System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Obsługa setek, a często nawet tysięcy indeksów magazynowych. Realizacja stale rosnącej liczby zamówień oraz wsparcie handlu międzynarodowego i rozliczeń w obcych walutach. Zapewnienie pewnych buforów zapasów i nieustannej dostępności towarów. To tylko część z wyzwań, z jakimi na co dzień mierzą się dystrybutorzy narzędzi. A co gdyby 75% zamówień realizować bezobsługowo i zyskać 100% kontroli nad procesami magazynowymi? W jaki jeszcze sposób system ERP dla branży dystrybucji narzędzi wspiera radzenie sobie z powyższymi wyzwaniami oraz pozwala realizować wspomniane cele? Opowiadamy o tym w poniższym artykule.
Rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa z branży dystrybucji narzędzi we wszystkich kluczowych procesach biznesowych. Usprawnia obsługę dużych zleceń i dostarcza aktualnych informacji na temat stanów magazynowych. Wspiera proces zbiórki podczas kompletacji towarów w magazynie, dzięki czemu zamówienia są realizowane szybciej. Ponadto usprawnia sprzedaż i wszelkie procesy handlowe. Jakie jeszcze korzyści niesie za sobą wdrożenie?
Usprawnienia związane z procesami handlowymi w organizacji przekładają się bezpośrednio na korzyści ekonomiczne. Automatyzacja pracy pozwala wyeliminować wiele powtarzalnych i żmudnych czynności wykonywanych codziennie przez pracowników. Rozwiązanie dedykowane dystrybutorom narzędzi analizuje zamówienia i umożliwia ich bezobsługową realizację nawet w 75% przypadków. Co więcej, także rozpatrywanie reklamacji, czy zwrotów może odbywać się automatycznie. Ułatwia to Panel Klienta, który stanowi duże udogodnienie nie tylko dla pracowników, ale również dla Klientów. Rozwiązanie zbiera wszystkie niezbędne dane w procesie obsługi reklamacji, czy zwrotu w firmie dystrybucyjnej. Zapewnia ich kompletność, a także eliminuje pomyłki i błędy. Dzięki omówionym rozwiązaniom pracownicy biura obsługi klienta zajmują się wyłącznie obsługą zamówień, które tego wymagają. Tym samym system znacząco ich odciąża i pozwala przenieść uwagę na zadania, które muszą być każdorazowo rozpatrywane przez człowieka.
Wdrożenie systemu ERP z elementami WMS wspiera organizację procesów magazynowych. W magazynach firm zajmujących się dystrybucją narzędzi często znajdują się towary niezwykle zróżnicowane gabarytowo. Od małych śrubek i drobnych elementów, przez części, aż po całe zestawy. Rozlokowanie ich w taki sposób, by optymalnie wykorzystać przestrzeń to niemałe wyzwanie. System ERP z elementami WMS pozwala zwiększać efektywność procesów zarządczych oraz optymalizować wykorzystanie powierzchni magazynowej. Ponadto rozwiązanie nie tylko wspiera procesy realizowane bezpośrednio przez pracowników magazynu – kompletację czy pakowanie – ale także te na poziomie zarządzania. System czuwa również nad płynnością realizacji zleceń, dzięki czemu kierownik może zadbać o właściwy poziom zaangażowania i motywacji pracowników.
Dzięki analizie bieżącego zapotrzebowania rozwiązanie ERP dla dystrybutorów narzędzi precyzyjnie wylicza, jakie ilości konkretnych towarów powinny znajdować się w magazynie. W oparciu o te dane, automatycznie wysyła zamówienia do dostawców. Dzięki temu proces zaopatrzenia jest realizowany znacznie szybciej i bez pomyłek. Inteligentne algorytmy wspierają zarówno krótko, jak i długoterminowe planowanie w tym obszarze. Mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy i aktualizowane na miarę potrzeb.
Rozwiązanie dostarcza danych na temat realnych stanów magazynowych, co pozwala eliminować nieprzewidziane przestoje w przygotowaniu zamówień. System dopasowany do potrzeb firmy jest w stanie przyspieszyć czas kompletacji nawet sześciokrotnie. Co więcej, ERP dla branży dystrybucji narzędzi, wspiera obsługę sprzedaży wielokanałowej. Bez względu na to, czy zamówienie pochodzi ze sprzedaży bezpośredniej, platformy marketplace, czy platformy B2B, obsługa jest maksymalnie uproszczona i zautomatyzowana. Rozwiązanie umożliwia sprawne zarządzanie zleceniami bez względu na ich pochodzenie.
ERP dla branży dystrybucji narzędzi to rozwiązanie odpowiadające na wyjątkowe potrzeby firm z tej branży. Dzięki automatyzacji obsługi zamówień, nawet 75% zleceń może być realizowanych bezobsługowo, co pomaga odciążyć pracowników z czynności żmudnych i powtarzalnych. Rozwiązanie pozwala na podnoszenie efektywności realizowanych procesów, co przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów i zadowolenie Klientów przedsiębiorstwa.
Skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio aby odpowiedzieć na pytanie.
Powrót do Bloga