System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
System WMS dla firmy handlowej to bardzo dobre narzędzie wspierające pracę magazynu. Posiada funkcje, które łatwo dopasować do potrzeb i wymogów w zależności od rodzaju towaru. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania łatwiej zapanować nad tym, co dzieje się w magazynie – asortyment jest śledzony od pojawienia się w nim, aż do momentu opuszczenia go. Czy w Twoim przedsiębiorstwie handlowym pojawiają się opóźnienia w realizacji zamówień, produkty nie są odkładane na przypisane im miejsce i masz poczucie, że można te rzeczy poprawić? WMS optymalizuje pracę magazynierów i przyczynia się do realnej poprawy zarządzania magazynem.
System WMS dla firmy handlowej pozwala na obsługę dowolnej metody kompletacji zamówień. Niezależnie, czy są one drobnicowe, całopaletowe, wielopozycyjne, czy też B2B lub B2C – można dopasować go do każdego rodzaju handlu. Jednym ze sposobów zbiórki jest multipicking, szczególnie przydatny przy zamówieniach jednopozycyjnych. Innymi metodami są m.in. kompletacja pod sorter, stosowaną przy powtarzającym się asortymencie, lub zbiórka podstawowa, kiedy jeden magazynier kompletuje jedno zamówienie. Algorytm samodzielnie przypisuje metodę, która jest najlepsza w danym momencie i minimalizuje liczbę błędów przy realizacji zleceń.
Rozwiązanie WMS odpowiada za jak najbardziej efektywne wykorzystanie powierzchni. Rozlokowuje towar w optymalny sposób, w zależności od specyfiki magazynu lub asortymentu. Dostęp do produktów szybkorotujących jest ułatwiony. To oznacza, że magazynierzy nie będą mieli trudności w zbiórce zamówienia. Z uwagi na to, że to system wyznacza ich trasę kompletacji, pracownik nie robi zbędnych kilometrów. W ten sposób jest w stanie zrealizować więcej zleceń w tym samym czasie.
Jeżeli posiadasz platformę e-Commerce, możesz zintegrować ją z systemem WMS, aby zautomatyzować proces przekazywania danych o zamówieniu. Pozwoli to na wyeliminowanie powtarzalnych czynności, podczas których pracownik przenoszący dane dotyczące zlecenia może się pomylić. Automatyzacja sprawi, że do takiej sytuacji nie dojdzie. Rozwiązanie przynosi również korzyści klientom – mają oni dostęp do informacji o stanie magazynowym i czasie dostawy. W wielu przypadkach są one decydujące dla kupującego. Widząc, że zostały tylko 2 lub 3 sztuki produktu, będzie chciał złożyć zamówienie właśnie teraz – szczególnie jeśli Twoja oferta wyróżnia się na tle konkurencji, np. pod względem ceny.
WMS dla firmy handlowej posiada wiele zalet. Niewątpliwie jedną z najważniejszych jest oszczędność czasu oraz pieniędzy. Dzięki wyznaczeniu trasy kompletacji przez system, produktywność magazynierów wzrasta. Mogą oni podjąć więcej zleceń w takim samym czasie – nie musisz więc zatrudniać dodatkowych osób do pracy. Kolejną zaletą jest eliminacja pomyłek. Zmniejszenie liczby błędów w zamówieniach to nie tylko zadowolenie klientów, ale również mniejsze straty finansowe wynikające z obsługi zwrotów i reklamacji.
Jak wygląda wdrożenie nowych pracowników w Twojej firmie? Czy zdarza się, że niedawno zatrudnione osoby mają kłopot z odnalezieniem się w magazynie? Rozwiązanie WMS ułatwia proces i skraca czas potrzebny na przyuczenie do pracy. Oprogramowanie prowadzi użytkownika krok po kroku, wyznaczając trasę zbiórki i wskazując towar do podjęcia oraz jego lokalizację. To ogromne ułatwienie dla niedoświadczonych magazynierów.
Wdrożenie systemu w magazynie przyniesie wymierne korzyści również w innych działach, na przykład w biurze obsługi klienta. Oprogramowanie WMS zintegrowane z systemem ERP analizuje zlecenia i w sporej części przypadków realizuje je bezobsługowo, co wpływa na zwiększenie tempa ich realizacji. Pracownicy mogą skupić się wtedy na zamówieniach, które wymagają dodatkowych działań, np. gdy klient przypadkiem rozdzieli zakup na dwie części i prosi o połączenie go w jedno.
Korzyści systemu WMS dla firmy handlowej mogą być różne, w zależności od branży. Jeden z klientów Sente, polska firma odzieżowa, po wdrożeniu rozwiązania odnotowała aż 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% w kanale B2C. Liczba wydawanych dziennie paczek również zwiększyła się o 100%. Automatyzacja procesu obsługi zamówień B2C pozwoliła na utrzymanie wysokiego poziomu jakości i krótkiego czasu wysyłki zleceń, nawet w tak intensywnych okresach, jak Black Friday czy święta.
W przypadku innego klienta, zajmującego się dystrybucją artykułów BHP i odzieży roboczej, zaimplementowany przez Sente system WMS wsparł przede wszystkim proces kompletacji zamówienia. Został on skrócony do średnio 3 minut, a firma realizuje 800 wysyłek dziennie. Kierownik magazynu otrzymuje raporty dotyczące wydajności pracy magazynierów, więc może skupić się na innych obowiązkach. Oprogramowanie prawie całkowicie wyeliminowało pomyłki w operacjach magazynowych.
System WMS dla firmy handlowej pozwala na uporządkowanie całego procesu obsługi zamówień. Tego rodzaju automatyzacja przyczynia się do poprawy jakości realizacji zleceń. W branży handlowej konkurencja jest ogromna. Jeśli chcesz, aby klienci kupowali u Ciebie, to oprócz dobrej oferty, warto zadbać także o całe zaplecze.
Skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio aby odpowiedzieć na pytanie.
Powrót do Bloga