Platforma e-Commerce B2B

Teneum X pozwala skutecznie digitalizować sprzedaż, zachowując równowagę pomiędzy jej automatyzacją, a personalizacją doświadczeń klienta. W dobie cyfryzacji, efektywny kanał sprzedaży elektronicznej to podstawa.

Korzyści platformy e-Commerce B2B, które nasi klienci cenią najbardziej:

    Niższe koszty sprzedaży w B2B

    Skalowanie przychodów ze sprzedaży bezpośredniej realizowanej przez handlowców wiąże się z istotnym zwiększeniem kosztów. Wykorzystanie platformy e-Commerce B2B rozwiązuje ten problem. Więcej zamówień od większej liczby klientów nie wymaga angażowania dodatkowych zasobów.

    Dobrze wykorzystany potencjał sprzedawców

    Przygotowywanie ofert i obsługa zamówień klientów przez handlowców to niewykorzystywanie ich potencjału. Osobista wizyta przedstawiciela u każdego z klientów jest nie tylko nieefektywna kosztowo, ale – jak pokazały ostatnie miesiące – bywa po prostu niemożliwa. Platforma e-Commerce B2B przejmuje bieżącą obsługę zamówień, a sprzedawcy mogą skupić się na szukaniu nowych możliwości rozwoju biznesu.

    Integracja na poziomie biznesowym

    Pełna integracja platformy B2B z systemem ERP to pewność, że mechanizmy handlowe, które w nim obowiązują, będą zawsze spójne z kanałem sprzedaży elektronicznej. Rabaty, promocje, specjalne ceny, uprawnienia operatorów klienta, limity kupieckie – wszystko, co zostanie zdefiniowane w ERP, będzie wiernie odwzorowane w kanale e-Commerce B2B.

    Większe transakcje i nowi klienci

    Automatyczne reagowanie na zachowania klienta w czasie rzeczywistym pozwala zwiększać wartość zamówień. Promocje celowane, oferty okresowe dostosowane do pogody, sezonowości czy nadzwyczajnych okazji – to narzędzia, dzięki którym zmotywujesz klientów do większych zakupów. Dotrzesz też do nowych – platforma swoim zasięgiem obejmie wszystkie firmy z Twojej grupy docelowej – handlowiec fizycznie nie jest w stanie tego zrobić.

    Oferta dostępna 24/7

    System sprzedaży on-line jest zawsze dostępny dla klienta, a biuro obsługi, punkt sprzedaży lub handlowiec – niekoniecznie. Dzięki inteligentnym mechanizmom wyszukiwania i wiedzy o profilu klienta, platforma B2B będzie najbardziej spersonalizowanym i dyspozycyjnym kanałem sprzedaży w Twojej firmie.

    Wzrost efektywności pracy handlowców

    Platforma e-Commerce B2B to intuicyjne narzędzie pracy dla sprzedawców. Dostępny w rozwiązaniu panel handlowca pozwala standaryzować i planować pracę. Terminarz i szablony spotkań, dostęp do historii zamówień i płatności, możliwość tworzenia koszyków i analiz – wszystko, czego potrzeba do efektywnej realizacji czynności handlowych w jednym miejscu.

Chcesz się dowiedzieć, jakie funkcje zawiera platforma e-Commerce B2B?

Sprawdź funkcjonalność

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu

Dowiedz się więcej o platformie e-commerce B2B

Platforma e-commerce B2B – czym jest?

Platforma e-commerce B2B (business-to-business) to rozwiązanie optymalizujące procesy biznesowe. Głównym zadaniem platformy zarządzającej sprzedażą B2B jest ułatwienie realizacji transakcji zakupowych między firmami oraz usprawnienie wymiany handlowej. To wszystko jest możliwe dzięki zautomatyzowanym procesom w trakcie składania i realizacji zamówień.

W porównaniu do platform B2C (business-to-customer) e-Commerce B2B dedykowany jest głównie klientowi biznesowemu i umożliwia mu hurtowy zakup produktów. Użytkownikami sklepu B2B są głównie producenci, hurtownicy lub dystrybutorzy, którzy zazwyczaj nawiązują z operatorem współpracę o charakterze cyklicznym. Ponadto, platforma B2B wymaga bardziej złożonych technologii, gdyż musi być przystosowana do przetwarzania zamówień w różnych formach tj. e-mail czy zamówienia elektroniczne. Następnie system łączy zlecenie z innymi rozwiązaniami IT wykorzystywanymi w firmie, które są odpowiedzialne za m.in. stany magazynowe, przechowywanie danych konsumentów czy fakturowanie.

Warto wspomnieć, że sprzedaż na platformie B2B zwykle nie jest ogólnodostępna, a spersonalizowana oferta trafia tylko do konkretnych przedsiębiorstw. Platforma B2B oferuje swoim odbiorcom dedykowany wachlarz produktów, które wybierane są przez system po zalogowaniu się do strony przez klienta biznesowego.

Platforma do zarządzania sprzedażą B2B dostarcza firmie wiele przydatnych funkcji, które skupiają się wokół przygotowywania ofert, dokonywania płatności, a także realizacji transakcji i wystawianie niezbędnych dokumentów. Te nieco bardziej rozszerzone wersje systemów B2B mogą być rozbudowane o funkcje prognozowania i planowania zapotrzebowania, a także realizację umów i kontraktów. To, co wyróżnia platformę B2B i ułatwia funkcjonowanie, to eliminacja możliwości popełniania błędów, które pojawiają się przy ręcznej obsłudze zamówień.

Kto skorzysta z platformy e-commerce B2B?

Głównym i nadrzędnym zadaniem platformy B2B jest wykorzystywanie jej przez firmy do sprzedaży hurtowej swoich produktów.Klientami platform B2B są firmy wszelkiej wielkości – nie tylko wielkie korporacje, ale także mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa – ponieważ dostęp do nich jest bardzo prosty, wystarczy połączenie internetowe i możliwość zalogowania w narzędziu e-Commerce B2B. Biorąc pod uwagę ten aspekt, platformy do zarządzania sprzedażą B2B mogą zostać użyte przez wiele branż – począwszy od zaopatrzenia handlu detalicznego, przez HoReCa, a kończąc na firmach produkcyjnych. Bardzo rzadko ustalenie warunków zakupowych konkretnej firmy leży w gestii tylko jednej osoby. Zazwyczaj jest to grupa decyzyjna, w której skład wchodzą osoby z różnego szczebla struktury organizacyjnej, charakteryzuje się odmiennymi potrzebami, doświadczeniami czy też kompetencjami. Platforma e-Commerce B2B pozwala w jednym miejscu zebrać całą historię zamówień i transakcji konkretnego klienta biznesowego, dzięki czemu każda z osób decyzyjnych może w razie potrzeby mieć dostęp do kompletu informacji na temat zrealizowanych transakcji.

Sklep internetowy B2B umożliwia sprawną oraz szybką realizację zamówień przez klienta biznesowego. Jest to szczególnie ważne w przypadku zaopatrzenia przedsiębiorstwa zajmującego się handlem hurtowym, ponieważ takie rozwiązanie daje możliwość ograniczenia konieczności angażowania pracy przedstawicieli handlowych, a tym samym istotnie wpływa na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności. Co więcej, kontrahenci nie muszą przejmować się ograniczonym czasem pracy, gdyż platforma B2B działa siedem dni w tygodniu przez całą dobę i składać zamówienia mogą przez cały czas.

Platforma e-commerce b2b a zwykły sklep internetowy

Modele sprzedażowe B2B oraz B2C to relacje oparte na zawieraniu transakcji. W gruncie rzeczy jest to główne podobieństwo, które łączy oba te modele. Co innego można powiedzieć o różnicach, których jest znacznie więcej w przypadku tych dwóch typach sprzedaży. Jakie są kluczowe różnice między platformą e-commerce b2b a zwykłym sklepem internetowym?

Pierwszą i podstawową różnicą między platformą do sprzedaży B2B a B2C to grupa odbiorców. W przypadku modelu B2B sprzedaż jest nastawiona na klienta biznesowego, który często realizuje duże zamówienia. W takiej sytuacji propozycja produktów jest znacznie bardziej wyszukana, a co najważniejsze – nie jest dostępna dla wszystkich. Dodatkowo dysproporcja zachodzi w cenie, która jest zależna od ilości zamawianego towaru przez klienta biznesowego, bądź umowy, którą podpisywał ówcześnie z firmą. Ten model wyróżniają również indywidualne promocje, których brakuje w przypadku modelu B2C, gdzie każdy klient jest traktowany jako detalista.

Kolejną istotną różnicą w tych dwóch rozwiązaniach jest dostęp do konkretnych informacji przez konsumenta. W przypadku platform do zarządzania sprzedaży B2B kontrahent ma możliwość pobierania faktur, rozrachunków, dokumentów PZ czy kredytów kupieckich już z poziomu panelu klienta, czego brakuje w zwykłych sklepach internetowych. Co więcej, istnieje możliwość rozdzielenia głównego konta na kilka podkont, które każde z nich będzie miało inne uprawnienia i będzie odpowiedzialne za niezależny obszar.

Ostatnią kluczową różnicą to fakt, że klienci platformy B2B mają całkiem inne potrzeby oraz schemat zamówień niż konsumenci modelu B2C. W przypadku dokonywania zamówień również istnieje wiele różnic. Zwykłe sklepy internetowe posiadają podstawową infrastrukturę, która polega na dodawaniu przedmiotów do wirtualnego koszyka po cenie detalicznej. Bez względu na wielkość zamówienia, cena będzie wielokrotnością ceny jednego produktu. W przypadku platformy B2B sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Platforma e-commerce B2B powinna wspierać i ułatwiać dokonywanie takich zamówień. Dedykowane rozwiązania B2B muszą akceptować różne formy dokonywania zamówień np. za pomocą dokumentu, e-mailu lub formularza. Taka możliwość ułatwia negocjacje cen na podstawie wartość lub ilość produktów, zapytania ofertowego, czy wybór konkretnego dnia dostawy.