złożyć dyspozycję zamówienia w systemie, a EDI, czyli elektroniczną wymianę dokumentów, jest sprawdzana jego poprawność, a na końcu zostaje przekazane do realizacji. Znaczna część procesu odbywa się automatycznie, co istotnie go przyśpiesza.

ERP dla branży dystrybucji armatury sanitarnej pomaga usprawnić procesy spedycyjne

Ze względu na możliwość integracji systemu z rozwiązaniami używanymi przez spedytorów firma zyskuje usprawnienie zamawiania przesyłek kurierskich. Pracownicy ze swojego panelu mogą zlecać wysyłki zarówno pojedynczych paczek, jak i palet. To znacząco usprawnia proces realizacji zamówień, które w przypadku dystrybucji armatury sanitarnej często składają się z wieloelementowych zestawów.

ERP dla branży dystrybucji armatury wspiera obsługę dużych sieci handlowych

Sieci handlowe są dla dystrybutorów niezwykle istotnymi klientami – dzięki nim mogą dotrzeć ze swoimi produktami do szerokiego grona konsumentów końcowych. Jednocześnie ich szybka i sprawna obsługa stanowi duże wyzwanie organizacyjne. Sieci handlowe mają bowiem szereg wymagań, które należy spełnić, aby z nimi współpracować. Jednym z nich jest zapewnienie dostępności towaru. Rozwiązanie ERP pomaga zadbać o ciągłość zaopatrzenia dzięki dywersyfikacji źródeł dostaw i budowaniu buforów zapasów. To z kolei pozwala na obsługę dużych zamówień i zapewnienie klientom odpowiednich produktów.

Zwiększenie wydajność magazynu dzięki ERP dla branży dystrybucji armatury

WMS, który może stanowić jeden z elementów systemu ERP, pomaga zwiększyć wydajność magazynu. Dzięki zautomatyzowaniu procesów zarządzania magazynem, zlecenia są realizowane w krótszym czasie, a błędy zostają zredukowane do minimum. Każdy produkt znajdujący się w magazynie zostaje przyporządkowany konkretnej lokacji, która zostaje oznaczona kodem kreskowym. Umożliwia to dokładną identyfikację położenia każdej sztuki towaru. Ponadto system umożliwia sprawne zarządzanie kompletami. W przypadku dystrybucji armatury asortyment często składa się z wielu części (na przykład kabina prysznicowa składa się z baterii, brodziku, ścianki oraz drzwi). Dokumenty wystawiane dla klienta ewidencjonują cały komplet jako jedną sztukę. Natomiast dokumenty magazynowe, z powodów operacyjnych, pokazują całkowitą liczbę paczek składających się na komplet. System automatycznie przelicza paczki na komplety i na odwrót, w zależności od tego, czy towar znajduje się z magazynie, jest przyjmowany, czy wydawany na zewnątrz.

Podsumowanie

System ERP dla dystrybucji armatury sanitarnej to rozwiązanie dopasowane do wyjątkowych potrzeb przedsiębiorstw z tej branży. Konieczność optymalizacji całego łańcucha logistycznego, czy sprawnej obsługi dużych sieci handlowych oraz klientów B2B to jedynie niektóre z dotyczących jej wyzwań. ERP pomoże im sprostać optymalizując procesy i znacząco podnosząc ich wydajność.