Jak się do tego zabrać? Rozpoczynając mapowanie, zacznij od zwizualizowania ogólnego obrazu organizacji i działalności poszczególnych procesów. Następnie możesz przystąpić do bardziej lub mniej szczegółowego opisu każdego z nich.
Wynikiem takiej identyfikacji przebiegu działań wewnątrz firmy jest mapa, ukazująca realizowane zadania w graficznej formie, której największą zaletą jest czytelność zarówno dla specjalistów danego procesu, jak i dla osób trzecich.
Dokładne zmapowanie poszczególnych procesów do każdej operacji (np. toczenia, wiercenia, wycinania) umożliwia przypisanie do nich zakładanego czasu i właściwej technologii. Umożliwia to dokładne oszacowanie m.in. czasu potrzebnego na realizację zlecenia i określenie planu pracy poszczególnych pracowników.
Tworząc mapę procesów, możesz zidentyfikować miejsca, gdzie marnotrawiony jest czas i pieniądze lub istnieje zagrożenie, że wyroby niezgodne ze specyfikacją mogą być przekazane do kolejnego procesu lub do Klienta.