Jeśli wcześniej orientacja na klienta nie była standardem w Twojej firmie, musisz przygotować się na to, że pewne procesy będą wymagały zmian. Istnieje także możliwość, że będziesz musiał zatrudnić w organizacji osoby, które cechują się wysoką komunikatywnością i empatią. To bardzo ważne atrybuty. Ułatwiają kontakt z klientem i pomagają zbudować jego zaufanie. Jeżeli uważasz, że dodatkowe rekrutowanie nie jest potrzebne, a obecni pracownicy spełniają powyższe wymagania, warto mimo wszystko co jakiś czas ulepszać ich umiejętności poprzez różne szkolenia z nowych taktyk obsługi klienta. Zapewnij konsumentom stały i jakościowy kontakt z najlepszymi konsultantami.
Bardzo ważne w zorientowaniu na potrzeby konsumenta jest to, aby go… poznać. Ustal profil swojego odbiorcy. Czy zwykle kupuje u Ciebie młodzież, czy osoby w średnim wieku? Mężczyźni, czy kobiety? Co zazwyczaj kupują? Jak wygląda sytuacja na rynku i oferta konkurencji? Weź pod uwagę wszystkie te informacje, aby łatwiej było dostosować sklep do tej strategii. Pamiętaj, że umieszczając potrzeby klienta w centrum swoich decyzji biznesowych, nie chodzi o to, by zaledwie się tym inspirować. Klientocentryczność musi stanowić trzon wszelkich działań.
Warto rozważyć nawiązanie współpracy z dostawcami, którzy mają to samo spojrzenie na potrzeby klienta. Jeśli wdrożysz wszystkie zmiany i sprawisz, że Twoja organizacja stanie się bardzo zorientowana na kupującego, to pamiętaj, że to wrażenie może zostać przyćmione przez np. opóźniające proces wysyłki firmy kurierskie.
Ostatnia rzecz, która powinna zostać wprowadzona do przedsiębiorstwa, jeśli jeszcze jej nie posiadasz, to innowacyjność. Usprawnij stronę internetową, skorzystaj z udogodnień, takich jak np. nowoczesny system CRM, możliwość zapłaty w późniejszym terminie lub zakupy na raty, czy też chatbot do kontaktu poza godzinami pracy konsultantów. Wszystkie te działania mają na celu polepszyć wrażenie zakupowe klientów w Twoim sklepie.