System ERP – jak zwiększa efektywność?
Wycieczka po firmie, która wdrożyła cyfryzację procesów biznesowych.
Moduł zarządzania ofertą handlową został przygotowany specjalnie z myślą o charakterystyce działalności detalicznej w sieci sprzedaży. Dzięki niemu, zarządzanie tysiącami produktów, ich aktualizacja, zarówno odnośnie opisów, jaki sposób prezentacji, nie jest już tak pracochłonna. Możliwość integracji z katalogami internetowymi dostawców znacznie przyspiesza procesy copywritingu, umożliwiając efektywną obsługę procesu budowania własnego katalogu oferty czerpiąc z danych dostawców. Różna prezentacja cen czy promocji w różnych kanałach sprzedaży (witrynach własnych czy marketplace’ach) nie jest już kłopotem, bo moduły cenników i promocji umożliwiają managerom linii produktowych sprawne zarządzanie cenami produktów. I to wszystko zintegrowane z witrynami sprzedażowymi, celem automatycznej prezentacji oferty handlowej.
Rozwiązanie wyposażone jest w elementy, pozwalające efektywnie zarządzać pracą magazynu, bez względu na jego wielkość czy też skomplikowanie procesów. Mniejsze powierzchnie, na których zakres asortymentowy jest stały i ograniczony, mogą zostać wsparte przez elementy systemu gospodarki magazynowej i takie rozwiązanie będzie w pełni wystarczające. Magazyny, na których składowane są większe ilości towaru, o bardziej skomplikowanej strukturze, są wspierane przez system WMS, dostosowany do specyfiki działalności w branży e-Commerce. Umożliwia dobór najbardziej efektywnych metod kompletacji do poszczególnych zamówień, wspiera proces rozlokowania towaru w magazynie, pozwala na przyspieszenie procesu pakowania, jest zintegrowany ze spedytorami oraz wspiera obsługę zamówień B2C i B2B na jednej powierzchni magazynowej.
Odpowiednio skonfigurowane moduły z obszarów CRM oraz Workflow pozwalają na sprawne zarządzanie całością komunikacji z klientem, jaka ma miejsce w relacjach z nim. Mail, telefon, czat, wizyty na stronie – wszystko jest gromadzone w jednym systemie e-commerce. Wszelkie informacje do klienta o zamówieniach, zmianach ich statusu czy śledzenia przesyłki są generowane automatycznie, aby telefonów do firmy czy wiadomości wymagających odpowiedzi ludzkiej było możliwie jak najmniej.
W sprzedaży internetowej detalicznej, w szczególności tej na większą skalę, znaczna liczba firm korzysta z ogólnodostępnych lub dedykowanych rozwiązań sprzedaży eCommerce. Wymagana jest wówczas niezawodna i kompleksowa integracja systemu ERP z sklepem internetowym. Kolektory do takich platform jak Magento, PrestaShop, IAI są gotowe jako moduły oprogramowania e-commerce. Obejmują one integrację zarówno w obszarze oferty (katalogi produktowe, zdjęcia, cenniki, które są zarządzane w systemie Teneum X zostają eksportowane do systemu eCommerce), jak i w zakresie zarządzania zamówieniami.
W zakresie rozwiązań dla dystrybutorów i firm handlowych czy produkcyjnych, zwykłe rozwiązania sklepów internetowych są zazwyczaj niewystarczające. Charakter sprzedaży w każdej branży jest trochę inny. Partnerzy biznesowi inaczej formułują swoje oczekiwania i na różne elementy oferty zwracają uwagę. Dlatego zazwyczaj rozwiązania z tego zakresu tworzone są jako bardziej zaawansowane systemy dedykowane. Takie rozwiązania są opracowywane przez konsultantów Sente zgodnie ze specyfiką konkretnej firmy i indywidualnymi wymaganiami.
Przykłady projektów
QUIOSQUE
W nowej szacie informatycznej - kompletny system obsługi retail i omnichannel
60%
sprzedaży z użyciem karty lojalnościowej
Twój Browar
Kompleksowy system zarządzający magazynem i e-commerce
60%
krótszy czas realizacji zamówień
Polecane artykuły
Zobacz wszystkieW miarę wzrostu liczby zamówień i klientów, zarządzanie sklepem internetowym staje się coraz bardziej skomplikowane. Firmy często zmagają się z:
System ERP (z ang. Enterprise Resource Planning) do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa rozwiązuje te problemy, automatyzując kluczowe procesy, w tym procesy sprzedażowe, zarządzanie zamówieniami i obsługę klienta.
Wiele firm e-Commerce korzysta z osobnych programów do:
Te systemy często nie komunikują się ze sobą, co prowadzi do błędów, duplikacji pracy i opóźnień w realizacji zamówień przez firmy e-Commerce. System ERP eliminuje ten chaos, zapewniając jedno centralne oprogramowanie, które integruje wszystkie procesy firmy w czasie rzeczywistym.
Magazyn to serce e-Commerce – błędy w jego zarządzaniu prowadzą do opóźnień i niezadowolenia klientów. Oprogramowanie ERP zapewnia:
Dzięki systemowi ERP dla e-Commerce, zamówienia są realizowane szybciej i bez pomyłek.
W modelu dropshipping sklep internetowy sprzedaje produkty, które są wysyłane bezpośrednio przez dostawcę. Brak integracji między systemami powoduje, że sklepy nie wiedzą, czy produkt jest dostępny i kiedy zostanie wysłany. W tym momencie pomaga system ERP, który:
Integracja ERP z systemami dostawców i marketplace’ów zapewnia, że dane o dostępności produktów oraz statusie realizacji zamówień są zawsze aktualne. Dzięki temu rozwiązanie to eliminuje opóźnienia i zwiększa satysfakcję klientów.
Koszt wdrożenia ERP zależy od skali działalności, ale nowoczesne rozwiązania są dostępne nawet dla małych i średnich sklepów internetowych. Możesz skorzystać z:
Dzięki oszczędnościom czasu i redukcji błędów, inwestycja w system ERP do obsługi sklepu internetowego szybko się zwraca.
Czas wdrożenia zależy od zakresu systemu i skali sklepu internetowego, ale elastyczny system ERP sprawia, że:
Dzięki temu transformacja jest płynna i nie zakłóca codziennej pracy sklepu internetowego.