Poznaj korzyści biznesowe w obszarze System CRM

Programy lojalnościowe w systemie CRM

System CRM umożliwia obsługę programów lojalnościowych, zarówno dla klientów B2B jak i indywidualnych. Pozwala zdefiniować zakres programu, rejestrować i przetwarzać zgody zgodnie z rozporządzeniem RODO, naliczać punkty, przyznawać rabaty, kupony i nagrody. System wspiera naliczanie punktów na specjalnych kontach punktowych przypisanym klientom lub pracownikom klienta. Rozwiązanie pozwala również zarządzać katalogiem nagród, zamówieniami na nagrody i ich wydawaniem oraz jest zintegrowane z magazynem nagród.

Jak przygotować system do obsługi programów lojalnościowych?

Aby przygotować do pracy moduł programów lojalnościowych, należy zdefiniować:
program:

  • typy punktów dostępne w programie
  • listę operacji naliczających lub rozliczających punkty
  • listę nagród

Podmioty można przypisywać do jednego lub więcej programów lojalnościowych. Rejestrowanie operacji programu powoduje automatyczną aktualizację salda punktowego. Moduł umożliwia sprawne zarządzanie programami lojalnościowymi poprzez szybki wgląd w aktualne saldo punktowe wybranego podmiotu. Punkty mogą być także naliczane zbiorczo (automatycznie) przy pomocy akcji marketingowych i odpowiednio zdefiniowanego zadania, które rejestruje operację naliczenia punktów. Współpraca z systemem sprzedaży pozwala automatycznie przyznawać punkty za sprzedaż udokumentowaną fakturami. Moduł umożliwia operowanie na zamówieniach opisujących wymianę punktów na nagrody. Złożone i realizowane zamówienia automatycznie zdejmują punkty z konta punktowego.

System można zintegrować z dowolnym narzędziem marketingowym służącym tworzeniu programów lojalnościowych. Rozwiązanie pozwala na obsługę wszelkich form programów: akcji promocyjnych, wyprzedaży, kuponów na dane produkty i profilowanych dla poszczególnych użytkowników. Uczestnicy programów lojalnościowych mogą dodatkowo skorzystać z preferencyjnych warunków zwrotów.
System Teneum X zapewnia zgodność z RODO, dzięki czemu dane osobowe uczestników programów lojalnościowych są bezpieczne. Zarządzanie programami lojalnościowymi jest cały czas pod kontrolą.

System CRM uniwersalny a branżowy

Przy wyborze systemu CRM przedsiębiorca powinien pamiętać, że nie zawsze uniwersalne rozwiązanie sprosta jego wszystkim wymaganiom. Wyzwania każdej branży są inne i znacznie różnią się od siebie. Pomimo możliwości dostosowywania modułów i modyfikowania programu do konkretnych potrzeb, uniwersalny system CRM jest bardziej przystosowany do standardowej obsługi klienta. Bardziej zaawansowane oraz złożone biznesy w swojej organizacji wykorzystują branżowy system CRM, który jest dostosowany do bardziej skomplikowanych procesów obsługi. Przykładem takiego obszaru jest rynek instytucji finansowych. Oprócz standardowych funkcji, wykorzystywanych w każdym systemie informatycznym CRM, konieczna jest implementacja funkcji służących m.in do weryfikacji salda, zarządzania kontami czy nieprzerwanego wsparcia dla klientów.

System CRM B2B i B2C

Systemy CRM mogą wspierać zarówno działania firm nastawionych na współpracę B2B, jak i B2C. To na jakie rozwiązanie zdecyduje się przedsiębiorca zależy głównie od potrzeb oraz wymagań jego grupy docelowej.
Proces sprzedaży w przypadku klienta indywidualnego cechuje się szybką interakcją pomiędzy kontrahentem a sprzedawcą. Sęk w tym, by zastosowane rozwiązanie równie błyskawicznie dostosowywało się do sytuacji. System CRM dla B2C często wspiera handel w sieci, zwiększają jego możliwości. Są to na przykład programy lojalnościowe dla stałych klientów, analiza transakcji, które nie zostały sfinalizowane czy też możliwość wprowadzenia specjalnie wygenerowanych kodów rabatowych.

System CRM dla B2B różni się funkcjonalnie od rozwiązania B2C. W tym przypadku również jest konieczne zastosowanie indywidualnego podejścia, lecz transakcje są zwykle większe ilościowo i wartościowo. Dlatego spersonalizowany moduł umożliwia tworzenie ofert oraz uwzględnia szyte na miarę ceny. Ponadto, udostępniona ewidencja dokumentów każdego kontrahenta ułatwia kontakt oraz wymianę istotnych informacji do dalszej współpracy.

Rodzaje systemów CRM

Dobranie odpowiedniego systemu jest kluczowe do efektywnego zarządzania procesem sprzedażowym. W zależności od etapu kontaktu z kontrahentem wyróżnia się trzy główne rodzaje oprogramowania CRM:

  • interaktywny,
  • operacyjny,
  • analityczny.

Interaktywny system CRM

Interaktywny system CRM odpowiedzialny jest za bezpośredni kontakt z klientem. Głównym założeniem wdrożenia tego systemu do organizacji jest tworzenie efektywnych relacji z kontrahentami, dzięki którym można zbudować długotrwałą współpracę. Ponadto interaktywny system CRM umożliwia kontakt za pomocą wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, rozmowa telefoniczna czy formularz internetowy.

Operacyjny system CRM

System operacyjny CRM służy głównie do gromadzenia i udostępniania informacji o każdym kontrahencie. Pozwala to na efektywną wymianę informacji oraz pełną jego obsługę. Ponadto jest przeznaczony do automatyzacji obszarów takich jak marketing, sprzedaż oraz obsługa klienta.

Analityczny system CRM

Ostatnim rodzajem rozwiązania CRM jest system analityczny. Dokonuje on zaawansowanych analiz danych o klientach, które pomagają wysnuć wnioski na temat ich wartości, lojalności czy też produktów, na które jest największy popyt. Takie analizy, a w zasadzie płynące z nich wnioski, są podstawą podejmowania decyzji o modyfikacji lub optymalizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta.

Czym są systemy lojalnościowe w systemie ERP?

ERP wyposażony w systemy lojalnościowe to rozwiązanie, które integruje strategie związane z budowaniem zaangażowanie i relacji z klientami z ogólnym oprogramowaniem do zarządzania przedsiębiorstwem. System jest zaprojektowany w celu skoordynowanego gromadzenia, analizowania i wykorzystywania danych dotyczących lojalności klientów, a także integrowania tych informacji z innymi aspektami operacyjnymi w przedsiębiorstwie.

W ramach systemu lojalnościowego w ERP, dane dotyczące preferencji klientów, historii ich zakupów, nagród, czy programów lojalnościowych są gromadzone w centralnej bazie danych. To pozwala przedsiębiorstwom lepiej zrozumieć zachowania klientów i dostosować ofertę do ich indywidualnych potrzeb. Systemy lojalnościowe w ERP mogą obejmować funkcje takie jak programy nagród, karty lojalnościowe, specjalne oferty dostosowane do preferencji klientów czy też systemy punktacji za zakupy. Integracja tych funkcji z oprogramowaniem pozwala na bardziej efektywne zarządzanie danymi, zoptymalizowanie działań marketingowych i podniesienie poziomu obsługi klienta poprzez dostarczanie bardziej spersonalizowanych ofert i usług.

Czym charakteryzuje się kompleksowy program lojalnościowy w systemie ERP?

Kompleksowy program lojalnościowy w systemie ERP cechuje się zazwyczaj wieloma funkcjonalnościami, które umożliwiają przedsiębiorstwom skuteczne zarządzanie relacjami z klientami i wspieranie ich lojalności. Takie rozwiązanie powinno być ściśle zintegrowane z systemem ERP, co pozwoli na bezbłędne zarządzanie danymi. Narzędzie powinno umożliwiać personalizację ofert i nagród na podstawie informacji dotyczących zachowań klientów, ich preferencji zakupowych i historii transakcji. Zintegrowanie systemu z kanałami sprzedaży pomoże zapewnić spójne doświadczenia dla Twoich klientów, a inteligentne rekomendacje bazujące na preferencjach i historii zakupów pomogą jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby.

Programy lojalnościowe B2B – korzyści

Programy lojalnościowe B2B stanowią skuteczne narzędzie dla firm, które chcą jeszcze bardziej poprawiać relacje z partnerami biznesowymi. Korzyści z wykorzystanie tego rodzaju rozwiązań są liczne. Po pierwsze, umożliwiają one budowanie długoterminowych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i współpracy. Dzięki systemowi punktacji czy dedykowanym rabatom firmy mogą motywować swoich partnerów do regularnego korzystania z usług, czy produktów. Ponadto program lojalnościowy B2B pomaga lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów, poprzez analizę ich zachowań. To z kolei umożliwia dostosowanie oferty do indywidualnych oczekiwań, co sprzyja budowaniu silnych relacji handlowych.

Na czym polega kompleksowa obsługa programów lojalnościowych w systemie CRM?

Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych w CRM obejmuje zintegrowane podejście do zarządzania relacjami z klientami Twojej firmy. Rozwiązanie pozwala na personalizację ofert i nagród uwzględniając preferencje i historię zakupów klientów. System CRM umożliwia śledzenie wszelkich aktywności klienta, takich jak zakupy, interakcje z działem obsługi czy udział w kampaniach marketingowych związanych z programem lojalnościowym. Ponadto oprogramowanie automatyzuje procesy, takie jak przypisywanie punktów, wysyłanie powiadomień czy obsługa zwrotów nagród. Rozwiązanie zapewnia klientom i personelowi obsługującemu program lojalnościowy dostęp do bieżących informacji w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybką reakcję na zmieniające się potrzeby klientów. Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych w systemie CRM umożliwia skuteczne zarządzanie relacjami z klientami, budowanie lojalności i dostarczanie spersonalizowanych doświadczeń, co przyczynia się do wzrostu efektywności działań marketingowych i zwiększenia satysfakcji.

 

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu