Przede wszystkim integracje systemu ERP pomagają zwiększyć dokładność wielu operacji. Zapewnia to spójność przekazywanych danych.
Wyobraź sobie, że Twoja firma nie jest zintegrowana z marketplacem, czyli portalem internetowym, w którym wystawiasz swoje produkty. W momencie, w którym klient kupuje przedmiot za pośrednictwem takiej strony, zamówienie nie trafia do systemu automatycznie. Musisz przenieść je manualnie, aby zacząć je realizować. O ile jest ich tylko kilka dziennie, nie powinno to stanowić większego problemu. A teraz pomyśl, że takich zleceń wpływa sto. Trochę trudniej je wtedy obsłużyć, prawda?
Zintegrowanie z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi, na przykład Allegro, umożliwia zbieranie i przekazywanie danych dotyczących realizacji. Ogranicza również błędy, które mogą powstać przy ręcznym przepisywaniu informacji o adresie klienta, czy liczbie zamówionych przez niego towarów. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany, a pracownicy nie muszą ręcznie uzupełniać danych i mogą zająć się realizacją zamówienia.
Integracje ERP to dobry sposób na wyeliminowanie nieścisłości pomiędzy platformami. Połączenie systemu ERP z platformami sprzedażowymi sprawia, że informacja o stanie magazynowym jest aktualizowana w czasie rzeczywistym. Na pewno znasz sytuację, w której klient kupił produkt, który został wcześniej sprzedany i obecnie nie ma go w ofercie, choć na stronie internetowej nadal widnieje. Co dzieje się później? Firma jak najszybciej musi zamówić dodatkowe materiały, aby zrealizować zamówienie, lub skontaktować się z klientem i ustalić ewentualny zamiennik. Opóźnia się czas wysyłki. W niektórych przypadkach zlecenie jest anulowane, a klient, zniechęcony doświadczeniem, nie wraca już do sklepu.