Wdrożenie Total Productive Maintenance można podzielić na kilka etapów. Pierwszym z nich, kluczowym dla implementacji każdego systemu, oprogramowania, czy modelu sprzedaży, jest przygotowanie organizacji do procesu. Ustalenie celów i założeń, zaangażowanie kierownictwa lub Project Managera do zarządzania projektem, poinformowanie pracowników o zmianach – to podstawowe działania, które nadają bieg całemu przedsięwzięciu.
Kolejny etap to właściwe wdrożenie TPM. Należy w tym etapie rozpocząć wszelkie działania związane z Total Productive Maintenance: optymalizacja procesów, zwiększenie kompetencji pracowników poprzez szkolenia, planowe utrzymanie ruchu, zwiększenie bezpieczeństwa stanowisk pracy, a także uporządkowanie obecnego stanu firmy poprzez m.in. usunięcie niepotrzebnych rzeczy, zagracających miejsce pracy – np. niedziałających urządzeń.
Ostatnim etapem jest stałe stosowanie zasad TPM. Brzmi banalnie? Tylko z pozoru – należy ciągle kontrolować, czy wszyscy w przedsiębiorstwie pracują zgodnie z filarami i założeniami Total Productive Maintenance, a w razie potrzeby ponawiać szkolenia.