Sposób prowadzenia działań sprzedażowych wyraźnie się zmienia. Jeszcze kilka lat temu wiodącym nurtem był model sprzedaży relacyjnej, który oparty był na pracy przedstawicieli handlowych lub sprzedawców w salonach stacjonarnych. Wraz ze wzrostem możliwości dostarczanych przez usługi mobilne oraz nowoczesne witryny internetowe, sprzedaż ewoluuje. Wyraźnie wykrystalizował się osobny model sprzedaży dla klienta biznesowego (B2B) i detalicznego (B2C). Jedną z przyczyn ewolucji były zwiększające się potrzeby klienta biznesowego, którego otoczenie wyraźnie się zmienia. Rynek stale poszerza się o nowych graczy. Koszty magazynowania i pracy rosną. Kupujący mają coraz większe oczekiwania. Obecnie sprzedaż w B2B często przenoszona jest w większym lub mniejszym stopniu na platformę eCommerce. Firmy testują różne podejścia. Skuteczność poszczególnych modeli sprzedaży zależy od specyfiki konkretnej branży i biznesu. Jak ewoluowała sprzedaż w B2B? Czy sprzedaż internetowa to przyszłość, a bez handlowców “da się żyć”?