Mobilne systemy dla handlu i dystrybucji


Mobilne systemy dla handlu i dystrybucji

Z tego tekstu dowiesz się:

  1. Jakie funkcje pełni mobilny system dla handlu i dystrybucji?
  2. Dlaczego warto wdrożyć mobilny system dla handlu i dystrybucji?
  3. Jakie integracje powinno mieć takie rozwiązanie?

Przedsiębiorcy coraz częściej borykają się z brakiem czasu na kontrolowanie procesów biznesowych prosto z siedziby firmy. Praca zdalna, częste wyjazdy czy też spora liczba spotkań w środku dnia utrudniają utrzymanie stałego poziomu wiedzy o aktualnym stanie przedsiębiorstwa. Z podobną sytuacją mierzą się menadżerowie czy kierownicy poszczególnych działów. W związku z tym coraz więcej mówi się o mobilnych systemach informatycznych. Jak z nich korzystać? Jakie kluczowe funkcje zawierają? Szczegóły w poniższym artykule.

Mobilny system sprzedaży – dlaczego jest potrzebny?

Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu mobilnego systemu sprzedaży do swojej organizacji warto jest zastanowić się dlaczego jest on nam potrzebny. Firmy handlowe charakteryzują się duża dynamiką zmian, które zachodzą zarówno pod wpływem otoczenia, jak i są rezultatem stosowanych przez nie strategii. Z biegiem czasu, przedsiębiorcy muszą stawić czoła coraz większym wyzwaniom.

Jednym z nich jest stały dostęp do informacji na temat aktualnej kondycji przedsiębiorstwa. Aby był on możliwy, konieczne jest zastosowanie mobilnego systemu informatycznego, który dzięki swojej dostępności pozwala zarządzającym na kontrolowanie procesów biznesowych z dowolnego miejsca. 

Aktualna sytuacja na świecie spowodowana pandemią Covid-19 wpłynęła istotnie na działanie i funkcjonowanie firm, a co za tym idzie – sprzedaży. Czasy, kiedy to przedstawiciel handlowy jeździł do klienta nawet kilkaset kilometrów poszły w niepamięć. Dziś, za pomocą dedykowanych systemów mobilnych jest on w stanie przedstawiać oferty, rejestrować sprzedaż, a także mieć stały kontakt z Klientem. Nie musi martwić się o przepływ informacji pomiędzy nim a innymi działami firmy, gdyż kluczowe funkcje mobilnego systemu błyskawicznie przekazują dane do odpowiednich osób. Ułatwia to komunikację oraz pozwala na zaoszczędzenie czasu na bardziej kreatywne zadania.

Z biegiem lat wymagania technologiczne oraz zapotrzebowanie na niestandardowe rozwiązania dynamicznie wzrosły. Klienci mają coraz większe oczekiwania, dlatego mobilny system sprzedaży powinien odpowiadać na ich nowe potrzeby. Takie działania wygenerują zyski oraz pozwolą na rozwój przedsiębiorstwa.

Mobilna aplikacja dla firmy handlowej

Łatwy dostęp do funkcji oraz komfort korzystania z mobilnej aplikacji dla firmy handlowej o każdej porze sprawia, że najprawdopodobniej nie ma osoby, która by sobie z nią nie poradziła. W porównaniu do tradycyjnych i stacjonarnych systemów, które często wymagają od specjalistów przeprowadzenia specjalnych szkoleń z ich obsługi, mobilny system sprzedaży jest zwykle mniej skomplikowany. 

Mobilna aplikacja to również spore ułatwienie codziennej pracy dla wielu osób w firmie. Dzięki niej pracownik będąc poza firmą nie musi martwić się o brak zaktualizowanych danych, gdyż mając wgląd do dokumentów i oferty, może je do woli edytować. Na przykład podczas wizyty u Klienta do przedstawionej prezentacji może dołączyć dowolną notatkę lub zaplanować zadanie na przyszłość, by mieć pewność, że o niczym nie zapomni.

Ponadto, osoby na stanowiskach kierowniczych mogą liczyć na dostęp do wszystkich dokumentów, a także na możliwość szybkiej akceptacji ich z poziomu tabletu lub telefonu. Jest to gwarancja przejrzystości zadań i szybkiej komunikacji między pracownikami, a co za tym idzie, lepsza efektywność i zadowolenie Klienta z szybkiej obsługi.

Mobilny system dla handlu i dystrybucji – funkcje

Najważniejszą funkcją mobilnych systemów jest przede wszystkim fakt, że prezentują one aktualne dane. Wszystkie informacje są aktualizowane w czasie rzeczywistym i pozwalają na szybką reakcję ze strony zarówno przedstawiciela handlowego, jak i właściciela firmy. Tak wychwycone zmiany sprawiają, że pracownicy działają znacznie bardziej efektywnie i nie muszą martwić się o przepływ informacji.

Ciekawym rozwiązaniem, które może zostać zaimplementowane w ramach mobilnego systemu informatycznego są kokpity menedżerskie. Ich architektura została stworzona w taki sposób, by zapewnić jak największą przejrzystość i czytelność na różnych urządzeniach. Zarówno duże ekrany komputerów, jak i mniejsze tablety czy smartfony pozwalają przeglądanie danych i raportów w sposób wygodny i szybki. Tak zaprojektowane kokpity przyczyniają się zwiększenia pewności kontroli nad przedsiębiorstwem, a w przypadku kryzysowych sytuacji pozwala na świadomą interwencję. 

Oprócz standardowych funkcji systemu mobilnego, w jego zakres mogą wchodzić również niestandardowe rozwiązania, np. odnoszące się do zarządzania przestrzenią magazynową. Za pomocą urządzeń mobilnych możliwa jest szybka i efektywna realizacja w zasadzie wszystkich czynności związanych z obsługą zamówień. Ponadto, kierownik kontrolujący pracę zespołu może być na bieżąco z rzeczywistym postępem pracy. Jest on w stanie podejmować przemyślane decyzje, gdyż z pomocą urządzenia może priorytetować poszczególne zadania, a tym samym wpływać na optymalizację pracy w magazynie.

Mobilny system dla handlu i dystrybucji – integracja

W całym procesie wdrożenia mobilnego systemu dla handlu i dystrybucji kluczowa jest jego integracja. Spójne rozwiązanie zawierające najważniejsze funkcje zarządzania firmą pozwala na dostęp do danych sprzedażowych, raportów i analiz, ewidencji dokumentów czy informacji na temat postępu przebiegu realizacji zamówień a tym samym kontrolę nad całą firmą z poziomu telefonu. Z każdego miejsca i o każdej porze mobilne systemy dla handlu i dystrybucji, zintegrowane w odpowiedni sposób,  umożliwiają błyskawiczną reakcję w przypadku nieoczekiwanych wyzwań i przeciwności.