Wszystkie nowocześnie zarządzane firmy budują bazy danych Klientów, zarówno obsługiwanych obecnie, jak i potencjalnych. Klienci są najczęściej przypisywani poszczególnym przedstawicielom handlowym.
Pojedynczy przedstawiciel handlowy często obsługuje duży obszar Polski obejmujący dziesiątki bądź nawet setki Klientów.
Udostępnienie osobie pracującej w terenie narzędzia, które pozwoli jej zarówno na gromadzenie danych o Klientach (dane kontaktowe, notatki z ustaleń i rozmów, zadania do wykonania), jak i dostęp do danych o transakcjach handlowych (od kiedy firma jest Klientem, wcześniejsze zamówienia i ich status, wystawione faktury, wielkość dotychczasowego obrotu, kupowane towary, limit kredytowy itp.) pozwala handlowcowi na dużo sprawniejsze obsługiwanie Klientów.
W praktyce oznacza to, że handlowcy mniej czasu poświęcają na przygotowanie się do spotkania, a więcej czasu na pracę z Klientami. W czasie spotkania dysponują też danymi dotyczącymi historii kontaktów, które pozwalają im na podejmowanie trafnych decyzji dotyczących współpracy. Tak istotne wsparcie i usprawnienie pracy handlowca zapewnia dedykowany system informatyczny zaprojektowany z myślą o indywidualnych potrzebach oraz specyfice dystrybutora.