Produkty, które oferujemy na stronie internetowej, muszą znajdować się w sklepie stacjonarnym, a także każdym innym kanale sprzedaży, lub musi istnieć możliwość ich szybkiego dostarczenia i udostępnienia do sprzedaży w preferowanym przez konsumenta miejscu. Klient ma wtedy pełną dowolność w wyborze sposobu zakupu, przy zachowaniu identycznego wrażenia zakupowego. Kupujący nierzadko wybierają towar online, a decyzję o nabyciu go podejmują po udaniu się do stacjonarnego punktu, w którym mogą obejrzeć produkt przed zakupem, czy przymierzyć go. Dlatego musimy umożliwić mu kupno w taki sposób, jaki tylko wybierze.
Podobnie jest w przypadku ofert promocyjnych oraz programów lojalnościowych. Jest to bardzo ważne, gdyż klient, który zauważy rozbieżności w cenie między sklepem a stroną internetową, może zrezygnować z kupna i nie wrócić do sklepu w przyszłości. Może na tym ucierpieć również wizerunek firmy, ponieważ klient może wyrazić swoje rozczarowanie w postaci wystawienia negatywnej oceny w internecie.
Polityka zwrotów to kolejny element, który musi być spójny na wszystkich płaszczyznach. Często spotykamy się z sytuacją, w której klient nie może stacjonarnie zwrócić towaru zakupionego online. To podstawowy błąd, na który nie ma miejsca w modelu omnichannel. Klient powinien mieć możliwość zwrotu w dowolnym kanale, niezależnie od pierwotnego miejsca zakupu. Choć generuje to wątpliwości związane z tym, w jaki sposób pogodzić je ze sobą, sprawę rozwiązuje integracja między systemem WMS, ERP, POS i platformą eCommerce.