Współczynnik konwersji sprzedaży może zostać zwiększony na różne sposoby. Wiele z nich dotyczy User Experience sklepu internetowego. Jest on ważny ze względu na to, że użytkownicy zarówno B2B jak i B2C mają wysokie wymagania i oczekują podobnej jakości zakupów w obu przypadkach.
Wyszukiwarka oraz różnego rodzaju filtry, czy możliwość sortowania, ułatwiają klientowi dotarcie do Twoich produktów. Strona oraz odnośniki powinny szybko się ładować, ponieważ opóźnienia sprawiają, że kupujący niecierpliwią się i mogą opuścić sklep. Dobrym pomysłem jest także wprowadzenie paska postępu w koszyku zamówień. W ten sposób dajesz informację, ile czasu zajmie zakup. Niektóre platformy e-Commerce posiadają także możliwość złożenia zamówienia bez konieczności rejestracji – która jest dodatkową barierą dla nowych użytkowników. Zadbaj również o wizualny aspekt swojego sklepu. Zdjęcia produktów powinny być wyraźne, z możliwością powiększenia ich, opisy muszą przejrzyście opowiadać o cechach towaru – klient nie może zadać Ci pytania, czy obejrzeć produktu na żywo, a więc powinien dostać tyle danych o asortymencie, ile możesz zapewnić. Postaw na nowoczesny design. Sklepy z szablonem graficznym sprzed 15 lat nie wzbudzają zaufania klientów.
Poza kwestiami dotyczącymi UX warto także zwracać uwagę konsumentów przez np. zaoferowanie darmowej wysyłki, która jest już swego rodzaju standardem w większości platform internetowych. Konkurencyjne ceny, personalizowane kody rabatowe i promocje to także dobry sposób na przyciągnięcie uwagi kupującego.
Interakcja z klientami, którzy zamawiają online, jest równie ważna, choć często się o niej zapomina. Dlatego, aby zapewnić im możliwość kontaktu z BOK, warto umieścić numer telefonu w stopce i uruchomić chat bota na stronie. Zadbaj także o to, by konsultanci mieli aktualne informacje na temat oferty sklepu.