Warto od początku rozmowy z dostawcą opowiedzieć o efektach, które chcesz osiągnąć. Jeśli obawiasz się, że dostawca czegoś nie „dowiezie”, możesz ująć daną rzecz w umowie. Traktuj dostawcę jak partnera biznesowego – nie ukrywaj swoich potrzeb ze strachu przed podniesieniem ceny systemu. Zwykle firmy tworzące oprogramowanie ERP pytają o to dlatego, że chcą jak najlepiej dopasować się do Ciebie i zaoferować Ci rozwiązanie, które przyniesie faktyczną korzyść. Nie musi się to wiązać ze skomplikowanymi funkcjami, stworzonymi specjalnie dla Twojej firmy. Być może dostawca ma już doświadczenie w podobnych procesach u innych Klientów i zaoferuje standardowe, choć idealnie wpisujące się w Twoje potrzeby rozwiązanie – które nie będzie wiązało się z wyższą ceną.
To bardzo ważne, aby mieć ustalone wcześniej cele wdrożenia i mierniki. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić, czy inwestycja się zwraca i w jakim wymiarze. W trakcie projektu trzymanie się celów ułatwia ich realizację. Po stronie dostawcy leży edukowanie Klienta w zakresie tego, co się stanie, jeśli zrealizuje dodatkowe, pojawiające się w trakcie wdrożenia pomysły na dodatkowe funkcjonalności.
Komunikacja wewnątrz firmy, po co wdrażamy nowy system, to kolejna rzecz, o którą warto zadbać przy implementacji systemu ERP. Dzięki temu przebiegnie ona płynnie, pracownicy zobaczą sens zmian i ułatwią kreatywne podejście do całego procesu i sami będą zwracać uwagę, gdzie procesy można zautomatyzować.