Różnica między usługami fulfillmentemu a standardowymi usługami logistycznymi wynika głównie z oferowania specyficznych usług dostosowanych do działalności eCommerców. Klientami sklepów internetowych są zazwyczaj odbiorcy indywidualni. Z tego względu, oprócz tradycyjnych rozwiązań logistycznych oferowanych dużym dystrybutorom czy sieciom handlowym (np. pakowanie i kompletowanie zleceń gdzie jednostką miary jest karton, zgrzewka, paleta), fulfillment proponuje sklepom internetowym rozwiązania pozwalające na efektywną realizację zamówień jednostkowych, drobnicowych, mieszanych. Firmy fulfillmentowe oferują też coraz to nowe usługi niestandardowe, której mają pomóc eCommercom wyróżnić się na rynku. Wśród nich są m.in.: kompletowanie niestandardowych zestawów, personalizowane paczki, do których dołączane są imienne gadżety; oferowanie wysyłek 24/7; dostawa o określonej godzinie (np. 18:00 w sobotę). Wszystkie te elementy są odpowiedzią na specyfikę działalności eCommerców oraz rosnącą konkurencję na rynku e-handlu. Wsparcie ze strony fulfillmentu może być wykorzystane do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, której nie sposób jest osiągnąć zajmując się logistyką samodzielnie.
Komentarze zamknięte.