Poznaj korzyści biznesowe w obszarze CRM

Programy lojalnościowe w systemie CRM

System CRM umożliwia obsługę programów lojalnościowych, zarówno dla klientów B2B jak i indywidualnych. Pozwala zdefiniować zakres programu, rejestrować i przetwarzać zgody zgodnie z rozporządzeniem RODO, naliczać punkty, przyznawać rabaty, kupony i nagrody. System wspiera naliczanie punktów na specjalnych kontach punktowych przypisanym klientom lub pracownikom klienta. Rozwiązanie pozwala również zarządzać katalogiem nagród, zamówieniami na nagrody i ich wydawaniem oraz jest zintegrowane z magazynem nagród.

Jak przygotować system do obsługi programów lojalnościowych?

Aby przygotować do pracy moduł programów lojalnościowych, należy zdefiniować:
program:

  • typy punktów dostępne w programie
  • listę operacji naliczających lub rozliczających punkty
  • listę nagród

Podmioty można przypisywać do jednego lub więcej programów lojalnościowych. Rejestrowanie operacji programu powoduje automatyczną aktualizację salda punktowego. Moduł umożliwia sprawne zarządzanie programami lojalnościowymi poprzez szybki wgląd w aktualne saldo punktowe wybranego podmiotu. Punkty mogą być także naliczane zbiorczo (automatycznie) przy pomocy akcji marketingowych i odpowiednio zdefiniowanego zadania, które rejestruje operację naliczenia punktów. Współpraca z systemem sprzedaży pozwala automatycznie przyznawać punkty za sprzedaż udokumentowaną fakturami. Moduł umożliwia operowanie na zamówieniach opisujących wymianę punktów na nagrody. Złożone i realizowane zamówienia automatycznie zdejmują punkty z konta punktowego.

System można zintegrować z dowolnym narzędziem marketingowym służącym tworzeniu programów lojalnościowych. Rozwiązanie pozwala na obsługę wszelkich form programów: akcji promocyjnych, wyprzedaży, kuponów na dane produkty i profilowanych dla poszczególnych użytkowników. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą dodatkowo skorzystać z preferencyjnych warunków zwrotów.
System Teneum zapewnia zgodność z RODO, dzięki czemu dane osobowe uczestników programów lojalnościowych są bezpieczne. Zarządzanie programami lojalnościowymi jest cały czas pod kontrolą.

System CRM uniwersalny a branżowy

Przy wyborze systemu CRM przedsiębiorca powinien pamiętać, że nie zawsze uniwersalne rozwiązanie sprosta jego wszystkim wymaganiom. Wyzwania każdej branży są inne i znacznie różnią się od siebie. Pomimo możliwości dostosowywania modułów i modyfikowania programu do konkretnych potrzeb, uniwersalny system CRM jest bardziej przystosowany do standardowej obsługi klienta. Bardziej zaawansowane oraz złożone biznesy w swojej organizacji wykorzystują branżowy system CRM, który jest dostosowany do bardziej skomplikowanych procesów obsługi. Przykładem takiego obszaru jest rynek instytucji finansowych. Oprócz standardowych funkcji, wykorzystywanych w każdym systemie informatycznym CRM, konieczna jest implementacja funkcji służących m.in do weryfikacji salda, zarządzania kontami czy nieprzerwanego wsparcia dla klientów.

System CRM B2B i B2C

Systemy CRM mogą wspierać zarówno działania firm nastawionych na współpracę B2B, jak i B2C. To na jakie rozwiązanie zdecyduje się przedsiębiorca zależy głównie od potrzeb oraz wymagań jego grupy docelowej.
Proces sprzedaży w przypadku klienta indywidualnego cechuje się szybką interakcją pomiędzy kontrahentem a sprzedawcą. Sęk w tym, by zastosowane rozwiązanie równie błyskawicznie dostosowywało się do sytuacji. System CRM dla B2C często wspiera handel w sieci, zwiększają jego możliwości. Są to na przykład programy lojalnościowe dla stałych klientów, analiza transakcji, które nie zostały sfinalizowane czy też możliwość wprowadzenia specjalnie wygenerowanych kodów rabatowych.

System CRM dla B2B różni się funkcjonalnie od rozwiązania B2C. W tym przypadku również jest konieczne zastosowanie indywidualnego podejścia, lecz transakcje są zwykle większe ilościowo i wartościowo. Dlatego spersonalizowany moduł umożliwia tworzenie ofert oraz uwzględnia szyte na miarę ceny. Ponadto, udostępniona ewidencja dokumentów każdego kontrahenta ułatwia kontakt oraz wymianę istotnych informacji do dalszej współpracy.

Rodzaje systemów CRM

Dobranie odpowiedniego systemu jest kluczowe do efektywnego zarządzania procesem sprzedażowym. W zależności od etapu kontaktu z kontrahentem wyróżnia się trzy główne rodzaje oprogramowania CRM:

  • interaktywny,
  • operacyjny,
  • analityczny.

Interaktywny system CRM

Interaktywny system CRM odpowiedzialny jest za bezpośredni kontakt z klientem. Głównym założeniem wdrożenia tego systemu do organizacji jest tworzenie efektywnych relacji z kontrahentami, dzięki którym można zbudować długotrwałą współpracę. Ponadto interaktywny system CRM umożliwia kontakt za pomocą wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, rozmowa telefoniczna czy formularz internetowy.

Operacyjny system CRM

System operacyjny CRM służy głównie do gromadzenia i udostępniania informacji o każdym kontrahencie. Pozwala to na efektywną wymianę informacji oraz pełną jego obsługę. Ponadto jest przeznaczony do automatyzacji obszarów takich jak marketing, sprzedaż oraz obsługa klienta.

Analityczny system CRM

Ostatnim rodzajem rozwiązania CRM jest system analityczny. Dokonuje on zaawansowanych analiz danych o klientach, które pomagają wysnuć wnioski na temat ich wartości, lojalności czy też produktów, na które jest największy popyt. Takie analizy, a w zasadzie płynące z nich wnioski, są podstawą podejmowania decyzji o modyfikacji lub optymalizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta.

 

Umów się na bezpłatną konsultację.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu