W celu automatyzacji obsługi zamówień, warto połączyć system finansowy z obszarami magazynu i sprzedaży. W analizach kosztów pomoże natomiast integracja narzędzi zarządzających finansami z systemem controllingowym, co umożliwi zdefiniowanie raportów, które powiedzą o kosztach na przykład nie uwzględnionych w marży. Alokacja kosztów pomoże sprawdzić, które z produktów sprzedawanych w sklepie generują największy zysk, a które przyczyniają się do obniżenia rentowności. Łączenie danych finansowych z raportami controllingowymi pozwoli na analizę źródeł przychodów i szczegółowe podzielenie zysków. Te informacje posłużą jako podstawa podejmowania świadomych decyzji o budowaniu oferty produktowej.
Odpowiednio dobrany sposób zarządzania finansami e-sklepu zależy zarówno od skali działalności jak i potrzeb. Jeśli po analizie uznasz, że współpraca z biurem rachunkowym to za mało, zacznij szukać własnego systemu. W procesie wyboru rozwiązania warto zwrócić uwagę na narzędzia, których możliwości będą szersze niż te wynikające z podstawowego zastosowania. System, który ma spełniać podstawowe wymogi prawne może z czasem ewoluować w rozwiązanie, które realnie usprawni procesy Twojego e-commerce. Sprawdzi się zwłaszcza w szybko rozwijających się e-sklepach. Otoczenie biznesowe i oczekiwania zmieniają się bardzo dynamicznie. Zagraniczna ekspansja, sprzedaż na nowych rynkach, rozwój w kierunku B2B, wdrożenie omnichannel – większość strategii, w kierunku których rozwijają się e-biznesy wymaga dostosowania na poziomie finansowym i księgowym. Warto zatem nie ograniczać się rozwiązaniem, które spełnia jedynie podstawowe funkcje.