System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Polska spółka Grupy ELOKON wybrała Sente na dostawcę rozwiązań cyfryzujących procesy biznesowe spółki oraz do wdrożenia dopasowanego do potrzeb systemu ERP. Głównym celem projektu jest zastąpienie obecnie wykorzystywanego systemu ERP i dostarczenie rozwiązania, które obejmie główne obszary działalności firmy ELOKON. Nowy system ma zapewnić maksymalnie zautomatyzowaną i uproszczoną obsługę procesów, co znacząco podniesie efektywność działania przedsiębiorstwa.
ELOKON działa na rynku polskim od ponad 30 lat. Jest jednym z wiodących dostawców usług podnoszących bezpieczeństwo oraz sprawność funkcjonowania maszyn i instalacji przemysłowych. Opracowuje i wdraża innowacyjne systemy bezpieczeństwa i wspomagające dla sektora intralogistyki oraz rozwiązania z zakresu automatyzacji, oraz robotyzacji.
W tym momencie polski oddział firmy korzysta z systemu ERP SAP Business One. Jest to system nadrzędny, który działa w obszarach takich jak: zakupy, finanse i księgowość, gospodarka magazynowa.
Obecnie wykorzystywane rozwiązania, pomimo swoich zaawansowanych funkcji, nie są w stanie odpowiednio wspierać organizacji w kluczowych procesach. Firma ELOKON szukała partnera biznesowego, który będzie w stanie zapewnić wsparcie w rozwoju i doskonaleniu procesów obsługowych. Przedstawiciele przedsiębiorstwa zdecydowali się na współpracę z Sente i wdrożenie rozwiązań ERP TeneumX z uwagi na doświadczenie w realizacji podobnych projektów, możliwość dopasowania systemu do potrzeb oraz elastyczny subskrypcyjny model rozliczeń.
Jak mówi przedstawicielka firmy,, Katarzyna Suska, Członkini Zarządu ELOKON: „Jesteśmy przekonani, że wdrożenie rozwiązania Sente znacząco usprawni nasze procesy biznesowe, co przyniesie istotne korzyści zarówno w zakresie efektywności operacyjnej, jak i konkurencyjności na rynku. Oczekujemy, że dzięki tej współpracy będziemy mogli jeszcze lepiej zarządzać projektami, oszczędzać czas oraz maksymalizować wykorzystanie naszych zasobów”.
Wsparciem zostanie objęty cały proces prowadzenia projektów przez firmę, biorąc pod uwagę takie elementy jak: uwzględnianie nieprzewidzianych zakupów, możliwość mobilnego wprowadzania faktur w obieg dla konkretnego dokumentu itp. W procesie powinno zostać również uwzględnione rozliczanie pracowników z usług świadczonych w ramach konkretnego projektu. Konieczne jest także połączenie części kadrowo-płacowej z resztą obszarów i wprowadzenie narzędzia do rejestrowania czynności podczas pracy projektowej.
Cele biznesowe projektu w poszczególnych obszarach to m.in.:
Pierwszym etapem projektu wdrożeniowego był sprint analityczny, podczas którego określone zostały cele współpracy, dokładny zakres oraz plan prac. Aktualnie realizowane są prace developerskie. Planowane uruchomienie pierwszego etapu rozwiązania przewidziane jest na początek kwietnia 2024.
Pozostałe artykuły