Pierwszym krokiem, który należy wykonać w procesie efektywnego budowania relacji w B2B, jest dotarcie do klienta i zdobycie jego uwagi. Skoro wiemy, że szuka on w sieci informacji o produktach, to firmy te produkty oferujące powinny zrobić wszystko, aby to właśnie z ich strony uzyskał on najbardziej przydatne informacje. Edukacja klienta na wczesnym etapie poszukiwań to możliwość zbudowania przez przedsiębiorstwo handlowe wizerunku eksperta, co zwiększa zaufanie do marki i bezpośrednio przekłada się na decyzje zakupowe. W procesie efektywnego budowania relacji B2B online doskonale sprawdzi się platforma e-Commerce B2B. Choć z założenia służy ona do sprzedaży produktów, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozbudować ją o treści edukacyjne. Oczywiście, jeśli rozwiązanie, z którego korzysta firma, jest otwarte na tego typu modyfikacje. Wówczas platforma B2B może spełniać zarówno cele związane z pozyskiwaniem zainteresowania klientów biznesowych, jak i docelowo służyć za miejsce, gdzie szybko i wygodnie zrobią oni zakupy dla swoich przedsiębiorstw.
Następnym etapem w procesie zarządzania relacjami B2B online jest budowanie przywiązania. Zainteresowanie klienta jednorazowym zakupem dostarcza firmie handlowej jego danych osobowych, informacji o jego przedsiębiorstwie i pozwala zacząć gromadzić wiedzę o produktach, które są dla niego szczególnie interesujące. Integracja platformy B2B z systemem ERP pozwala na zastosowanie algorytmów, które na podstawie danych zebranych o kliencie biznesowym, tworzą dla niego spersonalizowane promocje. Co ważne, dzieje się to w pełni automatycznie i nie potrzebne jest jednostkowe angażowanie osób z działu sprzedaży w ten proces. Dzięki temu, budowanie efektywnej relacji B2B online może być skalowane i docelowo przyczyniać się do zwiększenia liczby lojalnych klientów.