System ERP dla sklepu internetowego to rozwiązanie, które umożliwia automatyczną obsługę zamówień i wymianę danych pomiędzy oprogramowaniem – zarówno własnym, jak i zewnętrznych partnerów czy kontrahentów.
Automatyzacja obsługi zamówień z wykorzystaniem ERP pozwala na realizację nawet 95% zleceń bez potrzeby angażowania pracowników Biura Obsługi Klienta. Każdego dnia pracownicy poświęcają wiele godzin na żmudne wyszukiwanie informacji i przeklikiwanie się pomiędzy oknami różnych rozwiązań. Narzędzie skraca ten czas, tym samym zwiększając efektywność działań. Rozwiązanie jest w stanie rozpoznawać uwagi dodawane przez klientów. Następnie samodzielnie dobiera odpowiednią regułę i ją stosuje, np. w sytuacji, gdy w uwagach kupujący wpisze hasła takie jak: proszę o szybką realizację, pilna dostawa itp. Narzędzie kieruje wówczas zlecenie do realizacji, bez potrzeby rozpatrywania przez pracownika. System pozwala również na automatyzację generowania zamówień do wysyłek. To natomiast przekłada się na utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu realizacji zleceń, szczególnie w czasie pików sprzedażowych (sezonowe wyprzedaże, Black Friday, okres świąteczny).
Automatyzacja wymiany danych pomiędzy systemami również jest niezwykle istotna, m.in. dlatego, że pozwala na skalowanie biznesu poprzez szybsze i łatwiejsze wprowadzanie do oferty nowych produktów. Co więcej, usprawnia obsługę zamówień, co wyraźnie obniża koszty operacyjne, dając w konsekwencji przestrzeń do stosowania bardziej agresywnej polityki cenowej.