Digitalizacja to duże wyzwanie, ale też ogromne możliwości. Początkową trudność może stanowić wdrożenie nowinek poprzedzone solidną analizą biznesową oraz zmiana sposobu funkcjonowania firmy. Niejednokrotnie wiążę się ona z dużymi zmianami, do których muszą się przyzwyczaić zarówno pracownicy, jak i zarząd. Możliwości natomiast stwarzają natomiast okazję do zwiększenia sprzedaży i zyskania nowych klientów. Zaliczyć można do nich między innymi:
- personalizację – dzięki wirtualnym śladom pozostawianym przez użytkowników, firmy mogą dopasowywać do nich komunikaty marketingowe w oparciu o indywidualne preferencje. Pozwala to na dobranie treści w taki sposób, by po pierwsze zwiększyć prawdopodobieństwo udanej transakcji, po drugie skrócić jej czas,
- pozytywne wrażenia zakupowe – dzięki przemyślanej strategii dotyczącej spójnego doświadczenia zakupowego (fizycznego i online), firmy zyskują możliwość wyróżnienia się w oczach klientów i nawiązania relacji.
Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy – gwałtownie rośnie zainteresowanie społeczne kwestiami klimatycznymi i ekologią. Tym samym, marka musi pokazać dbałość o te kwestie, jeżeli chce pozostać konkurencyjna. Na znaczeniu zyskują wszystkie działania CSR-owe, jednak bardzo ważne jest, by pozostać autentycznym. Konsumenci są mocno wyczuleni na tak zwany “greenwashing”, czyli zjawisko polegające na wywoływaniu u klientów, którzy poszukują towarów wytworzonych zgodnie z zasadami ekologii złudnego wrażenia, że produkt lub firma go wytwarzająca są w zgodzie z naturą i ekologią.
Ponadto sytuacja ekonomiczna Polaków znacznie się polepszyła – w badaniu PBS z 2019 roku, 67% osób oceniło swoją sytuację finansową, jako dobrą. mamy więcej pieniędzy, więc chętniej je wydajemy. Dla marek stwarza to jeszcze większe możliwości. rozwoju i zwiększania sprzedaży.
Komentarze zamknięte.