Wdrażając platformę, firma zyskuje możliwość zwiększania konkurencyjności przede wszystkim w kilku obszarach:
– możliwość poszerzania kanałów informacyjnych online,
– możliwość oferowania klientom wiedzy eksperckiej, nie tylko w zakresie oferty, ale i zmian prawnych, dokumentacji itp.,
– możliwość budowania przewagi poprzez automatyczne zbieranie danych na temat klientów i tworzenie ich profili.
Bazując na naszym doświadczeniu w zakresie wdrażania platform B2B, obserwujemy szereg korzyści, które odnoszą z nich przedsiębiorstwa.
Jeden z naszych klientów buduje swoją przewagę za pomocą udostępniania kontrahentom przewidywana czasów dostawy. Jest to wyjątkowa funkcja, która pozwala wyróżnić się na rynku.
Innym przykładem z naszych wdrożeń jest udostępnienie klientom możliwości pracy w trybie offline. Dzięki temu można realizować procesy obsługi sprzedaży bez konieczności dostępu do internetu. W takiej sytuacji potrzebna jest jedynie chwila na pobranie bazy zawierającej ofertę produktów. Z niej klient może wybierać produkty i zapisywać je na liście zakupów, która następnie zostanie przesłana w momencie dostępu do internetu.
Kolejnym wartym uwagi przykładem ciekawych efektów jest tzw. efekt skali. W klasycznym modelu sprzedaży handlowiec jest obsłużyć około 100-200 klientów miesięcznie. W przypadku pracy z platformą B2B w jednej chwili może być na niej zalogowanych nawet kilkaset osób.