System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Coraz częściej spotykamy się z problemem zarządzania obsługą klienta w skali masowej. Każdy konsument chciałby poczuć, że jego potrzeby są dla firmy priorytetem. Efekt indywidualizacji nie jest prosty do uzyskania, kiedy klientów przedsiębiorstwa liczy się w tysiącach. Wsparcie procesu obsługi i logistyki, dzięki któremu każdy, kto ma kontakt z firmą, poczuje się wyjątkowo, to obecnie jedno z największych wyzwań dla biznesu. Jak wybrać system zarządzania magazynem, który odpowie na te potrzeby?
Kiedyś barierą w rozwoju firmy i zwiększaniu szybkości reagowania na zmieniające się oczekiwania klientów były szeroko rozumiane braki, takie jak: brak danych do analizy, brak narzędzia do sprawnego zarządzania produkcją lub magazynami, brak integracji ze spedytorami czy dostawcami. Dziś w zasadzie nie mamy takich ograniczeń. Firma z dobrym pomysłem na biznes nie napotyka takich barier technologicznych. Teraz ograniczeniem jest nadmiar: zbieranych danych, dobrych narzędzi do zarządzania produkcją, systemów zarządzania magazynem, czy firm spedycyjnych dowożących towar do klienta. Choć teoretycznie dysponujemy wszystkim, co jest potrzebne, aby świadczyć klientom jak najlepsze usługi, to jednak wybór rozwiązań dopasowanych do naszej firmy jest trudny. Standardowe systemy ERP obsłużą nasze standardowe procesy. Ale tych unikalnych, które stanowią naszą przewagę konkurencyjną, już nie.
Dedykowany system zarządzania magazynem zintegrowany z rozwiązaniem ERP staje się zatem olbrzymią przewagą firm handlowo-usługowych, ponieważ mogą zostać w nim zaimplementowane zaawansowane mechanizmy dostosowane do specyfiki konkretnego biznesu. Przykładem takiego rozwiązania są automatyczne promocje dla tysięcy klientów. Aby zwiększyć obrót firmy, można polegać na systemach ERP w zakresie dobierania właściwych promocji. Dedykowane rozwiązanie może analizować parametry, na których szczególnie nam zależy w odpowiednio zdefiniowany sposób. Możemy na bieżąco śledzić, na jakie promocje reaguje każdy z klientów, jakie towary lubi i kupuje, a jakich nie należy mu przedstawiać w ofercie, aby maksymalnie zwiększyć jego zainteresowanie współpracą z naszą firmą. Dzięki takim mechanizmom uwalniamy miejsce na magazynie, pozbywamy się z magazynu towarów nierotujących, a to ułatwia nam cały ciąg zdarzeń logistycznych, nie wspominając już o ograniczeniu strat związanych z nietrafioną ofertą do klientów.
Kolejne rozwiązanie optymalizujące zarządzanie logistyką to automatyczne zamawianie towarów, wraz z decyzją o sposobie transportu. Jest to bardzo ważny element systemu, który przy kilkudziesięciu tysiącach produktów pozwala zidentyfikować dokładnie te, które będą interesowały naszych klientów. System może również zdecydować czy towar ma do nas przypłynąć statkiem, przyjechać pociągiem, samochodem czy przylecieć samolotem, jeśli grozi nam luka w ofercie. Większość decyzji w odpowiednio skonfigurowanym do naszych potrzeb systemie może zostać zautomatyzowana. Tylko sytuacje wyjątkowe są prezentowane właściwym osobom do oceny i podjęcia decyzji.
Coraz częściej również klienci decydują się na wykorzystanie modelu dropshipping i inwestują w systemy integracji z dostawcami i spedytorami, aby realizować wysyłki bezpośrednio od dostawców do konsumentów. Nawet wtedy odpowiednio zaprojektowany system pozwala na automatyczną realizację niemal wszystkich zamówień w taki sposób, jakby były wysłane w ten sam dzień z ich magazynu.
Sprawnie realizowane procesy logistyczne mają kluczowy wpływ na jakość obsługi klienta. System zarządzania magazynem zintegrowany z ERP automatyzuje wszystkie procesy przedsiębiorstwa: od ustalania planów produkcyjnych, promocji i cen sprzedaży, przez zamówienia dostaw, obsługę płatności, integrację ze spedytorami, dostawcami po sterowanie automatyką magazynową. Dzięki temu możemy osiągnąć wskaźniki bliskie 95% zamówień realizowanych bez potrzeby obsługi przez pracowników BOK, a klient wciąż będzie się czuł wyjątkowo. Pozostałe zamówienia to takie, które system wytypował jako możliwe pomyłki kupującego, lub zawierające uwagi. Takie rozwiązanie pozwala nam zaoszczędzić koszty związane z realizacją zamówień, których klienci nie odbiorą lub zwrócą.
Dedykowane systemy zarządzania magazynem zintegrowane z systemami ERP dają nam możliwość realizowania strategii rozwoju firmy i budowania przewagi bez ponoszenia olbrzymich nakładów na zatrudnienie nowych osób czy konieczności zwiększania powierzchni magazynowej. Dzięki dedykowanemu systemowi klasy ERP, któremu powierzymy zarządzanie logistyką w firmie, możemy rozwijać nasz biznes łamiąc szereg ograniczeń. Możliwe staje się zaoferowanie klientom setek tysięcy towarów w ofercie dropshippingu, jednak w sposób bardzo indywidualny traktować każdego z nich. Każdy z nich może poczuć się tak, jakby czuwał nad nim sztab ludzi i myślał tylko o nim. Indywidualne podejście do klienta, brak pomyłek, szybka realizacja zamówień, szeroka oferta i wysoka jakość obsługi przyczyniają się do zmiany tego, jakimi wartościami klient kieruje się w procesie wyboru dostawcy – cena schodzi na dalszy plan. Dzięki sprawnej logistyce przestajemy prowadzić walkę cenową z konkurencją. To bezpośrednio przekłada się na wyniki naszej firmy, a współpraca z klientem staje się bardziej opłacalna i przewidywalna dla obu stron. System zarządzania magazynem, który ma możliwość połączenia z systemami spedytorów czy dostawców w takiej strategii biznesowej daje olbrzymie możliwości rozwoju.
Skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio aby odpowiedzieć na pytanie.
Powrót do Bloga