System CRM usprawniający sprzedaż i zarządzanie relacjami z klientami

pozwala na budowanie trwałych relacji biznesowych. Teneum X dostarcza narzędzi do kompleksowego zarządzania procesem obsługi klientów i systematycznego zwiększania lojalności.

Korzyści, które nasi klienci cenią najbardziej:

    Efektywna obsługa klientów

    Jednym z wyzwań współczesnych przedsiębiorstw jest pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie obecnych. Kluczowa w tych obszarach jest efektywna obsługa klienta. System Teneum X to narzędzie, które wspiera pracowników w szybkim i profesjonalnym zarządzaniu relacjami z klientami.

    Trwałe i lojalne relacje

    System Teneum X umożliwia projektowanie oraz kompleksową obsługę programów lojalnościowych. Ich kształt może być modyfikowany ze względu na charakterystykę konkretnej grupy klientów. Dzięki temu możliwe jest budowanie długofalowych relacji i zwiększanie przywiązania klientów do marki.

    Indywidualne podejście

    Indywidualne podejście do klienta sprawia, że doświadcza on specjalnie dopasowanej do jego potrzeb obsługi. Oferty budowane w systemie TeneumX pozwalają na personalizację propozycji dla konkretnego kontrahenta na podstawie historii jego zakupów oraz zidentyfikowanych preferencji.

    Automatyzacja pracy

    Zarządzanie obsługą dużej grupy klientów wiąże się z wykonywaniem wielu czynności, zarówno schematycznych, jak i nietypowych. System Teneum X dostarcza pracownikom działu obsługi klienta narzędzi, które pozwalają na automatyzację powtarzalnych czynności oraz szybką obsługę nieszablonowych zadań.

    Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów

    Moduł CRM wspiera pozyskiwanie klientów poprzez integrację z systemami presellingowymi. System Teneum X dostarcza wszelkich danych i informacji, które są wymagane do zdefiniowania i przeprowadzenia skutecznych kampanii generujących zainteresowanie potencjalnych klientów.

    Analityczne podejście

    Pełen dostęp do danych o klientach to kopalnia wiedzy o ich preferencjach, przyzwyczajeniach i potrzebach. System Teneum X dostarcza szerokiej bazy narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest prowadzenie efektywnych działań na etapie sprzedaży, jak i obsługi posprzedażowej (w tym zwiększanie zysków z dosprzedaży).

Chcesz się dowiedzieć, jakie funkcje i moduły zawiera system Teneum X w obszarze CRM?

Sprawdź funkcjonalność

Umów się na rozmowę z konsultantem biznesowym.

Piotr Krupiarz

Menadżer ds. rozwoju biznesu

Dowiedz się więcej o systemie CRM

CRM, czyli Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Managment) to zbiór koncepcji dotyczących budowania trwałej i wartościowej relacji z Klientem. Marketing nakierowany na przyciągnięcie do naszego biznesu nowych osób jest niezwykle ważny. Jednakże jeszcze ważniejsze jest utrzymanie tych, którzy już skorzystali z oferty firmy.

Czym jest system CRM?

System CRM to rozwiązanie informatyczne, które przechowuje wszystkie informacje o klientach, dostawcach i partnerach, którzy w jakikolwiek sposób związani są z naszą firmą. Ułatwia to nie tylko przechowywanie danych, ale również zarządzanie korespondencją, czy organizację pracy handlowców. Ponadto system CRM pomaga w łatwy sposób sprawdzać historię współpracy z poszczególnymi klientami, ale także przygotowywanie i wysyłanie nowych ofert.

Możliwości i funkcje systemu CRM

Rozwiązanie CRM oferują szeroki zakres możliwości. Stale pojawiają się nowe funkcje, a personalizacja pozwala na niemalże nieograniczone dostosowywanie do specyfiki procesów biznesowych. Bez względu na to, czy baza klientów składa się z kilkuset, czy kilkunastu tysięcy rekordów – system CRM usprawni zarządzanie wszystkimi procesami obsługi klientów. Do najważniejszych obszarów funkcjonalnych należą:

Sprawy handlowe w systemie CRM

Baza kontrahentów umożliwia łatwą ewidencję podmiotów należących do otoczenia firmy. Jest to kluczowe narzędzie do planowania kontaktów z klientami oraz ich optymalizacji. Podmiotami mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i osoby prawne. Kartoteka systemu CRM pozwala na grupowanie na grupowanie ich w osobne bazy – klientów, potencjalnych klientów, dostawców itp. – co znacznie ułatwia planowanie działań do poszczególnych grup.

Ponadto rozwiązanie daje możliwość monitorowania poszczególnych kontaktów z wyszczególnieniem maili, telefonów, spotkań. Te z kolei mogą być tworzone zarówno ręcznie, jak również poprzez import wiadomości e-mail.

Ofertowanie w systemie CRM

System CRM wspiera pracowników działów handlowych w tworzeniu spersonalizowanych ofert zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych klientów. Dokumenty mogą być tworzone automatycznie, a przyjęte propozycje przekształcane w zamówienia sprzedaży.

System CRM – wsparcie Biura Obsługi Klienta

Odpowiednio skonfigurowane i dostosowane rozwiązanie CRM stanowi narzędzie do kompleksowego kontaktu z klientami. Wszystkie informacje na temat maili, rozmów telefonicznych, czy wizyt na stronie są gromadzone w jednym miejscu i mogą posłużyć do tworzenia zaawansowanych analiz. System CRM ułatwia pracownikom dostęp do historii kontaktów z klientem, dzięki czemu mogą oni w dowolnym momencie uzyskać pożądane informacje.

Programy lojalnościowe w systemie CRM

Rozwiązania dedykowane dla stałych klientów to dobry sposób na budowanie ich lojalności. System CRM umożliwia obsługę tego typu programów, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i B2B. Pozwala nie tylko naliczać punkty i przyznawać nagrody, ale także rejestrować i przetwarzać zgody zgodnie z rozporządzeniem RODO, czy modyfikować zakres programu. Rozwiązanie pozwala może pomóc zarządzać katalogiem nagród, czy zamówieniami na nagrody i ich wydawaniem. System CRM można także zintegrować z dowolnym narzędziem marketingowym używanym do tworzenia programów lojalnościowych.

System CRM – korzyści z wdrożenia

Implementacja rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem, to wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • skuteczne pozyskiwanie klientów – dzięki integracji z systemami presselingowymi, CRM dostarcza informacji niezbędnych do definiowania i opracowywania kampanii kierowanych do potencjalnie zainteresowanych ofertą przedsiębiorstwa
  • efektywniejsza obsługa posprzedażowa – dzięki czemu łatwiej jest podtrzymać relację z klientami, który sfinalizowali już transakcję,a  jednocześnie zwiększać szansę na ich powrót w przyszłości. Dzięki skutecznym analizom, które przeprowadza system, klient doświadcza obsługi dopasowanej indywidualnie do jego potrzeb. Na podstawie dokonanych przez niego wcześniej zakupów, dział sprzedaży może trafniej dopasowywać personalizowaną ofertę, a tym samym zwiększać szansę na ponowną finalizację,
  • zwiększenie efektywności sprzedaży – rozwiązanie, dzięki przetwarzaniu wszystkich danych na temat obecnych klientów pomaga “trzymać rękę na pulsie”, tak, by każdemu z nich poświęcić dostatecznie dużo uwagi i utrzymywać regularny kontakt. Ponadto umożliwia kompleksową obsługę programów lojalnościowych. Dzięki temu ich forma może być modyfikowana z uwzględnieniem indywidualnych cech konkretnej grupy klientów. To z kolei wspiera budowanie długofalowych relacji i zwiększanie przywiązania kontrahentów do marki,
  • automatyzacja procesów sprzedażowych – efektywna obsługa dużej ilości klientów, wymaga szeregu działań zarówno powtarzalnych, jak i nietypowych. System CRM dostarcza narzędzi, które wspierają i automatyzują czynności schematyczne i rutynowe, a jednocześnie pomagają pracownikom działów handlowych obsługiwać zadania nieszablonowe i poświęcić więcej uwagi klientom z dużym potencjałem sprzedażowym,

System CRM – dla kogo

Rozwiązanie klasy CRM to oprogramowanie, które będzie przydatne zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i firm z sektora MŚP. System może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb i rozszerzony o dodatkowe funkcje. Czy można prowadzić biznes bez korzystania z CRM? Oczywiście, że tak, jednakże trzeba pamiętać, że niejednokrotnie zysk, jaki można osiągnąć dzięki korzystaniu z rozwiązań informatycznych, jest wielokrotnie wyższy od kosztów.

A dla jakich branż dedykowany jest CRM? Nie ma tutaj ograniczeń, ponieważ, rozwiązanie może być w pełni dopasowane do specyfiki procesów biznesowych danej firmy. Jednakże CRM szczególnie sprawdzi się w przypadku branży sprzedażowej i dystrybucyjnej oraz logistycznej.

System do zarządzania relacjami z klientem to podstawowe narzędzie codziennej pracy dla każdego handlowca. Sprawdzi się nie tylko w przypadku pracy z nowymi klientami. Okaże się bardzo pomocne w utrzymaniu już istniejących relacji.

CRM dla firm z branży logistycznej

Rozwiązanie może być szczególnie przydatne dla logistyki, ze względu na możliwość integracji z innymi, używanymi w firmie systemami i aplikacjami. Dzięki przepływowi danych między innymi finansowo-księgowych, można w łatwy sposób połączyć konkretnych klientów z zamówieniami, dzięki czemu szybko trafiają one do magazynu, co usprawnia ich realizację.

Potencjał rozwoju dzięki rozwiązaniom CRM

System CRM stanowi kompleksowe narzędzie do zarządzania relacjami z klientami. Zwiększenie ich jakości i efektywności wpływa pozytywnie na wizerunek marki w oczach potencjalnie zainteresowanych jej usługami. Zebranie w jednym miejscu informacji na temat obecnych klientów pomaga budować z nimi trwałe relacje, co ma pozytywny wpływ na sprzedaż, a więc wyniki finansowe. Docelowo, rozwiązanie CRM może zostać rozbudowane zgodnie z potrzebami konkretnej firmy. Dzięki temu każdy pomysł czy idea, która mogłaby przyczynić się do zwiększenia efektywności obsługi klientów, może zostać zrealizowana.