System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Jedynie 29,3% firm z branży handlowej może pochwalić się dostarczaniem większości zamówień do klientów, już na następny dzień po ich złożeniu. W tym samym czasie aż 32,3% przedsiębiorców zajmujących się handlem deklaruje, że wdrożenie pracownika magazynu zajmuje w ich firmie miesiąc.
Branża handlowa odgrywa znaczącą rolę dla polskiej gospodarki, stanowiąc nie tylko istotny filar rynku pracy, ale i przynosząc ogromny wkład do budżetu państwa. Biorąc to pod uwagę, jak i fakt, że dynamika otoczenia biznesowego wymaga nie tylko sprawnego funkcjonowania, ale i nieustannego dostosowywania się do zmieniających się warunków oraz oczekiwań klientów, od przedsiębiorstw z tego sektora oczekuje się szczególnej efektywności. Jedynie najlepsi, którzy poradzili sobie z tą niełatwą sztuką, są w stanie realnie wyprzedzić konkurencję.
Jakie czynniki wpływają na poziom efektywności? Co determinuje sukces lub niepowodzenie polskich firm handlowych? Jak rodzime przedsiębiorstwa z tej branży radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z aktualnej sytuacji geopolitycznej? Postanowiliśmy to sprawdzić. W tym celu w okresie od października do grudnia 2023 przeprowadziliśmy badanie „Efektywność działania polskich firm handlowych”.
Badanie przeprowadziliśmy wśród 133 przedstawicieli polskich firm handlowych w formie pogłębionych wywiadów. Jego celem była weryfikacja i analiza tego, jak efektywnie działają przedsiębiorstwa z tej branży, jakie procesy funkcjonują w nich w sposób optymalny, a które mają potencjał do usprawnień i poprawy.
Pytania zostały skonstruowane tak, aby sprawdzić, na jakim poziomie efektywności realizowane są procesy w obszarach logistyki i sprzedaży, jak szybka i skuteczna jest obsługa klienta i realizacja zamówień oraz w jaki sposób funkcjonuje magazyn i czy jest on wydajny.
Oddając w Państwa ręce raport z badania, chcemy pokazać, jak wygląda stan faktyczny i zainspirować czytelników, będących przedstawicielami firm handlowych, do przyjrzenia się swojej sytuacji i własnej weryfikacji, w których procesach efektywność odbiega od przyjętych na rynku standardów. Wyniki przeprowadzonego przez nas badania nie tylko diagnozują, ale i proponują możliwości optymalizacji i usprawnień tych obszarów. W tym celu do udzielenia komentarzy zaprosiliśmy praktyków i ekspertów polskiego sektora handlu. Ich wnioski oraz przemyślenia poszerzają perspektywę płynącą z danych.
Wyniki badania „Efektywność działania polskich firm handlowych” stanowią cenne informacje dla właścicieli przedsiębiorstw handlowych, wymagają one jednak pieczołowitej analizy uwzględniającej specyfikę działania i własną sytuację. To praca, którą musicie Państwo wykonać samodzielnie, choć oczywiście służymy wsparciem w razie wątpliwości lub pytań.
Dla ogólnego lepszego zrozumienia wyników i kontekstu, do udzielenia komentarza zaprosiliśmy 7 ekspertów dobrze znających i rozumiejących branżę. Wśród nich znaleźli się:
Pobierz raport z badania „Efektywność działania polskich firm handlowych” >> https://sente.pl/efektywnosc-dzialania-polskich-firm-handlowych/
Pozostałe artykuły